Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Vi følger opp:

444 acres

The number of farms in the United States for 2019 is estimated at 2,023,400, down 5,800 farms from 2018. Total land in farms, at 897,400,000 acres, decreased 2,100,000 acres from 2018. The average farm size for 2019 is 444 acres , up 1 acre from the previous year.20. feb. 2020

1 acre er 4 mål, hvilket da gir 444 x 4 = 1777 mål…

Folkens; DC må kun sikre seg I snitt litt over 'en storgård pr. måned i USA (eller tilsvarende litt over 'en storgård etablert i ørkensand) for at det høyst spekulative innlegget skal gå opp. Vil så en bonde betale 24 millioner? Selvfølgelig ikke; men det er en besnærende tanke

Det kommer ikke kommersielle avtaler, utenom piloter, i usa før tidligst utpå høsten. Og det er best case

Mer sannsynlig er på denne tiden neste år

Har du link til dette eller er det egne spådommer basert på egen investering?

Det er en antakelse utifra tidsskjemaet de skisserer for usa.
De må gjøre unna piloter før kommersielle avtaler kan inngås. Avtaleinngåelse er en prosess som tar tid av mange årsaker (betingelser, juridisk, logistikk osv)

Jeg mener også de har hintet litt hva gjelder tidsestimat for dette.

1 Like

Har du link til dette da?

Se presentasjonen 27 januar

Redigert

@Concorde her:

1 Like

Akkurat

Skal sies at de har guidet at det skal komme kommersielle avtaler iløpet av første halvår

Og selskapet har opprettholdt vekstplanene etter hva jeg har fått med meg, som er rimelig ambisiøse. Også for 2022.

Så det gjenstår å se, men enig i at det kan være smart å forberede seg på at TTT.

Ja, @Aaleby… For UAE regner jeg med signifikante inntekter i H1.

Kommentarene mine var kun for USA

Aha, min feil :ok_hand:

1 Like

USA kan muligens stemme ja- men de tar seg betalt for piloter heldigvis, og Mawarid JV’et vil nok bistå vesentlig om ikke så altfor lenge

Eksponensiell vekst er hva de sikter på:
The Group COO role is a new position and will be a key member of the executive leadership team. Your primary responsibility will be to design and set up an efficient operation of the company to support exponential growth while ensuring excellent customer experience at the highest levels of profitability.

1 Like

Bare for å sette litt i perspektiv hvilket areal Desert Control har et mål om å behandle de kommende årene:

Som er et tall man ikke klarer å se for seg, men så vet vi at… :

Så I overkant av arealet til Tyskland og Frankrike innen 2030.

Norge er for øvrig 385 207 km2

4 Likes

Gammelt nytt but still, samarbeidet mellom USA og UAE ser jeg for meg kan gjøre prosessen noe raskere.

The UAE-US initiative is the first global agriculture and climate change coalition of its kind. AIM for Climate’s diverse list of supporters comprises more than 30 countries from six continents, including the recent addition of Azerbaijan, Canada, and the UK.

Other backers include prominent non-governmental agencies, such as the Bill and Melinda Gates Foundation, as well as the multilateral Food and Agriculture Organisation.

“AIM for Climate is focusing on a sector that has been previously overlooked in terms of the opportunities it offers for global climate action," said Dr Sultan Al Jaber, the UAE’s Minister of Industry and Advanced Technology, and Special Envoy for Climate Change.

In turn, this will help to achieve breakthroughs in technologies and approaches that adapt food production to the world’s harsher climate, with the UAE already proving to be a pioneer in the agritech field as it looks to meet more of its food requirement through locally grown produce.

Target areas for innovation include sustainable productivity improvements, ensuring water is used efficiently, developing resilient crop and livestock production, enhancing digital tools and creating equitable, sustainable and secure food systems.

“AIM for Climate is the kind of bold move towards accelerating the global food systems transformation that we need, to achieve the Sustainable Development Goal (SDG) 2 and eradicate world hunger by 2030," said Mariam Al Mheiri, the UAE’s Minister of Climate Change and Environment, and Minister of State for Food Security.

UAE and US launch $4bn initiative to drive climate innovation in agriculture at Cop26

3 Likes

Mye bra som kommer ja, og mulig jeg surrer- men har de nå utlyst enda 2 stillinger? Virker slik på LinkedIn, relatert til produksjon i USA

40 til 27 - vet i ettertid at jeg skulle solgt på 40!
hvor lang ned skal vi?

(post deleted by author)

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Om det er noen trøst så er du nok ikke alene, om tap på denne aksjen. Kommer litt an på når du kjøpte…
Vi får noen gjeste opptredener på denne tråden som er til forveksling lik din. Derav mitt sarkastiske innlegg.
Om du finner en « kakkerlakk» så må en regne med at det finnes flere.

1 Like