Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ja, dette vil få ringvirkninger i flere årtier fremover - og “dessverre” blir nok DC et av de selskapene som vil tjene godt på det

Men heldigvis er UAE og Mawarid på ballen, og slik jeg forstår det så er det meste klart til å rulles ut

Er LNC en instant fix? Helt klart ikke- men samtidig det åpenbare valget både for å få opp egenproduksjonen hurtig, spare vann og samtidig få mer ut av avlingene

2 Likes

Nasjonal matsikkerhet kommer tydeligvis til å kunne bli et av dette tiårets store trender.

Akkurat nå er det fullstendig krise i råvaremarkedene. Et av temaene er naturligvis vannmangel.

««– I California har du vannmangelproblem og der koster nå vann så mye at flere produsenter ikke gidder å plante trærne sine engang.»

2 Likes

Minner om dette fra tidligere guiding:

—It’s worth mentioning that Mawarid employs over 11,000 staff dedicated to related
industries and own more than 3,000 vehicles, specialty equipment and machinery for
their forestry and agriculture operations, much of which may be directly applicable
for LNC deployment—

Ting kan derfor gå veldig fort fremover nå, også tatt i betraktning at det er bestilt enda et cluster

Edit: Noen med synspunkter på denne ?

—One application of LNC lasts a minimum of 5 years—

Når to av verdens største produsenter av hvete er i krig med hverandre, så blir matvare sikkerhet meget aktuelt. Og, DC har plassert seg i regioner hvor dette er et større og større tema.

3 Likes

Hjelper ikke mye med bugnende kontoer om det er mangel på det mest primære; mat. Som om ikke UAE hadde dette høyt nok på agendaen etter covid og dets logistikkutfordringer.

3 Likes

Sant nok- en rekke land har nå hastverk med å sikre egenproduksjon før de ser opprør og stor politisk misnøye

Denne snutten bør også ses, mye bra grafikk på tørke i USA

1 Like

Ny stilling i USA:

6 Likes

Litt absurd; at selskapet selv innfrir på guiding og ansetter i henhold til dette… Samtidig som verdien på selskapet stuper hver dag

(Joda- jeg vet det er krig)

Psykologi. Mangel på kjøpere. Som forsåvidt er naturlig når man ikke har klare triggere synlig i horisonten samtidig med at aksjene blir billigere dag for dag. Men ja, fascinerende å tenke på hvor DC befant seg i løypen sist kursen var under kr 25. I starten av oktober. Før man visste at pilotprosjektet var vellykket.

2 Likes

Bare å fylle på jevnt! Nytter ikke prøve bli klok på markedet med dagens situasjon. Frykten råder.

4 Likes

Joda, men litt sprøtt i lyset av uttalelser som dette (desember 2021):

“Fremover kommer nok mer til å handle om hvor mye leire vi kan produsere, og mindre om hvem som står klar til å ta imot. Innen året er omme kan vi produsere 180.000 liter nanoleire per time, sa Sivertsen til Nettavisen tidligere i høst”

Håper første store bestilling smeller litt!

Return on Investments ser ut til å ligge noe framme i tid.
Nå, i tillegg med uroen i øst, er det nok de mest risikoutsatte aksjene, som vil merke det mest.
Ikke underlig at aksjen svekkes

Frykt og elendighet råder over kursen enda @anon28800809. Har du litt sikt på aksjene dine så tror jeg du har gjort en fin inngang på disse labre nivåene vi befinner oss i. :+1:

3 Likes

Nedslags feltet for DC er i UEA/Midt-Østen samt USA pr. dd.
Mao skjermet fra det meste av det som skjer i Europa.
Tenker at kursen vil peke rett oppover ved første kontrakt.
Alt er på plass. Produksjons utstyr/ Clusterne samt mannskap.
I USA søker de etter mannskap i disse dager.
Klima rapporten kom før i dag med mer snakk om klima problemer.
Det eneste som vi venter på er avtaler…
De kommer….litt den samme klisje men vent og se…

6 Likes

Hint: sjekk tittelen på tråden.

Fallet begynte lenge før krigen startet

Helt enig her er det kun en kontrakt som kan snu den trenden den er inne i,ellers vil den sakte men sikkert gå nedover,desverre.
Men for oss som har tro på denne så er det jo en god mulighet til å fylle på mer “billigaksjer”

Jeg snakker om den trenden aksjen er inne i nå med ett kursfall fra 40 til 25 og grunnen er at ikke det har kommet noen kontrakt enda. Mange fikk vel den forståelsen (meg selv også) om at en kontrakt var rett rundt hjørnet og da det ikke har skjedd så er det mange som har solgt seg ned/ut av aksjen. Mulig jeg har misforstått noe her og at det er andre grunner til at den har falt så mye.

Dersom man skal være brutalt ærlig, så ja: Det har gått alt for lang tid for melding av kontrakt, kombinert med eksepsjonelt sure børsforhold

Dette er dog ingen “unnskyldning”, men jeg har valgt å slutte å sutre om det - det gjør rett og slett ingen noe godt :slight_smile:

Ser også at mange ler i skjegget og påpeker at det er billig å handle nå… Men det blir en fattig trøst…

2 Likes