Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det må være lov å bli gretten, når en ser at aksjekursen ble hausset i 40 og nå er tilbake godt under 30.
Når folk plutselig sitter med urealisert papirtap, brer selvsagt misnøyen seg.
Så kanskje hausserne burde være mer påholdne?
Alle burde selvsagt vite at det er risiko å investere i selskap, som er i en tidlig fase, der det ikke er noen inntektsstrøm.
TTT er «the Clue»

Jeg gir opp; igjen :slight_smile:

Poenget mitt var at veldig mange faktisk ikke graver dypt nok i sanden- so to speak

Men nok om det- det er rett og slett selektivt og utelukkende fokus på det positive alene på disse trådene

1 Like

Denne fascinerer. Misnøye mot hvem? Har selskapet gjort noe annet enn å levere på alt av guidinger? Hva med å stramme opp ryggen og ta ansvar for egne handlinger? Vel og merke om man selger med papirtap. Om ikke så er det bare noen tall på en skjerm.

4 Likes

Jeg huske jeg solgte NOD på 13 kroner i 2005, hadde stål tro på selskapet men ting tok så jævlig lang tid at jeg orket ikke seigpiningen. Gjett om jeg var glad når jeg så kursen var 3 kroner i 2009 da:) TTT. Desert er allerede i salg, veldig sjeldent et selskap i så tidlig fase. Tror vi er der NOD var i 2013 nå. Du kan jo sjekke kursutviklingen:)

Poenget TTT og man vet aldri når sånne stikker. Gitt selskapet lykkes og går framover da.

Herrefred er det rart folk tar en pause fra tråden. Informative innlegg om selskapet på løpende bånd :see_no_evil:

7 Likes

Da blir klaging og sutring of krever selskapet for tall helt latterlig i mine øyne. Og det pga kursen har falt fra 44 til 28?? Det er helt vanlig, kan godt falle mye mer også uten at det har en tøddel å si for selskapet og oppsiden. Framstår da gjerne som kortsiktige lykkejegere som kun vil ha kjapp gevinst og så trading er veldig vanskelig og skal ha en god dose flaks også.

3 Likes

Enda en ny stilling i USA. Utrolig case vi har funnet! Være med på denne reisen som aksjonærer!

Og ikke minst Twitrer UN environment programmer med sine 1,1 mill følgere (deler av tweet)

6 børsdager igjen før kvartalsrapporten. Da får vi nok mer fornuftige ting å prate om her inne :slight_smile:

15 Likes

Hvorfor bruker du TI?
Er det for å finne relevant informasjon angående selskapene du invester i eller ønsker å investere i?
Helt urolig hvor ofte dere ‘’ negative "skal dra hausekortet 24/7…
Forventer ikke vettug svar fra deg da du bare sprer nedlatende emojis til de største bidragsyterne på denne tråden.

Ordene dine har null vekt her inne.

6 Likes

Har du noen gang bidratt til noe annet enn metadiskusjoner som går på alt annet enn selskapets gjøren og laden? @pdx bør være varsom. TI er tidvis en fantastisk arena, men det skal ikke mye til før den plutselig råtner på rot. Om enkelte får anledning til å boltre seg fritt.

4 Likes

Anbefaler deg å studere kursutviklingen til selskap som virkelig har lyktes fra børsstart til nå. Også finner du noen som har svikter på det fundamentale og se hva som har skjedd der. Så lenge det fundamentale er det samme betyr kursutviklingen kortsiktig fint lite, da vil den gå opp og langt over tidligere topper, sånn vil det fortsette til noe fundamentalt endrer seg eller vekst stopper opp. Sånn er det bare. Fundamentalt likt, hold/kjøp, fundamentalt negativt selg. Dermed basta.

5 Likes

Guidingen er dog ganske viktig da:) har de holdt produksjonen oppe uten problemer, hva guider de videre. Salg og produksjon

2 Likes

Tenker vel at på rådende kurs er guidingen det essensielle. Hva man kan forvente de neste månedene. De fleste bør ha tatt innover seg at MDC ikke er operativ pdd.

Blir også spennende å se cash beholdningen, håper de får inn nok penger fra Mawarid før de eventuelt må ha en emisjon til oppskalering i USA.
For de som fryser til når de hører emisjon, en vekst emisjon er intet annet en meget positivt.

2 Likes

Ja enig der, forandrer nok ikke mye, men det viktigste blir:
-Hvordan går det i UAE? Får vi nye estimater?
-Kanskje litt mer konkret info om USA?
-Hvor mye har de igjen av cash?
-Vi vet mawarid har stått for mye av kostnadene i UAE allerede, tror og håper de 20+/- ansatte der nede i forbindelse med pilotene har blitt dekket av dem.

Husk også det tidligere kun har vært operational updates. Nå er det kvartalsrapporten. Den inkluderer finansiell oversikt.

3 Likes

Utrolig mye «nerver» der ute.
«Ukjent» milliardær spiste godt av aksjene nervevrakene lempet ut på fredag.
Har aldri vært sikrere på et vekstcase.
Når vi zoomer inn i 2024 vil dette knapt være synlig.
Absolutt ALT taler for sinnsyk vekst.

6 Likes

Regner med at markedet er mest fokusert på Mawarid Desert Control. Her har man svært lite kjøtt på beinet. Kun en guiding på at de skal være operative iløpet av Q1. Antall kroner inn siden h2 bør være underordnet. En mer klarlagt vei for oppstart av MDC bør man kunne forvente, i tillegg til en dypere innsikt i forventet progresjon for Desert Control Americas. Som igjen vil åpne opp for økte forventinger, eventuelt en erkjennelse om at ting tar lengre tid enn forventet.

6 Likes

Dette var en tidligere bannet bruker som nå er kastet ut på ny. Takk for tips!

14 Likes

Igjen? Når er den typen aktivitet over kanten?
Formålet er åpenbart forsøk på å påvirke kurs.

Fysj er det mulig… Da var misstanken berretiget…

Og dette er hvorfor “vi” prøver å slå ned på visse “nye” brukere som slår sine repetative trommer i utakt med oss andre som bruker forumet til sitt formål :pensive: