Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

India’s wheat exports hit 8.7 million tons in the fiscal year ending in March, with the government predicting record production levels — some 122 million tons — in 2022.

But the country has just endured its hottest March since records began, according to the India Meteorological Department, and the heat wave is dragging well into harvest time.

The heat wave is hitting India’s main wheat-growing regions particularly hard, with temperatures this week set to hit 112 F in Lucknow, Uttar Pradesh; 120 F in Chandigarh, Punjab; and 109 F in Bhopal, Madhya Pradesh.

Devendra Singh Chauhan, a farmer from Uttar Pradesh’s Etawah district, told NBC News that his wheat crop was down 60 percent compared to normal harvests.

Går fra vondt til verre :hot_face:

De er rå på rekruttering om dagen :clap:t2:

https://newsweb.oslobors.no/message/560777

7 Likes
5 Likes

12 Likes

Mye ansettelser og lite inntekter. Når kommer kontraktene som gir inntekter??

Klarer du ikke å se at de er rett rundt hjørnet?

7 Likes

Rett rundt hjørnet?
Prøv å være mer konkret.

1 Like

Innen utgangen av Q2 er rimelig rett rundt hjørnet om du spør meg.

5 Likes

Faktisk helt ok å ikke ligge på hovedlisten nå mtp nedsalg av indexfond og annet faenskap.
Vi trer inn når fallet har lagt seg.
Ser på DC som en trygg havn akkurat nå. Vekstselskap til tross.

6 Likes

Jeg tror det er ganske sannsynlig at noe skjer i løpet av Q2. I tillegg kan det fort dukke opp noe fra USA i løpet av høsten.

Med alle nyansettelsene som har kommet i det siste så har/vil utgiftene økte ganske mye antar jeg!? Kommersielle avtaler er egentlig det avgjørende punktet nå, så det hadde absolutt vært greit om selskapet klarte å lande noen avtaler som gir klingende mynt i kassa i løpet av året.

1 Like

Mulig jeg har misforstått, men er det ikke allerede en avtale med Mawarid at de skal bruke LNC på sine områder? Eller er Mawarid bare en arealforvalter, så det er behov for grunneierne å kjøpe produktet som så Mawarid DC leverer?

Hvis jeg ikke misforstår fullstendig, har Mawarid og Desert Control inngått et samarbeid om et selskap som heter Mawarid Desert Control, der Mawarid eier 51% og DSRT eier 49%.

Det selskapet er ansvarlig for MENA-regionen, og tar således i mot business både fra Mawarid, offentlige etater, Saudi Aramco og andre.

Alt dette i følge arms length deal, som betyr at de må handle på vanlige avtaler/priser fra Desert Control.

Det jeg lurer på er følgende: Vil Desert Control se noe i årene framover på det faktum at de har en 49% andel i et selskap som kommer til å dominere i forhold til inntjening?

DSRT selger til MDSRT til markedspriser.
Overskudd fra MDSRT i årene framover vil vel komme 49% til DSRT til gode?

1 Like

Samarbeidsavtaler er noe annet enn rene salgsavtaler.

1 Like

Greit nok, men akkurat denne samarbeidsavtalen med Mavarid vil føre til salg av LNC for DSRT.

1 Like

Man må ha på plass felles datterselskap før salgsavtaler kan inngås.

En ting er sikkert: Mawarid Desert Control Llc ville aldri blitt opprettet hvis Mawarid ikke har store planer for LNC.

Mawarid har, i løpet av piloter de siste årene og påfølgende forhandlinger, fått de svarene og tallene de trengte/ønsket.

1 Like

Klimaminister Rehman advarer også om at hetebølgen fører til at isbreene nord i Pakistan smelter med stor hastighet, og at tusenvis står i fare for å bli fanget i flom. I tillegg påvirker temperaturene også vannforsyningen.

– Vannreservoarene tørker ut. De store demningene våre er på bunnivå akkurat nå, og det er knappe vannkilder.

India er blant landene som forventes å bli hardest rammet av klimakrisen, ifølge IPCC.

Varmen preger også landets hveteavlinger, og truer Indias produksjon av hvete. I tillegg sliter både Pakistan og India med manglende strøm, og kan oppleve strømkutt på opptil ti timer om dagen.

Usikker, men tror denne er ny for oss på tekinvestor (lagt ut 26 april):

“It turns out a norwegian scientist…”

Anbefales. 8 minutter lang.

6 Likes

Vil tro at selskapet trenger påfyll om ikke lenge, med denne heftige ansettelsespolitikken?
Dersom en ikke klarer å få inngått kontrakter, som gir penger i kassa, med det første, ligger det vel i kortene at det må komme en emisjon i den nærmeste framtid.

Jeg tror ikke det haster med en emisjon. De hadde 200 millioner kroner ved årsslutt. CAPEX er blitt mye lavere enn forespeilet pga. avtalestrukturen med Mawarid og de har gjentatte ganger sagt at de vil tilpasse produksjon av nye enheter til etterspørselen.

Emisjon er slik jeg ser det helt uaktuelt i 2022 hvis ikke etterspørselen skulle bli enorm og da til en mye høyere kurs.

7 Likes

Spekulativt og slag i luften Ebitor. Som vanlig fra din kant.

Selskapet har vært tydelig på at de ikke ser behov for å hente inn kapital. Ekspansjonstakten kan påvirke dette, dvs stor vekst kan medføre emisjon, men det ligger uansett ikke i kortene med det første.

2 Likes