Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Kontrasten er jo helt rå!

Presentasjonen til Sivertsen er on par med David Attenborough!

4 Likes

Desert leverer på alle fronter
Produksjon, logistikk, avtaler, PR og ikke minst - på skjema.

9 Likes

Svært tillitsvekkende. Virkelig ikke lett å spotte de røde flaggene.

5 Likes

Fantastisk👍 Og så er det alltid noen som skal ‘sell on news’, men nå tror jeg toget starter opp på perrongen

5 Likes

Bør vel kanskje være håp om en ny analyse med forbedret kursmål også. Derisker tross alt caset ytterligere.

2 Likes

Imponert. De opptrer svært ryddig. Både på tid og innhold. Andre kan ha litt å lære her. Og selskapet befinner seg fortsatt på “opplæringsbørsen” Euronext Growth. Tillitvekkende.

4 Likes

Eller at de ikke et helt solgt enda og vil ha bekreftelse på at de kan bruke LNC på det meste. If so :rocket:

2 Likes

Jeg tror tingenes tale er ganske klar.
Men dette er vitenskap, ting skal verifiseres og sjekkes opp ned og i mente, derfor hopper de ikke bare i det.

2 Likes

For mange land er dette mer enn et økonomisk spørsmål. Det er et “være eller ikke-være”.
Da er man villig til å betale. Særlig når mange kunder er svært velstående (Gulf statene, California).
Lurer på om vi kan ha skutt gullfuglen ? :innocent:

7 Likes

Ser det kun er 313 stk som eig denne aksjen på Nordnet så det er vel liten tvil om at denne har gått litt under radaren for mange. Kan bli bra på litt sikt dette når selskapet får litt meir publisitet og konkrete avtalar.

image

2 Likes

Fra akkurat nå:

image

Det der gjelder vel brukere av Shareville?

1 Like

Då må eg beklage. Eg såg i Shareville. Rett skal vera rett.

Inside kjøp hadde gjort seg nå

Insiderne sitter vel på så mye info som ikke er i markedet at de hadde vel gått rett i fengsel om de handlet nå :sweat_smile:

1654 er uansett svært lite!

Ta feks NEL til sammenligning:

image

1 Like

Syntes dette var bull, og blir definitivt med videre. Sikkert mange som hadde håpet på en cash-melding nå, og selger av ren utålmodighet. Men det er ikke lenge til slutten av november. Dette går veien :+1:

Skulle man fått en annen melding (Saudi, US) i tidsrommet her, blir mange tatt på senga. Akter ikke å være blant dem.

6 Likes

Føler jeg fikk ufortjent mye pepper for mine antagelser om tiden det tar. Jeg syntes dagens melding var flott. Det bekrefter produktet og ikke minst at de snuser på en ganske svær avtale. En avtale som ikke er bankers men som faktisk avhenger av pilotene. Blir veldig spennende å følge selskapet fremover.

2 Likes

Husk at det kommer til å ta litt tid da. Nytt områder og nye planter må få gro

Definitivt. Den klare feelingen er at emirataraberne er så fornøyd at det eneste som gjenstår før signaturen er på plass er å finne ut hvor mye avtalen skal favne. Ingen ting er åpenbart skrevet i stein, men magen er bull så det holder.

2 Likes

Det blir mange detaljer i en slik avtale som må avklares:

• Partenes ansvar (hvem gjør hva)
  • Mawarids rettigheter utenfor UAE
  • Pris/kompenseringsstruktur
  • Mulig Mawarid skal få sjans til å hoppe på toget ved å bidra med ytterligere finansiering for å kickstarte måneraketten.

Jeg oppfatter at de nå tester nokså grundig for å kunne finne ut av hva dette betyr økonomisk for sluttkunden - da er de bedre i stand til å bestemme en fair pris. Gevinsten er ulik for ulike vekster og jordsmonn.

2 Likes