Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Enig der, men begynte på rundt kr 37-38, så gevinsten så langt er betydelig. Gir heller ikke mening at aktøren hele tiden skal være svakt på selgeren med en inngang som er 25-30% høyere, om det ikke handler om et pågående short attack.

Med den labre interessen på kjøp er det en enkel jobb for han å presse ned kursen

Fylte på litt, kjip utvikling…

2 Likes

Kjip utvikling på kursen, ikke kjip utvikling for selskapet:) du er heldig som får fylle på.

3 Likes

Åpenbart algoritmer som herjer. La inn kjøpsorde som øverste kjøper. Det kom kjøper over umiddelbart. Gjorde dette flere ganger, og hver gang en ny kjøper rett over med en gang.

Ja, du kverulerte på en bisetning i hele innlegget?

1 Like

Stemmer, jeg trykket “hjerte” på innlegget for resten var ganske godt skrevet. Men jeg er litt lei av denne sutringen som går igjen mange plasser om at “Nordmenn skal flås” og hvor dyrt det er med mat her, så jeg følte det var på plass med en faktaopplysning.

2 Likes

Så du regner ikke subsidiering av bønder over skatteseddelen som inndirekte øker skattene våre som en del av totalen på matkostnader ?

Det blir nok en separat tråd

1 Like

Kun 6 børsdager til OKS kjører showet sitt.
Trenger litt hurra stemning nå…

5 Likes

Ja Ja. -30% på en måned. Sure futter å uro/ kanskje krig. Intet fundamentalt er forandret så caset står likt der det sto før fallet. Snart oppdatering fra selskapet. Gode nyheter fra pilots å en kontrakt med litt cash så er det rett opp igjen. Her er det bare å verne om papirene har’n trua. Det blir nok andre boller etter q.

1 Like

Når jeg investerer i aksjer så forventer jeg at aksjen skal opp 3-400 prosent den neste uka. Fordi det er sånn jeg tror det fungerer! Det har jeg sett på tv. Og det er det som er sant.

Ja, da har du ikke fulgt nøye med på timen i BI. For du har en null for lite. Aksjen skal opp 3-4000 prosent opp.

Men problemet er at jeg mangler flere nuller på min konto. Jeg har kommet frem til at markedet er dum, og det er kun JEG som har rett.

God helg :grin::grin::grin:

Ja, det blir spennende hva som kommer nå, verdien på selskapet er vel ned 1/3 ca. fra toppen for relativt kort tid siden?

I mangel av informasjon så velger jeg å fable og tro så sjelen finner ro – men blir det så mange feil? Selvfølgelig, for i mangel av informasjon -så har jeg ikke peil:

LinkedIn sier nå 51-200 ansatte, så over 50 sjeler er det i alle fall som arbeider med dette.

Varierende lønnskostnader og stillingsbeskrivelser selvfølgelig, men skal vi si snittkost pr. måned på en snittlønn som heter 45000 x 1,4 for forsikringer, laptops og vernesko = 63000,- i kost pr. snute pr. måned = 50 x 63000,- = 3 150 000,- i lønnskostnader pr. måned?

Deretter strøm, lokaler, reiser, sikkert en firmabil eller 3

R&D, løpende utgifter; kan vel da trygt anta at de har en månedlig running cost inklusive lønnsutgifter på minst 5- 6 millioner NOK pr. måned?

Hva gir selskapet oss å jobbe med?

Jo, da må jeg latterlig nok kalkulere med 2 dollar per kvadratmeter som gir: 6 000 000 / 17,86 =335 946 kvadratmeter de må dekke/ selge månedlig for å dekke inn running cost ( men de tjener jo ikke inn det de omsetter for, mer om det senere )

336 000 kvadratmeter er det samme som 336 mål

Var det 180 000 liter LNC pr. time DC nå kunne produsere? 20 liter LNC ca .pr. kvadratmeter? Igjen så vet vi ikke eksakt – men jeg tar sats på planken:

336 000 m2 x 20 liter = 6 720 000 liter LNC må produseres og selges for å nå break even ( Husk, vi kjenner ikke marginer, vi kjenner ingenting – men kommer til dette)

Pr. døgn kan selskapet produsere 24 x 180 000 liter = 4 320 000 liter pr. døgn

Hva?! Kan selskapet på under 2 døgn produsere det de trenger for å dekke inn driftskostnader på en måned? Selvfølgelig ikke, for vi kjenner jo ikke marginene - og de er jo ikke 100 % (smilefjes)

Men har de marginer på si… 25 prosent da? ( Vi må gjette, null info i markedet )

Vel, dersom de omsetter for 6 000 000,- på 336 mål og må dekke inn dette med marginer på 25%, da må de selge LNC for 24 millioner kroner pr. måned, eller 4 x 336= 1334 mål pr. måned

I ren Twilight zones stil dukker følgende spørsmål opp: Hvorfor i all verden skal selskapet kunne produsere så ekstremt mye LNC? De dekker jo inn behovet i ovenstående eksempel på under 2 døgn med kontinuerlig produksjon!

I likhet med Sfinxen i Kairo må det altså være noe vi ikke vet her – noe så banebrytende og utrolig at det er utenfor vår fatte-evne

Hvor mye penger har DC på bok?

Vel, De hentet i September 2021 200 millioner kroner, kontantbalanse på 204 millioner i slutten av H1 2021

De har meldt ‘en kontrakt med verdi 3,4 millioner kroner

…Så har de ikke hatt 50 ansatte siden August 2021, men la oss si de brant 6 millioner pr. måned fra og med august for ordens skyld – da tilsier dette at de hittil har brukt: 7 x 6 000 000= 42 millioner kroner

207,4 mill. (vi må regne med avtalen på 3,4 mill.) – 42 mill. gir oss en egenkapital pr. i dag på 165,4 millioner kroner

Så må vi trekke pusten

165,4 : 6= 27 måneder med drift gjenstår som selskapet kan kjøre som nå; inntil de er blakke og må kjøre en emisjon

Sist emisjon ble kjørt når de hadde rundt 8 millioner på bok, si de nå må være tidligere ute; hente penger når det er 20 mill. igjen på bok?

20 mill./6 =3,3 måneder og 27 måneder -3,3 måneder gir en pekepinn om at DC kjører en emisjon om 23,7 måneder eller to år om du vil

Dette fordrer dog at de har null inntekter fra drift, null og niks fra JV -ingenting skjer!

Det blir enda mer absurd når vi i kraft av eksempelet over viser at de kan gå i break even ved å produsere for full maskin i under 2 døgn pr. måned!

Så der har dere det – jeg vet det blir spott og spe – men min påstand er at de sannsynligvis nå har en avtale i lomma som er så stor at haka knuser mot gelenderet så snart denne blir kunngjort markedet

Årsaken til alle avtalen? De må bevise at de har kapasitet til å levere på det volum som er forespeilet. Før eller siden når de samtlige KPI (Key Performance Indicators) – og DA kunngjøres avtalen

God helg, alle sammen

20 Likes

ca 30 %

2 Likes

Her overgikk du deg selv H8r, well done :clap:

3 Likes

Takker, da er vi i alle fall innenfor med 25 prosent - regnestykket blir jo også ytterligere komplisert av at Mawarid tar veldig mye kost i JV’et - og DC har inntekter fra salg til dette selskapet… Hvor de igjen eier 49 prosent av inntektene i JV’et som igjen pusher LNC ut til UAE og Afrikanske land

Spennende, spennende - og shorteren ser jeg får dekket seg inn svært lavt og med en riktig pen fortjeneste

1 Like

Sterkt. Bra du ikke ble kasta ut for et par uker siden. God helg!

2 Likes

Great Green wall kansje.

Beyond that we are working with the United Nations Convention to Combat Desertification to support the Great Green Wall Project, an initiative to build a wall of trees and agroforestry to stop the expansion of the desert in North Africa,” says Sivertsen

Vi «maser» alle om vårt fra jordsmonn, sandy soil…u name it. Jeg har min gjenganger. Derfor kommer det informasjon nå på Q om UNDERLEVERANDØRER!!.