Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Smått utrolig, tror faktisk største utfordringen, og hemmer på vekst blir utdanning av nok personell til operasjoner/drift.

Dette er et gullegg! Men det vil ta tid, utdanning tar lenger tid enn inngåelse av kontrakter. Om Dsrt har utdannet nok mot slutten av året, kan vi kanskje snakke bidrag til Green Wall 2023/24…

Maner til tålmodighet, men er selv opprømt av muligheten/posisjonen selskapet befinner seg i. Konsekvensen av Russland/Ukraina er mer bevissthet rundt verdens import/eksport-strømmer, og behov for å være selvforsynt. Og dette på toppen av en langsiktig underliggende livstruende trend for hele planeten… Se 5 år frem i tid, her vil du være med å bidra.

5 Likes

Mawarid Desert Control LLC skal være oppe å gå i løpet av noen uker. Her bommet CEO med et par måneder ved forrige presentasjon, men det er rimelig å anta at dette vil være på plass snart. Fra selskapet er i drift bør det ikke ta lang tid før de første kundene er på plass. Tatt i betraktning at de vil skalere opp i takt med etterspørselen, må det at selskapet bestilt en ny cluster bety at de har tydelige signaler om at de kommer til å få oppdrag ganske raskt.

Cashposisjonen er fantastisk, og alle antydninger om emisjon er grunnløse i lang tid fremover, med mindre dette blir den kjempesuksessen vi alle håper på og de trenger penger til vekst. Men da til langt høyere kurser enn i dag.

De ansatte trives utrolig godt på jobb. Det var kanskje det mest overbevisende øyeblikket i presentasjonen (Q&A) da CFO og CTO strålte om kapp av oppriktig glede over å få lov til å jobbe i Desert Control! (Bra spørsmål!).

10 Likes

Hentet fra XI:

10 Likes

Jeg ser 25 kr som et rimelig solid støttenivå. På nedsiden har vi både 23 og 20 kr som mulige mål. Men mer interessant er den nedadgående kilen som har utviklet seg siden midten av januar. Slike kiler har typisk brudd opp.

Min personlige mening etter dagens oppdatering er mer fundamentalt at vi nå skal opp igjen. Ingen grunn til å selge mer ned og det er rimelig med forventninger til positive nyheter de neste ukene og månedene.

6 Likes

Min tolkning: Tight, klar nedovertrend, nylig brutt gjennom støtte rundt 27 og hatt en liten retest av det området. Forventer ny støtte rundt 22.

Merk også den gule linja, dette er ankret volumvektet glidende snitt (anchored VWAP) fra IPO. Vi er også under den. Det betyr at flertallet av aksjene kjøpt etter IPO nå er i tap.

2 Likes

Satser på at artikkelen som noen her meldte at skal komme i E24, snart dukker opp og skaper litt positiv oppmerksomhet igjen.

6 Likes

Teknisk, artikler, what not- Dagens guiding samt en sykt god cashbeholdning i tillegg til at det er bestilt et nytt cluster i UAE: Knallbra !

7 Likes

Jeg vil anta du er skuffet etter det som kom av konkret informasjon av verdi for aksjemarkedet. Jeg har sett en kommentar på tilsvarende nettsted hos Finanansavisen av en person som har vært veldig positiv i forhold til DSRT. Vedkommende oppfattet det slik at det har skjedd en utsettelse på to måneder i forhold til hva som tidligere har blitt signalisert. Inntekter i annet kvartal er jo veldig lite presist. Kvartalet slutter jo ved utgangen av juni. Jeg tror nå at en del av dem som har solgt har hatt en viss kunnskap om at det tydeligvis ikke har vært noen vesentlige inntekter i første kvartal i år og at slike ikke forventes til tross for at 12 produksjonsenheter har vært klare fra midten av desember ifjor.

Skuffende med en to måneders utsettelse på oppstart. Men det er kanskje priset inn nå? DSRT tar betaling up front så det bør være rom for betydelige inntekter i 2. kvartal. Kanskje allerede noen i mars som er 1. kvartal.

Jeg har oppfattet at jeg kan ha tillit til hva du skriver. Dermed tok jeg konsekvensen av din opplysning om at det ikke ville komme noen guiding på det finansielle.
Du hadde jo helt rett.
For meg ble det dermed realisert et større tap. Medvirkende var også en frykt for konsekvenser for markedet grunnet invasjonen i Ukraina.
Jeg valgte å flytte innsatsen til mitt andre selskap som jeg allerede er investert i, nemlig BCS. Dette fordi jeg tror dette har større kortsiktig potensial.
Jeg skriver dette for å spille med åpne kort i forumet. Jeg har nøyaktig like stor tro på det langsiktige potensiale i Desert. For meg er dette da kun disposisjoner jeg gjør for å administrere så godt jeg kan min kapital på kort sikt også.
Stor sannsynlighet for ny inngang her senere. Lykke til for dere andre!

Jeg beklager at jeg husket feil mht. hvilket nettsted som hadde et synspunkt på en utsettelse på to måneder. Forøvrig vil jeg anta at det er mest sannsynlig at kursen fra nå av vil bevege seg oppover. Markedet vet at det ikke er grunnlag for noen store forventninger når det gjelder inntekter dem nærmeste tiden og jeg vil anta markedet har diskontert dette allerede. Videre antar jeg markedet nå er klar over at det kan ta noe tid før det kommer noen kontrakter i Emiratene.

En ting jeg har begynt å lure på om det kommer noen form for informasjon fra DSRT når det blir inngått kontrakt mellom det datterselskapet til Mawarid som DSRT eier 49% av. Det er neppe en selvfølge at et selskap som er minoritetsaksjonær har rett til å gå ut med informasjon til aksjemarkedet om et selskap det er minoritetsaksjonær i. I verste fall må vi vente til regnskapene til DSRT foreligger for annet kvartal før vi får informasjon om hva som har skjedd i Emiratene ved å analysere regnskapstallene for DSRT. Er det noen her som har noen oppfatning om denne problemstillingen?

Desert skal levere 100% selvstendig “at arms length” og med greie marginer til JV’et

Det er derfor en selvfølge (synes jeg) at DC melder større leveranser til JV’et- videre til markedet

Dette blir meldt.
Selskapet har sagt det selv flere ganger, og det er å betrakte som signifikant for verdsettelsen av Desert

2 Likes

JVet kan ikke levere noe uten å bestille LNC fra Desert Control. Dermed antar jeg at DSRT vil måtte melde større bestillinger.

2 Likes

Jeg tror JVet har flere kontrakter klare for signering. Men kan ikke signere i og med at JVet ikke er oppe og går ennå (antar ting tar tid på samme måte som det er behandlingstid på Brønnøysundregisteret). Med en gang selskapet er oppe og går vil kontraktene bli signert og bli børsmeldt.
Min antakelse er basert på at selskapet øker kapasiteten med en ny cluster. Det hadde de ikke gjort uten etterspørsel.

2 Likes

Synes personlig at det er merkelig at du anser sjansen for større at BCS skal nå kr 100 før DCG når kr 50, men lykke til!

2 Likes

Selskapet tidligere:
… to increase LNC production capacity by
another 120,000 liters per hour by the end of the year with the additional
completion of two production clusters consisting of four units each…

'En cluster har ergo 60 000 liters produksjon pr. time- det er rimelig heftig at enda et cluster er bestilt

60 000/ 20= 3 mål i timen, 72 mål i døgnet i EKSTRA kapasitet

Synes dette begynner å bli bra jeg :slight_smile:

2 Likes

Begynner jo å bli en gjenganger dette her :thinking: Begynner å undre meg å skjønner ikke helt agendaen din :man_shrugging:

1 Like

One of our other exciting projects is creating the rovers that distribute Liquid Natural Clay (LNC) in the desert, helping with water absorption and growth.

Hmmm, dette høres jo spennende ut :slight_smile:

4 Likes