Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

I dagens tøffe børs klima så blir det litt «Moment of truth» imorgen…
bilde

For min del så trengs det tall, ikke nødvendigvis kroner og øre- men i det minste litt om antall containere som eventuelt er i drift- om de ansatte i det minste arbeider på piloter som gir avkastning, tja- alt annet enn “tåke”

Uansett- heier på selskapet og ledelsen- men håper jo på det sterkeste at det kommer noe som markedet setter pris på

Edit, og kombinert brannfakkel:
Er det nå slik at Russland presser frem en massiv ekspansjon av jordbruk i resten av verden?

“African nations that depend heavily on imports. Recently, more than 40% of Ukraine’s annual corn and wheat shipments have headed to the Middle East or Africa.”

https://bunge.com/news/black-earth-makes-ukraine-important-agricultural-destination

Meget god og fersk artikkel her, med god spalteplass til Desert Control
:

6 Likes

Må vel si at rapporten var et stort gjesp, som ikke er så rart når man venter på aktivitet både i UAE og USA. Stort sett gjentagelse fra H2 rapporten. Blir interessant å høre hva OKS har å si.

Verdt å ta med seg:
The next phase targets full-scale commercialization in the UAE through the new sales and distribution company which will be incorporated during Q1 2022 with expected revenue from Q2 2022.

13 Likes

Greit å merke seg at de har brukt lite av kontantbeholdningen

5 Likes

Definitivt. Ingen fare for emi på lang lang tid, som er viktig når man lever i så urolige tider.

1 Like

Vel, dersom de ruller ut for fullt i q1 og har inntekter fra q2, så lyder det godt i mine ører. Vil jo da anta at avtalene kommuniseres markedet fortløpende, og siden Mawarid bærer mesteparten av kosten så blir vel fokus på USA denne presentasjonen

Edit: Inntekter fra JV’et i q2 samt at de har godt med cash er jo bull i dagens marked- kjempeflott

7 Likes

Enig. Høy kontantbeholdning til tross for kapasitet på 180 000 l/t ved årsslutt. Ser ut som clusterne er vesentlig billigere å produsere enn det man kunne frykte.

5 Likes

For meg er dette ingen stor overraskelse. Det er tidligere opplyst at containerne kan bygges på stedet med bruk av lokal arbeidskraft og standard komponenter til lokale priser. Kun kjerneteknologien kommer fra Norge. Billig og effektivt.

Feil hos infront ? Melder om positivt ebidta

Dette er forventet. Men, er redd for at dette ikke er nok
for å roe ned bekymrede aksjonærer og lokke inn nye potensielle aksjonærer.
Men, om det kommer noe mer om samarbeidet med Mawarid og litt snack vedr. Desert Control Amerikanas så er vi der.
bilde

Jeg er av natur negativ, men makter ikke å se negativt på dette.

Inntekter og storskala i UAE fra q2, godt med penger, moderat pengebruk, lavere kost på produksjonsenheter, ekstremt lav emisjonsfare

Nei, dette er tommel opp

8 Likes

For meg er ikke det så viktig. Den biten faller på plass når mange nok skjønner hva som er i gjære. Det viktigste er å se tydelige tegn på at alt er på skinner. Kvartalsrapporten tyder ikke på at det finnes noen skjelett gjemt i et skap. Og alt virker å være i rute. Kursen på kort sikt kan få lov til å leve sitt eget liv.

3 Likes

Inne på noe der @Secundum Samtidig regner de NOK 20 mill i årlig omsetning for agriculture clusters ved full utnyttelse (IPO). Noe som skal gi 38 % cluster EBITDA-margin.

Med produksjon på 60 000 liter/t, 25 liter/m2 og 2$/m2 må de kjøre clusterne 9 timer i uken gjennom hele året for å klare denne omsetningen.

Hvordan tolke dette? Det spørs hvor mange timer i uken de mener mener med full kapasitet. Men det kan jo tyde på at prisen på LNC med disse clusterne allerede er mye lavere enn 2$/m2. Dette er hyggelige tall!

2 Likes

6 Likes

Om ikke rapporten er jublende gode nyheter er den iallefall svært betryggende nyheter.
Gøy å se at de spiller med så åpne kort.
Frem til dette stadiet har de vært priset på oppbygning og forventning, men personlig tror jeg det hele for alvor begynner .

5 Likes

Ja, her tar markedet altså feil

Jeg må også regne på en ny burnrate, for ut fra hva de har oppnådd hittil så har de avsindig mye penger på bok

Imponerende, gleder meg til det kunngjøres avtaler i UAE

1 Like

Hvis jeg forstod DC rett i dagens Q & A, så er capex lav fordi de ikke har investert i utstyr for påføring av LNC for disse første clusterne (siden nytt Mawarid-selskap tar seg av dette).

Meget betryggende rapport, spesielt hvor lite penger de bruker og skalerbarheten.

Sa han at det var bestilt enda en cluster til UAE eller hørte jeg feil?

3 Likes

Fikk bare med meg bruddstykker, men det ble helt korrekt bekreftet. Antall fremover utover dette vil avhenge av etterspørselen fra markedet.