Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Hei igjen.
Du har mange bra poenger og resonnementer.
Generelt så er mye « stang ut» for tiden.
Om en da ikke satser på olje, finans etc.
Men, for egen del jeg vil gjerne bli med på investeringer som bringer verden videre.
Jeg har en bra pott. Og synes det er surt og teoretisk tape penger.
Men, jeg har ikke solgt og ergo er jeg en av optimistene som tror at dette blir en utrolig reise til slutt.

3 Likes

Da er vi to, jeg finner verdsettelsen av selskapet alt mer absurd :slight_smile:

Det ble nevnt ovenfor at det tok MINST to måneder å få det nye selskapet (MDC) formelt klart fra myndighetene… Synes personlig to mnd høres lite ut for å få selskapet oppe og gå, og er overrasket hvis noen hadde forventet kontrakter allerede nå!

5 Likes

Det er nok også noe med at mange ikke gjorde leksene sine godt nok, inklusive undertegnede

Flaut nok så tenkte jeg at DC kunne selge LNC i UAE uavhengig av JV’et- og det kan de nok hva gjelder piloter, men hvem andre i UAE er aktuelle kjøpere?

Tydeligvis ingen, alternativt er alle ressurser bundet opp mot Mawarid- som er fullt ut forståelig

USA? Her slo de på trommen for fort og for hardt- markedet har straffet dem for det

Skyldes det atter en gang at man ikke har satt seg inn i tilgjengelig informasjon? Igjen kan det hende, men ansettelser i fleng og star wars musikk kombinert med nyansettelser i USA pisket garantert opp stemningen

Men det er jo fra Q2 det skal komme…Fler betalte piloter og ekspansjon pluss inntekter fra JV’et

• Og muligens hører vi snart noe annet om green wall enn at det er mye jobb og at DC ikke har kapasitet til å bidra?

Er de formelt sett bedt om å bidra? Slik informasjon alene er kritisk- men vi får den altså ikke :slight_smile:

1 Like

Hvorfor har du investert i DCG egentlig? Utifra hvordan du skriver så ønsker du avkastning i morgen? Virker ikke som DU satt deg riktig inn i selskapet før DU gikk inn ja.

???

6 Likes

Investerte for å tjene penger, satt meg ikke godt nok inn i JV’et :slight_smile:

Edit: At markedet stusser på USA ser man vel på kursen?

Edit 2: Finner det merkverdig at man skal “plukkes på” når man ikke applauderer kursnedgang. Det er et flott selskap og jeg heier på dem, men det blir litt merkelig når all nedgang skal skyldes på inflasjon og krig

Vi kan kalle dette hva vi vil, men den synker altså hver eneste dag (24,3,- as we speak)

1 Like

Denne uttalelsen er lett å forstå slik at den leiren som kunne produseres også ville bli produsert. Vi vet at en kunne ut fra produksjonsenhetene ha produsert mye leire de siste 2,5 månedene. Men selskapet har valgt i kvartalsrapporten og ellers ikke å informere markedet om det har produsert noen leire i denne perioden. I en slik situasjon synes jeg det er naturlig at aksjemarkedet blir mer og mer skeptisk til utvilingen og selskapets vilje til å informere om det som skjer eller ikke skjer.

2 Likes

Jaha… Hvis du oppriktig mener det, så kan nok ikke jeg hjelpe deg.

1 Like

Teknisk: Ser ut som vi skal ned på tidligere nevnte støttenivåer.
Hva sier TA om videre kursutvikling nå?

«Frykt og Grådighet», er to faktorer når man driver med aksjer.
Akkurat nå styrer Frykt.
Gi dette den tiden den trenger. De bygger i UEA og USA.
Snakkes, når «Grådig», blir et tema.
Topp 50 sitter fortsatt rolig…
Kun i underkant av 15.000 aksjer solgt i dag.
Lykke til.

4 Likes

Selvsagt skyldes ikke all kursnedgangen inflasjon og Ukraina. Sjekk kursutviklingen i samme tidsrom andre selskaper som kan oppfattes som sammenlignbare. Dette selskapet burde være i en god posisjon med utsikt til sterkt økende priser på matvarer. Jeg har for ganske lenge siden etterlyst informasjon om bruken av de 12 produksjonsenhetene. Slik informasjon har vi ikke fått. Jeg tror det påvirker kursutviklingen selv om folk som bare tolererer positive innlegg om dette selskapet ikke synes å være enig i det.

2 Likes

Tolerer alle vinklinger av caset. Rart hvordan du har for deg at det ikke er godtatt her inne…

Når USA har vært så sterkt fokusert den senere tida selv om inntekter derfra først kan ventes til høsten, kan jo grunnen være at en ikke lenger har noe positivt å fortelle om Emiratene, dvs. en slags avledningsmanøver. I så fall har den ikke vært særlig veilykket.

Har du vært i kontakt med DCG angående dette spørsmålet?

Sunt å være skeptisk altså men nå syns jeg du tar i litt vel mye. Avledningsmanøver? :thinking:

Men hva mener du da?

Ikke meningen å være ufin, men mener du virkelig at det kun er det sure børsmiljøet og krig som gjør at selskapsverdien slaktes?

Selvfølgelig burde selskapet fokusere på slikt og ta grep (nei, det er ikke min jobb å presisere hva slags grep som må tas)

Jeg henger med videre, men tenk bare på green wall og tåken rundt dette- vi har en podcast og uttalelse om at det ikke er kapasitet til å levere… Hva I ALL VERDEN er det selskapet forventer av markedsreaksjoner på slikt?

Det går helt fint, tar ingenting personlig her :slight_smile:
Men ja, jeg mener jo uttrykkelig at det er børsmiljøet som har trynet kursen.

De har ikke kapasitet til å ta på seg det prosjektet. De må jo prioritere det som kan behandles og det de har kapasitet til.
DSRT er jo er lite selskap.
Skulle ønske de kunne tatt på seg green Wall prosjektet jeg, men ikke på bekostning av andre samarbeidsparter.
Må også huske at hele det prosjektet har vært et tapsprosjekt med liten fremgang.
Nå har de endelig fått med kjøtt på beina igjen i form av funding, men skal DSRT virkelig binde seg til de når det enda kan virke noe usikkert?

“Bøth vi aksept a halfing of the valju åf the kåmpany due to hiring people an making cløsters without telling if they make månni år nåt”

Sorry, måtte bare :slight_smile:

Her har du blitt servert en avtale med Mawarid før du har fått julematen ut av endetarmen. Nyansatt sjef til DCG Amerikas, som igjen har en blytung agriculture bakrunn.
Ingen emisjon i sikte enn så lenge.

At du ikke har tiltro til at ledelsen gjør jobben sin tilsier jo at du burde ha solgt deg ut for lengst.

Kom gjerne med negative vinklinger, tar imot det meste. Men å dra frem at ledelsen fører aksjonærene bak lyset, fordi aksjekursen ikke er der du ønsker blir litt for søkt for min del.

Fått noen svar på denne henvendelsen din forresten?

4 Likes

Ja… Ingen argumenter der altså- men kritikk for å sette spørsmålstegn

Ny CEO i USA virker hyggelig, men foreløbig ikke levert annet enn en videosnutt (vi vet bedre, men tydeligvis ikke markedet)

1 Like