Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Slike utsagn tyder i mine øyne på at man ikke har satt seg spesielt godt inn i dette selskapet.

9 Likes

Soria Moria

Det bør være lov å reflektere :wink:.
Dessverre er det slik at enkelte får piggene ut i slike sammenhenger.
Takk for saklig kommentar

Stordalen (Strawberry) øker sin portefølje med 25% til 377k og er nå blant Topp25.

11 Likes

Pigger ut fordi de tåpelige innleggene dine blir skutt ned en etter en? :joy:
Du er kun ute etter å provosere frem noe, kjenner din agenda som min egen bukselomme.

10 Likes

Nedside….alltid en mulighet.
Masse muligheter der med Putin etc.
Eller at samarbeidet med Mawarid ikke fungerer.
Men, på meg virker det som om DCG har havnet i orkanens øye.
Tørke, matmangel.
Det teamet som DCG setter sammen nå virker bånn solid.
Regner med at disse folkene som de har ansatt i Norge, UEA og USA har fått inngående info om hva fremtiden bringer.
Og på bakgrunn av dette sagt ja til å være med i teamet og et potensielt eventyr.
Topp 50 aksjonærer er ganske stabil, og Strawberry group er nå blant topp 25 aksjonærer.
Jeg sitter tungt inne og fylt på underveis, (også på høyere kurser enn pr.dd).
Men, spent på vannmelonene i Arizona.
Forslag:Sett opp et web kamera slik at vi kan få se vannmeloner « minutt for minutt»:watermelon::watermelon:

9 Likes

Det er selvsagt nedsiderisiko også i denne aksjen. Det så vi da vi falt til 23 kr for ikke lenge siden.

På den ene siden har du det makroøkonomiske perspektivet som kan føre til at “alt” vil falle uansett hvis vi får nye store børsfall. Vi har også en viss politisk risiko i at vi er etablert i UAE og ønsker oss inn i Saudi Arabia som strengt tatt ikke har særlig god internasjonal standing noen av dem.

Hvis det mot formodning skulle vise seg at DSRT ikke klarer å hale i land noen kontrakter er selskapet kanskje ikke liv laga, men da har vi blitt ført bak lyset av det selskapet har meldt til nå.

På den annen side er det veldig mye i de globale megatrendene ørkenspredning, matmangel, vannmangel samt fokus på nasjonal selvforsyning osv. som teller i favør av at DSRT har en løsning man blir nødt til å ta i bruk, som ett av verktøyene, for å løse disse utfordringene. Desert Control er dessuten fullfinansiert i lang tid fremover, og trenger ikke kapital i en tid som kan være tøff for selskaper som trenger penger.

Ikke minst vil kontrakter, som selskapet har guidet vil komme i Q2, føre til umiddelbare inntekter og ikke inntekter langt frem i tid. Som vekstselskap står vi der i en meget heldig situasjon. DSRT har nå produksjonskapasitet for flere hundre millioner kroner brutto klart til å sette umiddelbart i gang ved kontraktsinngåelser. Og ikke minst har UAE og Saudi Arabia en nasjonal politikk som er direkte rettet mot det blant annet DSRT kan tilby OG penger til å finansiere det. Og i disse landene lønner det seg i mange sammenhenger å bruke LNC. Det er rett og slett et økonomisk smart tiltak selv med dagens noe høye prising.

Disse siste punktet er den viktigste grunnen til at jeg har troa på at de neste meldingene fra selskapet vil sende oss oppover. At det kan komme en nedtur mens vi venter er dog selvsagt ikke umulig. Børsen er i min verden ikke rasjonell i det korte bildet og det er det som gjør at vi kan tjene mer penger enn hvis vi setter pengene i indeksfond.

14 Likes

God id til alle innvolverte. Kan vi legge ramadan bak oss og få fart på sakene Sivertsen? Hadde vært Morro å fått.litt mer kjøtt på beinet ift hva som skal gjøres der nede i ørkenen.

Snart kvartalsrapport igjen:)

4 Likes

Vil tro at proppen i systemet er å få nyansettelser på plass i MDC for å få selskapet opp og gå. Her kan det tenkes at ramadan har vært en forsinkende faktor. Tenker Q1-rapporten og en oppdatering fra OKS vil være etterlengtet om det forblir stille på nyhetsfronten de neste 3 ukene.

4 Likes

Å vente på julenissen blir ofte et langt lerret å bleike.
I mellomtiden er det mange verdifulle investeringer en går glipp av.
Har pt 20% av porteføljen i DCG

Det største problemet er at man tror på julenissen.
Å være i aksje markedet for å tenke på alle investeringene man kunne ha gjort annerledes. Det er en presis vitenskap.
Det å vurdere hva en skal kjøpe, derimot.
Det er selve «cluet», men der har du nok rikelig med erfaring vil jeg tro.

3 Likes

Deg som gir inntrykk av å ha vært i bransjen lenge burde vite at ting ikke skjer umiddelbart, hver uke, hver måned, hele året. :wink:

1 Like

Fokuset på å dyrke egen mat (f. Eks i Emiratene /MENA-regionen ) vil nok styrkes ytterligere:

7 Likes

UAE er ca 20% selvberget på mat.
Dette begynner å ligne på en «no-brainer», penger på gata.

4 Likes

UAE til 2051:

" The strategy aims to:

• make the UAE the world’s best in the Global Food Security Index by 2051 and among the top 10 countries by 2021.
  • develop a comprehensive national system based on enabling sustainable food production through the use of modern technologies
  • enhance local production
  • develop international partnerships to diversify food sources
  • activate legislation and policies that contribute to improving nutrition
  • activate legislation and policies to reduce waste."

https://u.ae/en/about-the-uae/strategies-initiatives-and-awards/federal-governments-strategies-and-plans/national-food-security-strategy-2051

I siste link er for øvrig Desert behørig omtalt

6 Likes

Det statementet der er rimelig sexy for DC :partying_face:

4 Likes

" Top 3 Artificial Intelligence in Agriculture | Farming Technology | Modern Agriculture Technology "

Enda en video der LNC blir løftet frem. Lagt ut 29 april. Første ca 2.30 er LNC/Desert:

12 Likes

Liten salgsvilje på dette nivået. Selv med knallræv makro.
DCG er en fin hedge mot den kommende matvarekrisen. Logger kun inn for kjøp om dagen. Håven er ute, men lite napp…

Nyt solen, og ha en god fredag :sun_with_face:

Nei forventet et større fall i åpningen :frowning:

4 Likes

Fikk du plukket noe på 29,6? Skulle ønske jeg hadde noe cash liggende!

Og i dag er Eid over for godt og fra søndag er det business as usual i UAE. 25. mai er Q1. Jeg ser for meg at CEO har veldig lyst til å ha noe å melde innen da…

Men hvis ikke er det uansett under 2 måneder igjen av Q2.

10 Likes