Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

For å være helt ærlig; jeg aner ikke hva du er. Om Desert lykkes, vil alt handle om kapasitet. Jeg reagerer på at du utkrystaliserer enkle poeng til å bli uendelig viktig. Selskapet var prematurt i 2019. Skjønner ikke overhodet hvorfor man skal bry seg om at svulstige drømmer har blitt nedjustert til et tall som fortsatt er skyhøyt. Og i særdeleshet ikke når det knyttes opp mot kursutviklingen. Som er fullstendig absurd.

Og ja, innlegget var av typen krass. Fordi jeg er møkk lei av klagesangene, på repeat, som styrer ordskiftet når kursen ikke går til himmels på null niks.

Du er glad i å skape spøkelser

  1. Hvem har regnet?
  2. De sa “want to” om fem mill km2 for “lenge siden”
  3. Nå har de “our goal is to” om 1 mill km2.

"Strekk deg etter stjernene, og kom til månen "

1 Like

Strengt tatt ville det være en utrolig oppnåelse hvis de klarte å nå 1 million km2. Det er et sinnsykt tall. I FA-tråden diskuterte jeg dette i sommer hvis jeg ikke husker feil. Hvis DSRT klarer 100 000 km2 innen 2030 er de en utrolig suksess.

3 Likes

De vil være en enorm suksess (for aksjonærene) om de så får til bare noen % av dette

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ser på CNN, France 24, DW, BBC, Sky News, Aljazeera.
Det snakkes kun om 2 ting, bortsett fra krigen.
Olje og matvaresikkerhet.
Russland og Ukraina står for 30 % av produksjonen av hvete, og 20 % av matolje i verden. Yara sliter med råvare leveranser. DCG er pr. dd et lite frø, i den store sammenhengen. Men, potensialet er uendelig.
Fullt mulig at det å skalere tar tid. Men, hva er tid? De hadde emisjon for ganske nøyaktig et år siden. Jeg har bygget noen selskaper i min tid, tommelfinger regelen er at etter 3 års drift så har 50 % av selskapene gått konkurs, etter ytterligere 2 år så har ytterligere 20 % gått konkurs. Mao å få et selskap oppe å stå er en krevende kunst. Og da snakker vi om butikker, byggefirmaer, restauranter hele spekteret. Jeg beundrer alt hva de har oppnådd frem til nå. Hele pakka. De har en drivende god CEO, og pr. definisjon så selger de sand i Sahara. Og så må vi ikke glemme at alle de beste fotball spillerene sitter på tribunen. Heia DCG.

5 Likes

1 Like

Spot on

Hva gjelder skalering så tror jeg på guidingen fra selskapet, og smarbeidet med Mawarid er en genistrek dersom de (Mawarid) mener alvor. Tilgang på 11000 ansatte, jordbruksutstyr, samt rekkevidde til hele MENA regionen og UAE - lite blir bedre enn det!

Men dette må altså resultere i klingende mynt, og med tanke på tid så har vi allerede fasit - for patentet utgår i 2027

Sier ikke at det er enkelt for andre å replikere prosessen etter 2027 - men det er altså det nærmeste man kommer. Ville jeg selv som bonde gamblet på å bytte ut LNC med “generica” for å spare noen tusenlapper uten å vite hva resultat ble? Aldri i livet!

Men jeg peker tydeligvis på vonde ting innimellom - for reaksjonene er sterke; glem derfor ikke at også jeg i aller høyeste grad heier på DC

2 Likes

Du peker på luft og spøkelser.
Problemet er at du tror på de, og forsøker å verve andre til denne sekta

4 Likes

Trist å høre at du tror det; men dersom min agenda hadde vært å svartmale selskapet så hadde jeg heller fokusert på andre ting -uten at jeg på stående fot vet helt hva det skulle vært

Snakk om å spamme tråden @H8r (hater) med 20+ innlegg hver jævla dag med den samme shitten. At du gidder. Get a life. We get ure point.

9 Likes

“Shitten” er plausible forklaringer på at fallet i selskapsverdi har akselerert

Jeg tror heller ikke at du har skjønt poenget- for du mener tydeligvis at jeg har en agenda på å snakke selskapet ned- som om det har noe for seg eller noen som helst effekt

Men jeg ser jo at mange støtter deg helhjertet- litt skremmende egentlig

3 Likes

Shitten ødelegger tråden. Fullstendig. Ta et hint er en evne som du ikke besitter. Overhodet.

Har personlig delt absolutt alt jeg har funnet åpent her inne. For å bidra til en best mulig diskusjon som kan gagne alle. Slik det ser ut nå er det eneste gangbare å se mot lukkede grupper. For å kunne fortsette den felles dugnaden med å holde tritt med det fundamentale. Uten å bli neddynget av søppel som hører hjemme på HO. La denne tråden seile sin egen sjø.

3 Likes

Tror du det er bare DSRT som har falt de siste ukene? Eller skjer det noe i verden som har medført at alt annet enn olje og energiaksjer har gått på trynet kursmessig?

Trist at du ødelegger tråden med gjentatt oppgult om mediestrategier og manglende kommunikasjon om avtaler. Jeg tror kanskje et indeksfond er mer passende investeringsredskap for deg.

Snart drar du vel igang med uendelig jammer om sandtyper igjen også…

2 Likes

Jammeret om sandtyper? Jeg diskuterte andelen sand i jorden for at LNC skulle kunne brukes. Så her bommer du ikke bare på blinken, men også veggen bak

Skal jeg så anbefale deg alternative investeringer på grunnlag av det? Selvfølgelig ikke- det ville ikke ført til noe godt

Og ja- det har hendt noe annet i verden (siden du spør). Det er denne daglige ørkenspredningen som plager oss litt, i tillegg til en begynnende matvarekrise der DC sitter med en svært god løsning

I denne forbindelse har jeg påpekt at det ikke er et sjakktrekk å skilte i en podcast at man er invitert til, men ikke kan bidra til Green Wall

Hele poenget er at selv om det “skjer mye i verden” så er ikke dette en unnskyldning for elementære feilgrep, det være seg å ikke lese tråder skikkelig, forankre kritikk tilstrekkelig eller rett og slett ignorere god IR

1 Like

Tell til ti, folkens. Både eventuelle provokatører og hårsåre investorer.

4 Likes

Bare å sette hen på ignore… Kommer desverre ingen vei ved å diskutere med vedkommende.

Hvordan kan jeg sette trollet H8r på ignorer slik at jeg ikke ser noe av vrøvlet hens?

Så jeg skal “tas” på feil grunnlag og bes ignorert når det påpekes fakta. Dette var triste greier!

Men for all del, vi får runde av med Mawarid’s eget utsagn- her er vi nok alle enige om at dersom de står ved sine ord så er det kun opp som gjelder de neste årene:

“In cooperation with Desert Control we can save water, reduce the use of fertilizers, improve desert soils, combat desertification and reduce costs for our own operations as well as for our customers. Our partnership in the United Arab Emirates could have a tremendous positive environmental impact for the entire Middle East region”

Jeg finner også spor av aktivitet mot ørkenspreding v/Mawarid i Irak- men det er kun smuler foreløbig

2 Likes

Gå inn på profilen, på høyre side av skjermen :+1:

2 Likes