Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Dette er en utrolig trist krise for verdens fattigste. Ukraina og Russland står for halvparten av kornforsyningene til FNs matvareprogram.

Fra i dag:

Ukraina stanser eksport av matvarer

Ukraina forbyr eksport av korn og kjøtt ut året, noe som kan føre til mangel og prisøkning over hele Europa og sult i fattige land.

Ukraina står for rundt 30 prosent av verdens hvete- og byggproduksjon, men stanser nå all eksport som følge av den russiske invasjonen.

Den ukrainske regjeringen kunngjorde onsdag eksportforbud av rug, bygg, bokhvete, hirse, sukker, salt og kjøtt ut året, ifølge Reuters.

Dette vil trolig føre til kornmangel og prisøkning på kornprodukter i Europa, men kan få enda alvorlige følger for verdens aller fattigste.

Ukraina står sammen med Russland for rundt halvparten av kornforsyningene til FNs matvareprogram (WFP).

– Det er allerede 276 millioner mennesker i 81 land som lider under akutt hungersnød, konstaterte Martin Frick i WFP tidligere i måneden.

4 Likes

Som Olesen selv sier:

…The cost of LNC treatment also pays for itself over time, as one application can last for 5 years and reduce the quantity of water used by up to 65%.

Additionally, the benefits of treating desert soil with LNC can be directly linked to the Sustainable Development Goals (SDGs), such as Goal 2: Zero Hunger, Goal 9: Industry, Innovation and Infrastructure, Goal 13: Climate Action and Goal 15: Life on Land…

Og husk:
…The Kingdom is still a major importer of cereals, meat, dairy products and fruits and vegetables, but there has been a growing emphasis on farming in Saudi Arabia as demand for food continues to rise.

…Another newer form of technology recently came into play in the United Arab Emirates, which shares a border and climate with Saudi Arabia. There, a Norwegian scientist introduced her patented Liquid Nanoclay (LNC) to Emirati desert farms.

…While it is still quite expensive, international technology like this provides hope for farming in Saudi Arabia, as well as other regions that are water-scarce and relatively reliant on food imports.

https://borgenproject.org/tag/liquid-nanoclay/

Uten tvil, pengesterke land med høy andel import av matvarer bør tråkke på gasspedalen nå

3 Likes

https://twitter.com/oksivertsen/status/1498672108536274955 :eyes:

3 Likes
2 Likes

Noen som vet om topp 50 har kjøpt noe i det siste?

https://www.techsciresearch.com/blog/why-the-future-of-agriculture-lies-in-desert-in-middle-east-region/296.html

3 Likes

Nesten ingen bevegelse i topp 50

Behovet for LNC vokser for hver dag.

Dette er toppen av blandede følelser.
Menneskeheten går inn i en vanskelig tid.
Men, DCG vil være en «liten» redningsbøye i forhåpentlig snarlig fremtid. Men, som kan bli enorm på lengre sikt. Og en stor del av løsningen.

bilde

1 Like

Dette med “på sikt” og “snart” er forferdelig skummelt

Ikke bare for aksjonærene i DC, men nå også umiddelbart i en rekke land. Ikke i morgen altså, men i går- på overtid

Desertifisering er 'en ting- her snublet jeg over en uttalelse fra DC om at dersom LNC får ligge uforstyrret så kan den holde noe slikt som 15 år. Dette er flott- men strengt tatt burde jo selskapet hatt 2 separate forretningsområder:

-Desertification
-Farming

De bør altså snarest mulig skilte til markedet at alle med tilgang til sand nå kan øke matproduksjonen vesentlig (satt på spissen)

De bør også kommunisere at ROI på LNC bare hensyntatt forventet prisvekst nå bare seneste uke sannsynligvis har økt med 30%

Desert burde nå også selge eventuell restkapasitet til høyeste bud, da alle land nå burde fokusere på å bli mest mulig selvhjulpne

Vi bør se store ting fra Mawarid snart, jeg “dør” om det blir enda en pilot som konkluderer med at LNC fungerer og skal presenteres på en konferanse i langtvekkistan!

1 Like

Kjøpere og selgere har vært svært uenig om hva som er riktig kurs på denne de siste dagene. Spread på 8 % akkurat nå.

Det er ikke så rart, for om selskapet ikke evner å benytte momentumet nå, vel… Da går toget på et vis (misforstå meg rett)

Fagre løfter og humanitært arbeide er jo 'en ting, men alt må uansett finansieres- og nå er tiden inne for kommersielle avtaler

Jeg tror dette kommer straks. Dersom ikke, blir jeg svært skuffet

Dette er som en 100 meter sprint, hvor starteren sier:
Klar, ferdig, ferdig, ferdig, ferdig…
Venter på et GO snart.:sleeping:

bilde

Skal garantere at toget ikke går. Hvor fort beslutningstakere tar avgjørelser vet ingen av oss, men momentumet akkurat nå er skapt av en enkelthendelse. Som vil bidra til å åpne øynene ytterligere, men er heldigvis ikke varig. Klimaforandringene og befolkningsveksten er konstant og presserende.

Det mest avgjørende for å lykkes for et selskap av denne typen, er å gjøre det grunnleggende arbeid riktig.
Dermed må det bli en viktigere prioritet enn å gjøre småaksjonærer rike over natten…

4 Likes

Enig, og det er da jeg frykter en børsmelding der DC skal kjøre en pilot som beviser at vannmeloner blir større med LNC enn uten i en kjøkkenhage som blir drevet av mishandlede kvinner fra Mongolia - satt på spissen igjen, selvfølgelig :slight_smile:

Hehe, ja du får sagt det du :wink:

Mawarid har allerede anerkjent produktet- nå skal det bevises om dette er symbolpolitikk eller ei- faktisk så enkelt og jeg har troen

Da råder jeg deg til å kontakte selskapet, slik at de får tilgang til din kunnskap om hvordan dette skal gjøres.

Et godt råd: Om du skal ha håp om å få gjennomslag for dine ideer om hvordan selskapet skal drives, så bør du ikke møte dem med slikt åpenbart forsøk på hersketeknikk.

1 Like