Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Former released information document completed with annexes

1 Like

Dette er jo selvfølgelig ikke bra, men viser jo at det er et klart behov for produktet til desert control👍

1 Like

Det viser jo at det er et klart marked for prosjektet om det fungerer. I slike tilfeller vil jo staten gå inn å finansiere en redningsaksjon, sett i lys av hva som skjer om de blir fri for vann.
Det viser jo også potensial, som når dette blir noe vi kan kjøpe i butikken…
Ville jo være bra for alle i Europa å spare vann, som i framtiden ser ut til å bli en presset resurs.
Ser bare på Tyskland siste tre år som ikke har fått vaske bilen eller vanne hagen om sommeren.:grin:

Hei,
Har sett igjennom presentasjonene og har da eit par spørsmål som kanskje noen her kan svare på.

1: det trengs blant annet leire i produksjonen. Er dette lett tilgjengelig i områder desert control ser for seg å operere i?

2: kva er business planen? Skal dei selge produksjonsenheter eller produsere LNC på bestilling?

Dersom LNC gir resultater som gitt i presentasjonen til selskapet, bør det jo brukes overalt der en bruker vanningsanlegg for å dyrke mat for å spare vann.

Kan ikke finne noe svar på ditt spørsmål, men tror du finner det her…

https://www.desertcontrol.com/press

Det hele er jo et spørsmål om pris. Pr.idag sies det at det er for dyrt for kommersielt bruk, men at når de kommer igang med produksjon vil dette endre seg.

Men det blir jo litt vanskelig å tenke seg at ikke dette kan være noe om pilotprosjektet går bra. Da tror jeg at vi kan se en utrolig utvikling.:grin::grin::grin::chart_with_upwards_trend:

1 Like

https://www.arabianbusiness.com/technology/464520-how-one-agri-tech-start-up-could-revolutionise-farming-in-the-gulf

Det ramler inn med nyhetsartikler

4 Likes

Noen tanker om økningen i det siste? Er det pp grunn av nyhetsflow?

Kommer nok mye news fremover her tror jeg. Produktet er enkelt og markedet enormt å voksende.

1 Like

haussekampanje på facebook, xi, FA

1 Like

Denne er tatt fra Facebook https://m.facebook.com/watch/?v=345413797208561

Litt interessant om DSRT kan levere :man_shrugging:t3:

Dette selskapet har en enkel men genial løsning på et hurtigvoksende problem. Dette selskapet kommer til å mange doble seg i løpet av kort tid tror jeg.

1 Like

Spennende selskap ja, men det er vel mange løse baller i luften enda, så jeg har en følelse av at ting kan ta litt tid enda før en evt mangedobbling.
Har noen kvartalsrapport tilgjengelig? Hva er utgifter kvartalsmessig og hvor lenge holder pengene før en emisjon?

Hva kan forventes av estimert inntekt? Har selskapet sagt noe om dette?

Har selskapet ressurser til en eventuell oppskalering i produksjon?

Nå er vel selskapet i fasen der dem prøver å lande teknologien inn hos større aktører, etter ferdig prof of consept?

1 Like

De har nettopp hentet penger for å gå inn i den kommersielle fasen. Fokuset nå er å lage så mye LNC som mulig til lavest mulig kost. Se investor presentasjon som ligger i tråden.
Jeg tror de komme ny presentasjon/analyser snart der outlook er mye større

Her blir problemet som DSRT skal løse illustrert, Kloden tørker: Den neste «pandemien» – VG

Hvorfor blir det ikke børsmeldt at de nettopp vant en pris (se Facebook siden til dsrt)?

2 Likes

Godt spørsmål, kanskje de ikke tenker at det er relevant for driften?

Her er link til hva DSRT delte selv angående prisen de vant på Facebook, Redirecting...

Eller at tildelingen av en pris rett og slett ikke skal meldes til børsen (les: børskrav).

1 Like

Positivt at de ikke melder alt mulig piss. De kunne dog ha meldt det som ikke informasjonspliktig melding.