Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Hva kommer først, prisen eller børsmelding? :thinking:

Børsmeldingen burde i hvert fall kommet før faceboook-posten, så jeg antar at de har tatt en vurdering på det, og vurdert at det ikke var viktig nok til at det burde børsmeldes.

En strategi flere selskaper kunne lært av. Børsmeldinger skal ikke være en annonsekanal.

1 Like

Desert Control won the Green Award for Innovation at Greentech Festival in Berlin

1 Like

Og der kom børsmeldingen, etter at så mange folk har etterspurt om de kunne børsmelde prisen :stuck_out_tongue:

De må jo ganske så greit kunne lande flere småkontrakter. Håper neste børsmelding handler om det

Dessverre så ble det nok et eksempel på tullete IR-arbeid fra et Euronext Growth-selskap… :roll_eyes::roll_eyes:

At et selskap rusher til Facebook for å oppdatere om «nyheter», og så børsmelder samme nyheten 24 timer seinere, er rett og slett for dårlig. Enten så burde børsmeldingen kommet før de oppdaterte i sosiale medier, eller så burde den ikke kommet i det hele tatt.

1 Like

Er ikke en børsmelding i den forstand. Er en pressemelding (non-regulatory press release). Så helt ok etter min mening, da de får frem nyheten til markedet.

3 Likes

Poenget mitt er at det dessverre sier litt om selskapets erfaring og kunnskaper rundt hvordan man skal kommunisere som børsnotert selskap.

Og det er selvsagt en børsmelding, når den blir meldt til Oslo Børs, uavhengig av hvordan den er merket.

De burde snart hatt en egen kategori for markedsføring/annonse. :crazy_face:

2 Likes

Noen tanker om dagens fall? Folk som begynner å bli lei av å vente på nyheter, eller en nyhet jeg ikke har fått med meg?

Her er en av mine tanker :wink:

Desert Control skal bekjempe ørkenspredning med nanoleire - Tu.no

2 Likes

Desert Control Group – Operational Update

1 Like

Har dere ingen kommentarer til dagens melding?

Jo, det ser veldig lovende ut synes jeg. Blir gøy å høre presentasjonen i morra, jeg liker entusiasmen til CEO.

1 Like

Liker at de har signert sin første kommersielle kontrakt på 370k dollar, veldig spennende partner de har MoU med og synes det er lite futt i aksjen med tanke på hvor mye mediadekning den har hatt siste tiden.

1 Like

Det er jo noe smågodt i et par containere de har til nå. De er langt unna industriell skåla. Sitter på andeler for å kjøpe meg god samvittighet.

1 Like

For en container slik jeg forstår det. Så gjennom videoene… det var ganske unikt… kjøpte meg inn på 14,1

De har en større prototype som skal være i nærheten av produksjonsmålet deres, som igjen skal være en av 4 i ett klyster. Jeg tror Corona generelt har satt demper for dem, det er ikke lett for startups å navigere gjennom corona på lik linje som en veletablert aktør. Har opplevd utsettelser i flere andre startups rundt forbi. En annen ting som er veldig vanskelig er å finne early adaptors til å kjøpe produktet, og nå har de den første signerte kommersielle kontrakten i boks på 370k dollar, hvis jeg ikke husker feil. Videre skal de samarbeide med noen universiteter i USA, men må vente til Corona situasjonen muliggjør det.

Nå blir det halvårsrapport/Q2 presentasjon ved Arctic i morgen i følge børsmeldingen, så skal det være presentasjon med Aksjeforum på Torsdag, så bare send inn spørsmål om det er noe dere lurer på.

Yara selger gjødsel til hele verden. Produktet til desert er en form for gjødsel vannsparing og jordsmonn forbedring. Burde være ett ganske greit produkt å selge. Likte sitat fra presentasjonen på x investor. Tidligere måtte de ha opptil 100 kg leire for å forbedre 1 M2 med jord. Nå klarer de dette med 1 kg leire år M2. Det burde gå an å produsere opp å selge til den jevne bonden i tanker også. Slik at de ikke trenger investere i en maskin. Men CEO virker svært fremoverlent og de satser stort. Marawi konsernet er stort nok til gjøre stor business med.

1 Like

Er usikker på hvordan den homogeniseringen fungerer helt i praksis, men er enig med deg i at det burde la seg gjøre på en måte slik at bønder og folk kunne kjøpt produktet mer kommersielt nå.

Tror problemet ligger i at man må ha en spesial tilpasset maskin for å blande vannet og LNC, samtidig må hver blanding tilpasses den enkelte kundens område.

Nokon som har link til dagens webcast?

Fekk den sjølv: