Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Bare for å minne eventuelle nye aksjonærer om hvem de har et formelt samarbeid med i UEA, og MENA regionen.
…………………

About Mawarid Holding Investment L.L.C

Mawarid Holding Investment LLC (MHI) is a reputable holding company with broad experience, through its subsidiaries, in many diversified domains,

including but not limited to agriculture, industry, services, hospitality, and other related business in the United Arab Emirates and the MENA region. Mawarid is specialized in identifying, creating, and managing services in accordance with the highest international standards. Within its current portfolio of a diversified group of companies, Mawarid has certain subsidiaries whose core business is agricultural, including Barari Natural Resources, Mawarid Services, and Mawarid Nurseries.

Se spesielt nøye på dette

Mawarid, through its subsidiaries, is one of the leaders in the landscaping field as well as nature conservation with the management of 438 forest and nature reserves in the Emirates of Abu Dhabi covering over 200,000 hectares comprising of 13 million forestry trees and 550,000 date palm trees. Mawarid Holding Investment employs over 11,000 personnel within different industries across the UAE and outside.

http://mawaridhi.com

Se også:

http://www.barari.ae/

Se slagordet.
It started with a dream, to paint the Desert green

……………………………………….
DCG har ansatt flere operatører.
Med, god grunn.
Bare å passe på egne områder krever sitt.

2 Likes

Jeg er enig i at videoen var veldig bra, men børsmeldingen brakte vel egentlig ikke noe nytt i forhold til det som har vært kjent i måneder? Jeg oppfatter den sterke kursoppgangen og betydelig omsetning som uttrykk for et marked som har liten kjennskap til selskapet og tilsvarende evne til å vurdere hva som er vesentlig for investorer og hva som ikke er det. Jeg oppfatter dette som bekreftet av det forhold at sluttkursen idag er 8% lavere enn hva den var igår. Gårsdagens oppgang i kursen var sv akt begrunnet.

Sier vel heller sitt om at det skal ekstremt lite til for å skape FOMO. Rådende kurs bryr meg midt bak, men at det skal lite til for å skape redsel for at kursen skal fly avgårde er en hyggelig bieffekt av en kollektiv visshet om det underliggende potensialet.

10 Likes

EU og Nato begynner å innse alvoret.

2 Likes

Old News!

2 Likes

Nå fører du krig på to fronter.
På dette forumet, og på FA.
Samme oppgulpet, som har pågått over lang tid.
Hva vil du oppnå?
Du har et «nickname» som er «skeptiker», og for å si det pent så er det meget dekkende.
Skulle du av en eller annen grunn finne et nytt «Nick», så har du plenty av navn å velge mellom.
S.s «Kvervulant», «Gnagsår», osv osv.
Kontroll spørsmål:
Hvordan er ditt forhold til «Toyota».

Og om du er nysgjerrig på hva som skjer i UEA, så foreslår jeg et spleiselag slik at du får lete etter svarene på alle dine spørsmål selv. Så får vi en timeout…

7 Likes

Spennende at vi er igang i USA!

Kom over denne posten. Enklere å se om man trykker på lenkene ser jeg. Oppløsningen på bildene blir litt dårlig.

Lenke: https://twitter.com/icbaagriculture/status/1507071397641740302?s=21

Se dette bildet:

Ligner ikke dette ene bildet veldig på området desert har lagt ut bilde av tidligere?

https://www.facebook.com/desertcontrol/photos/a.565086970497276/1201647000174600/?type=3

16 Likes

Basert på bygningene i bakkant (justert for vinkel og avstand til dem) så ser det ut som den samme landflekken ja…! :pray::v:

5 Likes

Framifrå blikk for detaljer :clap:

De opprinnelige face-innleggene relatert til bildet

4 Likes

De må ha blitt veldig imponert når de ser så gode vekster i den ellers tørre ørkensanden!
Word of mouth sprer seg nok fort der nede også😀

8 Likes

Topp gravejobb!

Det var vel det som skjedde for en tid tilbake, med den konsekvens at internasjonale medier hamret på døra til DC.

8 Likes


:arrow_down:

:heavy_plus_sign:

5 Likes

Her forstår jeg at du reagerer.

Jeg forstår at en skal være nøye i sine valg anngåenede innvesteringer. Men når en kun fokuserer på det som er negativt gjensidig, må jeg jeg stille spørsmålet om innvesteringen er verdt og være med på i et oppstartselskap, som noen selv mener bør gjøre som en selv mener, og ikke hva selskapet selv må forholde seg til, vi er fortsatt en mygg som kan bli stor. Når en kun er ute etter nyheter som kun gagner en selv, og ikke ser hva selskapet’s guaider, forstår jeg ikke hva en har her og gjøre, unntatt og få andre til føle negatitivitet rundt selskapet, som en viss annen bare sprer positvitet om alt, og ikke skjønner annet enn det en mener selv er rett. Det kommer uforutsette ting som en ikke kan styre selv. Vi lever i et samfunn der de fleste vil det beste for hele kloden, unntatt noen få som skaper krøll ( feks Putin) på veien som egentlig fører til enda sterkere posisjon i markedet for DCG, men vil også vil føre til at til det tar lengre tid enn forutsatt. Det er tross alt de samme folkene som tar avgjørelesene i hvilken rekkefølge som er viktigst for den verden vi lever i.

God helg.

3 Likes

Braker løs neste uke

“This regional climate week is particularly important as it follows a critical year in our climate ambitions and the beginning of a crucial decade for tackling global warming and climate change and achieving the SDGs. This event will be the first gathering on the global climate action agenda since COP26 which was held last November in Glasgow, Scotland, UK. MENA Climate Week 2022 comes on the heels of the regional climate events held in 2021 in Africa, Latin America, the Caribbean, and Asia and the Pacific. By organising this event, we aim to accelerate climate action in preparation of COP27 in Egypt and COP28 here in the UAE. This will be achieved by increasing climate activities, researching the key climate challenges, and highlighting ambitious solutions and promising ideas. The event will be a major opportunity and a strategic platform for partners and stakeholders across countries of the region to discuss the difficulties and challenges facing these countries and contribute to creating an ideal environment for COP27. We are confident that that MENA Climate Week 2022 will be a driving force for enhancing climate action and increase our ambitions,” added Al Tayer.

bilde

Tynt oppover. Eksplosive takter om vi får den meldingen vi alle venter på :slight_smile:

4 Likes

Hvilken melding venter vi på?

Jeg venter på at Mawarid Desert Control LLC omsider kommer seg up and running. Da kommer nok også ordrene fortløpende.

2 Likes

Pilotene frem til nå har bevist at LNC funker samt avtalen med Mawarid. Vanskelig å spå når, men råtipset er salg av LNC innen 1.6-22. Når det skjer (første salg) kan man bare glemme kurs under 60,-

2 Likes

Jeg har merket meg at en rekke personer som har skrevet i Finansavisens forum har begynt å skrive her i stedet. Det står selvsagt enhver fritt å skrive innlegg i de fora som finnes. Krenker du forutsetningene for innlegg her ved å påstå at det jeg skriver er “oppgulp”? Er det saklig og høflig? Jeg ønsker at mine innlegg skal til en viss grad skal balansere innlegg som fremstår som skrevet av mikrofonstativer for det selskapet selv velger å offentliggjøre. Jeg har 50 års erfaring for at en ikke bør tro at selskaper selv fremstiller et objektivt bilde. De overfokuserer normalt det som er positivt og lar være å publisere ting som kan oppfattes som negativt. I en slik situasjon er det sterkt ønskelig at aksjemarkedet også blir gjort oppmerksom på negative muligheter og vinklinger. Du har rett i at jeg oftest er skeptiker og det har erfaringen vist at jeg også bør være. Jeg har skrevet over 17 000 innlegg på et amerikansk nettsted og de fleste er kritiske også når det gjelder selskaper jeg selv er investert i. Derfor har det skjedd en rekke ganger at amerikanere ikke tror på at jeg har aksjer i aktuelt selskap siden deres begrunnelse for å skrive er å forsøke å påvirke kursen i positiv retning. Jeg har mer sans for å være djevelsens advokat for å se hvor gode motargumenter andre som skriver innlegg greier å prestere. Jeg har ikke noe behov for å endre identitet, da skeptiker i de fleste tilfeller passer godt på mye av det jeg skriver, selv om jeg også noen ganger skriver polsitive ting. En av de siste positive om DSRT var at jeg syntes det var interessant å se videoen som viste hvordan er jordstykke ble behandlet av store maskiner gjennom spraying, bearbeiding av jorda og planting.

Jeg har aldri eid en Toyota, men en venninne har eid to Yaris. Jeg har kjørt en del i disse og synes de er meget robuste og bra biler for prisen.

3 Likes

Poenget med et debattforum er neppe hva den enkelte skriver, men hva som fremkommer samlet sett av informasjon og synspunkter. Min erfaring er at de tre fora jeg kjenner til når det gjelder DSRT er at de dominres av hva jeg vil kalle mikrofonstativer og mer eller mindre verbal mobbing av dem av oss som preseterer ting som ikke oppfattes som positivt. I en slik situasjon er det desto større grunn til at vi ikke skal la oss mobbes til taushet, slik at de som leser aktuelle fora kan få er mer balansert bilde.

3 Likes