Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

De ønsker jo sikkert å melde mest mulig… Men kan de være hindret av NDA? F eks Elliptic Labs har jo sagt at kunder iblant krever at de ikke melder ved enkelte lanseringer fordi kunden selv ønsker å “eie markedsføring” i starten

Husker jeg forsket litt angående otc listing i us når jeg var investert i dltx, var akkurat samme scenario der. Fant ut at OTC notering i US betyr absolutt ingenting, alle kan gjøre det og det er ingen regler, restriksjoner for å notere seg op otc der. Ville lagt det null verdi etter hva jeg har sett av dette tidligere. Vent heller på notering på den skikkelige børsen i usa eller uae, det kan jo komme på sikt når de er litt mer etablert.

1 Like

All Pr er god Pr! Noe annet for et oppstart selskap i denne fasen er vrøvl.

Det er ikke PR i det hele tatt, jeg leste meg ganske godt opp på dette. Uansett så er dette min mening og den må jeg få ha, tillegger dette absolutt null, nesten synd om de blir notert der for det er mest jalla selskap som noterer seg der. Så får du ha din mening om du synes dette er god PR. Men sjekk litt ut om disse otc noterte og om det har hatt noe som helst betydning. Er så mye mange mange andre grunner til å være investert i dette selskapet og otc notering i US er ikke en av de.
Er foresten ikke en notering.

2 Likes

Deserts kommersielle eventyr i USA er nå mild og spennende som en knopp om våren på et epletre.
I løpet 3-18 måneder har blomsten åpenbart seg.

Amerikanske investorer vil, avhengig av videre forløp, kunne fatte betydelig interesse for selskapet.
Å gjøre handel mer tilgjengelig for denne investorgruppen kan ha stor effekt på aksjekursen.

9 Likes

Det har du lov og mene, men er langtfra enig. Minner meg mer om andre useriøse selskap der eierne kun er ute etter lettjente gryn. slik er ikke de største eierne i DCG!

3 Likes

Det er kurssensitivt - må meldes
OKS har også sagt at de kommer til å melde

Første kommersielle avtale(r) vil også være en døråpner for fremtidige avtaler, iallfall gjøre veien kortere til mål (signering)

2 Likes

Det er helt riktig det du skriver. Det må være kort tid til det meldes avtaler av betydning.

Poenget slik jeg forstår det er at det ingen som har noe lignende, de har testet i 15 år, har vært gjennom store deler av verden der det er ørken. Blir regnet som et av de viktigste oppstartselskapene innen sitt fag og IKKE MINST SERIØST. EU er i bildet Great green wall…

Dubai 100 og DCG sier selv at de gjør allerede gjør en impact i regionen. Virker som mange bare skumleser, men ikke ser detaljene. Superoptimist, men for all del… fortell meg hva som er i mot? Følger Mr Mason på Linkd. Mye som foregår!

6 Likes

Som aksjonærer mangler vi den viktigste brikken, nemlig hvor mye DCG vil tjene.
OKS virker som en idealist med store planer for å redde matproduksjonen i verden.
Som aksonær gir det for meg også en god følelse å investere i noe så viktig og meningsfylt som dette.
Men jeg må samtidig innrømme at jeg hadde ikke investert om jeg ikke trodde på god fortjeneste. Jeg har ikke råd til å drive veldedighet med mine sparepenger. Dermed håper jeg at dette også er et avgjørende moment for OKS på toppen av idealismen.

6 Likes

Tipper det ikke er en avtale med Aramco, for jeg er av den oppfatning at pastoren gjør absolutt alt etter boka.

Melder det som skal meldes, bygger et solid fundament, leverer på tid, og ansetter de riktige folka.

Men; jeg er helt sikker på at det kommer en avtale snart, forhåpentligvis rett etter Ramadan, og forhåpentligvis på alle 815.000 kvadratmeterne med grøntareal Saudi Aramco besitter.

3 Likes

Kan sees i sin helhet her C3 UN SDG Panel Series Aligning the development of Food and Water security with the UN SDGs.mp4 on Vimeo

Lite nytt, men solid fremtreden som alltid.

2 Likes

Pastoren i perlehumør

11 Likes

In drought-stricken West, officials weigh emergency actions

FLAGSTAFF, Ariz. (AP) — Federal officials say it may be necessary to reduce water deliveries to users on the Colorado River to prevent the shutdown of a huge dam that supplies hydropower to some 5 million customers across the U.S. West.

Officials had hoped snowmelt would buoy Lake Powell on the Arizona-Utah border to ensure its dam could continue to supply power. But snow is already melting, and hotter-than-normal temperatures and prolonged drought are further shrinking the lake.

The Interior Department has proposed holding back water in the lake to maintain Glen Canyon Dam’s ability to generate electricity amid what it said were the driest conditions in the region in more than 1,200 years.

“The best available science indicates that the effects of climate change will continue to adversely impact the basin,” Tanya Trujillo, the Interior’s assistant secretary for water and science wrote to seven states in the basin Friday.

Trujillo asked for feedback on the proposal to keep 480,000 acre-feet of water in Lake Powell — enough water to serve about 1 million U.S. households. She stressed that operating the dam below 3,490 feet (1,063 meters), considered its minimum power pool, is uncharted territory and would lead to even more uncertainty for the western electrical grid and water deliveries to states and Mexico downstream.

“We’re in crisis management, and health and human safety issues, including production of hydropower, are taking precedence,” said Jack Schmidt, director of the center for Colorado River Studies at Utah State University. “Concepts like, ‘Are we going to get our water back’ just may not even be relevant anymore.”

14 Likes

Mangler bare tomahawk’en nå🤩

Spennende 14 dager fremover nå medinvestorer. 1/5 er ramadan over. Får vi en melding om cashflow i løpet av mai? Jeg tror så. Det må da begynne å dra seg til en melding om første salg nå i løpet av kort tid. «Sky Joe» jubler på hvert bidige bilde, men med kort informasjon. Det liker jeg. Nyt dagen å morgendagen så braker det løs igjen på tirsdag. Concen er blitt skikkelig påske rød på hemsedal’s fjellet. Måtte portisen bli grønn å fin som våren fremover. :partying_face::tumbler_glass::smoking::dart::boom:

5 Likes

9 Likes
4 Likes

Her må det henges i noe jæ….

Dette var lite «selvberging»

Sitat: The UAE, which imports 85% of its food, has been making strategic interventions to improve the efficiency of its farms to achieve self-sufficiency.

Enormt potensiale for DC :+1:

8 Likes

Denne er så drøy å dette er bare i UAE. Med bekreftelsen fra Mawarid så er Desert Control så i førersetet over ALLE konkurrenter. Potensialet er så enormt at jeg tror $2 i nuet ikke spiller så stor rolle. Saudi Aramco å SPARK i ryggen. Er ganske så sikker på det vil bli et FOMO uten like nå frem mot Q2. Det var nok mange som ville se ramadan over før respektive investeringer. Snart 1/5. Jeg tror det smeller godt i Mai.

Data from the Ministry of Climate Change and Environment shows that the UAE has over 177 advanced farms that use modern agricultural technologies and hydroponics and over 100 entities that are into organic farming.

Read more at:

13 Likes