Tror man gjør veldig gode penger om man hadde lagt bort aksjekontoen og åpnet den om 1 år ja.
Tipper vi skal ned å teste 28,- før videre opp, er vel ikke noe news i nærmeste framtid og en selger som selger og selger. men kanskje snart ute?
Vi kommer liksom ikke så langt med eiere som skal ut med aksjer uansett pris. Kjøpersiden vet også det. Ingen vits med hastverk så lenge vi har disse fra ipo gjengen med på laget…
Har de mye igjen?
Ja, så her er det potensiale
La de tømme seg helt. Når de er ferdig så vil den gå opp igjen. Er jo litt rart at de vil ut nå når det har kommet bare positive nyheter i det siste,kunne jo gjort dette når den sto i 40,men spiller ingen rolle for meg da jeg er langsiktig og tror at i løpet av Q2 vil det komme ett gjennombrudd.
de skal lage 7 clustere til i år sa vel OKS tror ikke det er lenge før det er noen til ferdigstilt som går “rett ut i jobb”
“er vel ikke noe news i nær fremtid” kan man brenne seg på
Det første salget i UAE kan jo nå komme innen kort tid! Dermed en stor risiko for å miste toget om en nå står utenfor.
Jada, nå snakker jeg i veldig korte perspektiv her, tror ikke de kommer innen 1- 2måneder, han snakket om ramadan og greier så kan ta litt tid, tror det kommer i slutten av q2. Jeg er long altså og i minus, så langt fra at jeg selger. Men prøver bare å spå litt kursbilde kortsiktig.
Bønder er gjerne konservative og forsiktige med “unødvendige” utgifter.
Derfor vil dette prosjektet virkelig ta fart først etter at man har kommersielle prosjekter som referanse. Når noen kan vise til økt produksjon og lønnsomhet i sin produksjon, vil interessen fra andre eksplodere. Det blir dermed noe helt annet enn å kun vise til pilotprosjekter.
Ville vært fantastisk om vi holder 31kr fremover…!
EDIT: For å utdype litt… i hourly chart så ligger vi nå over MA100 (ca. 31kr). Glidende snitt begynner å peke så smått oppover - indikerer vending. Kanskje vi skal ned å hilse på MA50 (ca 28kr) men det blir evt kun briefly. Volumet på oppgangen fra 23kr har vært average - hverken awful eller great - bare sånn helt passe. Savner dog volum for å slippe jubelen helt fri men det kommer nok. Synes det er fint samsvar mellom det fundamentale og tekniske bildet og det gjenspeiler nok i stor grad transparensen til OKS / CEO - det er lite grobunn for spekulasjoner o.l. i “feil” retning i DSRT.
Personlig ser jeg frem til snarlig test av ca. 35kr!
Kan vel tenkes at de hadde en opprinnelig plan om å sitte i maks ett år fra IPO og følger denne slavisk. Hvem vet.
Om du ser fra Mars i chartet så har du faktisk en ohs og c&h som ble gitt kjøpssignal på 28,3 ca. 2 veldig gode bull indikatorer teknisk. Så blir ikke overrasket om den skal ned til rundt 28,- og teste brudd uten at det har noe å si for styrken til aksjen teknisk.
måtte vi aldri komme på CNN igjen 5%ned … hehe
Neida det er bra ipo aksjene går ut , omsetningen har økt de siste dager nå så de går raskere ut:)
God helg !
Et innlegg i arabnews.com som nevner Desert Control (som det eneste ved navn) i sammenheng med muligheter for oppstartbedrifter. Om ikke annet støtter det opp om at DSRT begynner å bli et kjent navn der ute.
Et utdrag:
The transition to a zero-carbon economy is another challenge that may make the value proposition of many businesses obsolete. The sheer scale of the challenges makes it beyond a sustainability issue.
But it becomes a business opportunity to seize for savvy start-ups, who can use their capacity to innovate and respond to environmental and social questions by adapting their business models.
The potential value of sustainable business opportunities is estimated to be $ 2.1 trillion, which will be 7 times the cost of setting up new green systems, according to environmental and business data group CDP.
Startups are now engineering their business models to ensure that climate mitigation does not come as an afterthought.
Environmental challenges such as water scarcity and soil degradation motivated many startups to design smart solutions with a clear economic and environmental mandate.
Desert Control is a startup with head offices in the UAE and Norway, which patented its liquid natural clay, designed to restore and protect soils while reducing water usage in agriculture and green landscapes. It was listed on the Euronext Growth Oslo exchange last April, raising around $23 million and valuing the business at $54 million.
Her en FB hilsen vedr. Ramadan, fra OKS.
Her er ikke jeg noen ekspert, men hvilke begrensinger lager det for DCG?
Jeg vet det elementære at de faster fra soloppgang til solnedgang, men det er vel alt jeg vet.
https://www.facebook.com/884430082/posts/10166378927315083/
OKS nevnte Ramadan som en begrensende faktor med tanke på mulighetene for umiddelbare kontrakter.
Kan hende det er kortere arbeidsdager og generelt lite business/byråkrati som gjøres under ramadan.
Wet ink funker like godt når solen har gått ned. Ramadan eller ikke. Er de hypp burde det ikke spille en trille om det er faste eller ikke. Flere av oss snur døgnet på hue fra tid til tid. Er det noe vi vil ha så tar vi det. Kan smelle inn en kontrakt når som helst