Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ganske fordomsfullt er det også. UAE er ranket som nr. 24 av 180 land i verden på denne lista over mest korrupte land. Foran blant annet USA som er nr. 27. Og også foran Sør Korea, Portugal og Spania.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det er en hårreisende og grunnløse insinuasjon du fremsetter.
Enn om du hadde satt deg inn i fakta og hvordan ting henger sammen, istedenfor lange oppkonstruerte innlegg på fora.

2 Likes

Hvis du hadde fulgt med på informasjon fra selskapet før årsskiftet, så hadde du visst at datterselskapet i emiratene må være formelt etablert før kontrakter kan inngås.
Generelt fryktelig svake tanker som kommer fra din kant

Er det ikke det du prøver å gjøre med Sivertsen når du antyder bestikkelser?

6 Likes

This topic is temporarily closed for at least 1 hour due to a large number of community flags.

This topic was automatically opened after 2 hours.

Virker som en ressurs som OKS kan lene seg på med full tyngde. Noe som selskapet virkelig behøver. Bygge Desert Control til å være selvgående, uten at alt for mye ansvar hviler på noen få skuldre. Mye snacks å hente fra kommentarene:

Screenshot_20220330-155847_LinkedIn

6 Likes

Jeg har forsøkt å svare deg på en ordentlig måte tidligere.
Men nå begriper jeg, ærlig talt, ikke stort av det du holder på med.

Ser skeptiker er opphengt i % andelen anngående nytt selskap. Er det noe han ikke har forstått siden han snakker om bestikkelser.
Secundum har du sett deg inn i hva som gjelder i UAE? For meg virker det klart hvorfor det er 49/51. Men kan selvsagt ha tolket dette feil ift H2.

1 Like

Det er ikke lov å eie mer enn 49% av et selskap i UAE for utenlandske interessenter.

Akkurat slik jeg forstår det. Kan det også ha med og gjøre at da kan øverste myndighet i Emiratene også kan handle av F.eks DCG?

Har forstått det noe anderledes. Det er lovlig, men for at selskapet skal kunne betraktes som innenlandsk må aksjemajoriteten ligge hos innenlandske eiere. Et innenlandsk selskap har visstnok en del fordeler hos lokale myndigheter og andre (usikker på hva det konkret betyr). Utenlandske selskaper må forholde seg til et striktere regime.

2 Likes

Du har nok forstått det riktig :+1: Utfordringen når man tar hukommelsen på sparket, uten nærmere ettertanke. Viktige detaljer faller fort vekk.

Visst jeg tolker det som står i rapporten rett, vil jeg også tro det stemmer. Om det har dradd ut i tid og få dette på plass, leverer DCG på tidslinjen uannsett. Dvs null forsinkelser. Meget positivt!

2 Likes

Om husken min stemmer må de være det for å få lov å delta i anbudsrunder på statlige prosjekter…?

2 Likes

Ja, det høres riktig ut :+1:

1 Like

1 Like

Lysten på å gjette hva kursen vil være når DCG har bevist lønnsomhet og fortsatt har en verden for sine føtter med et umettelig behov?

Husk at cnn innslaget har ikke vært enda :blush:

4 Likes