Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

@pdx nå får du jaggu bruke muted knappen din her på enkelte deltagere. Dette blir angrep litt for drøyt!!!

3 Likes

Ebitor er allerede mutet i to uker :slightly_smiling_face:

11 Likes

Takk!!!

Ble aggressiv stemning her gitt!
Får bidra til å dra den opp igjen, i stedet for å bare sitte på sidelinjen hele tiden.
Merker meg at kursen har sklidd under kursen jeg snitter på, og kanskje burde man solgt på 40-41.

Men jeg vil bare takke for bidrag fra stødige investorer i denne gruppen som gjorde at jeg fikk øynene opp for denne i sin tid.

Aksjen har som resten av vekstaksjene i børsverden fått juling, men denne risken har vel folk tatt innover seg? Selvfølgelig fint med kritiske røster, men nivået her på enkelte har jo desverre vært mer på kurs dag til dag enn selskapets evne til å bygge opp noe stort her - som selvfølgelig må ta tid. (med forbehold om at verden nå ikke går dundas :sweat_smile:).

Håper dere som bidrar med mye fundamentalt fortsetter i dette sporet, for meg og mange andre er dette utrolig god informasjon å få servert i dette forumet.

17 Likes

Hva er alternativet til å være tålmodig…….
Jo, det er å klage og sutre og teppebombe tråden med uvesentligheter. Jeg må selvfølgelig innrømme at det er ikke alt jeg er like stolt over å ha lagt ut. Men, har stor glede av å følge det meste på denne tråden. Og er full av beundring av reisen til DCG, så langt.

Jeg har vært med siden Juli med en inngang på kr. 15,50 med en bra pott, men kjøpte 20.000 aksjer på kr.35,- . Litt surt, når jeg kunne kjøpt billigere nå.
So what…kurs kr. 35.- blir humor når/om dette går veien.
Min agenda er å være med lenge i dette caset.

Mitt råd er «MANN DEG OPP». Ebitor…

Her er det ingen trøst å få som du sikkert forstår.
bilde

4 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/555905

1 Like

Vi er nok fler i samme båt. Har vært med siden 15 kr, og ble grepet av fomo på kr 38… men vi er rundt snittet mitt nå, Så vil tro dette blir veldig bra! Ser ledelsen har fått oppsjoner idag også.

1 Like

Denne nyheten angående opsjoner er jo som regel negativt for investorer? Fortynning av aksjene sender vel ikke akkurat positive signaler til markedet.

Har DC nevnt hvorfor de bestemte seg for dette?

1 Like

Det er bull etter mitt syn, da slikt som regel utløses ved innfrielse av milepæler i henhold til en KPI

Hvilken KPI? Vel, det er nærliggende å tro at det er i henhold til guiding både for USA og UAE, og at man har levert etter forventning

Hva er feil? CEO har sikret seg et lass med aksjer- sannsynligvis trigget av at det er innfridd på viktige mål

Må jaggu si vi er forskjellig skrudd sammen - høvdingen tar jo 240 000 stk. - en bonus på 5,5 millioner om han hadde solgt på dagens kurs

Så kan vi jo si det er negativt når alt selskapet hittil har i inntekter fra LNC er 3,5 millioner- men han er en holden mann allerede og jeg velger å tro at det da nå er eksplosive nyheter i vente

Hva er feil?

Antall aksjer mot antall opsjoner stemmer ikke!! Nå må du lese hva som blir posted fra bolaget før du begynner å kjekke deg igjen!!

Kjekker jeg meg?

Note to self: slutte å lese på mobilen mens jeg fyller bensin

Edit: du tenker på at ca. 25 000 opsjoner ikke er redegjort for?

De deler ut 345.000 opsjoner i styret, men skriver at det er utsted 375.040 opsjoner ?
Derav mismatch…

Pålydende verdi er jo alltid 0,01 eller 0,10 eller lignende… her 0,03 .

Ja du er blitt for meg en plage på denne tråden av det fundamentale fra desert Control jeg prøver iherdig å tilrive meg fra andre skribenter når det gjelder min innvestering i bolaget. Har ikke mutet deg enda, men det er jaggu ikke langt ifra. Bare tull med deg jo!!

Skjønner bare ikke @Secundum :man_shrugging: Hører fra meg på tråden når/hvis svar på Mail.

1 Like

Denne påstanden er gal

Frykt?

Jeg sitter til Dovre faller jeg, men kan da ikke krangle for krangelens skyld heller?

Jeg forsvarer mine poeng, men selv jeg har en grense; og jeg lar meg utvilsomt hisse opp unødig til tider

At du flirer skjønner jeg lite av, og om du er i tvil på min agenda så ble jeg altså svært positivt overrasket over at de nå utøvde disse opsjonene

Det er høyst sannsynligvis velfortjent !

Edit: kom over denne; veldig interessant lesning og lå skjult bak en wix- link:

Edit 2: I lys av opsjonene som nå er utøvet er jeg spent på om det meldes milepæler til markedet, eller om det kommer en redegjørelse for lockup eller lignende. DET ville være god IR det! Det må jo nesten komme noe nå - dersom ikke; så må vi jo nesten spørre oss om hvorfor dette kommer når verdien av selskapet er lavere enn på lange stunder

1 Like

Og derfor er det vel så interessant om de klarer /velger å bli sittende med alle aksjene, og ikke selge nok til å dekke skatt.

Forskudd skatten på dette kommer vel først ca .15, mars 2023 (neste år) og da skal 1/4 betales og så 1/4 .15, april og tilsvarende Oktober og November.
Kursen da kan en vel bare spekulere i om alt går som vi alle håper på.
Men, tilsvarende om det ikke går bra. F.eks ved en konkurs. Skatten skal likevel betales, men det tror vi IKKE på…

1 Like

Det er ganske vanlig å selge nok aksjer umiddelbart til å dekke skattefordelen.

Hvis så ikke gjøres, er det et særdeles positivt signal om hva som kommer.

2 Likes