Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Noen tall fra pressemeldingen som fulgte rapporten lenket til i forrige innlegg:

Other key points in the report include:

• $US 44 trillion – roughly half the world’s annual economic output – is being put at risk by the loss of finite natural capital and nature’s services, which underpin human and environmental health by regulating climate, water, disease, pests, waste and air pollution, while providing numerous other benefits such as recreation and cultural benefits.

• The economic returns of restoring land and reducing degradation, greenhouse gas emissions and
    biodiversity loss could be as high as $US 125-140 trillion every year - up to 50% more than the $93 trillion global GDP in 2021

• Repurposing in the next decade just $US 1.6 trillion of the annual $700 billion in perverse subsidies given to the fossil fuel and agricultural industries would enable governments to meet current pledges to restore by 2030 some 1 billion degraded hectares – an area the size of the USA or China – including 250 million hectares of farmland

(trillions = billioner og billions = milliarder)

8 Likes

So it begins :sunglasses:

3 Likes

Biden holder tale, nå.

De vil «umiddelbart» gå inn med store ressurser til Amerikanske farmere for
å øke matproduksjonen.
Dette for å erstatte leveranser fra Russland/Ukraina.

Det blåser opp til en «perfekt» storm, i favør DCG…

16 Likes

Ramadan over snart, så nå får selgerne roe seg litt

Er det muslimer, som selger🤫??

Du finner noe mer info her @Secundum

1 Like

Ikke mye veldig konkret vi har hørt enda.
Jeg vil da tro med god overbevisning at DCG møter samtlige av kriteriene for å få støtte.

Søknad slik jeg skjønner det. Fristene var egentlig tidligere, men de måtte flytte noe på de (en måned ca fra april til mai)

2 Likes

Helt klart! Mange jokere som kan komme any day nå :crossed_fingers:

5 Likes

Håper vi får verifisert resultatene i USA raskt, for mulighetene kommer nok rennende på utover sommeren.

No pun intended😅

1 Like

Nå var det reportasje om at ekstrem varme i India kan føre til 25% mindre hvete produksjon… behovet for LNC vokser videre

2 Likes

OKS har lagt ut på sin FB side en del artikler.
Bl. a denne.

Begynner vel å bli fasong på vannmelonene som ble plantet av «University og Arizona» vil jeg tro.
Michael sa ved plantingen at dette er de første dråper av LNC i noe som for fremtiden skal bli et hav av LNC.
Store ord, ja. Men, slik situasjonen er med tørke og matmangel. Så, hva er alternativene???
Ramadan er over i helgen… «by the way».
Fortsatt fortreffelig week end.

3 Likes

Noen som har kartkoordinatene på hvor de plantet?

Ingen tvil om at konsekvensene av den ekstreme tørken i det sørvestlige USA er høyst merkbare og forårsaker store tap. I en tid hvor matsikkerheten i verden er truet på så mange vis.

5 Likes

17 Likes

Dette er jo ikke en gladsak, men bra for DC:

Without urgent action, degradation will spread further. By 2050, an area the size of South America will be added to the toll if current rates of harm continue, according to the Global Land Outlook 2 report.

3 Likes

– Jeg har aldri sett et selskap med større potensial enn dette. Vi skal bokstavelig talt gjøre verden grønnere. Min oppgave er mer å være en sparringspartner om teknologiutvikling og skalering siden jeg har så mange år bak meg i et stort amerikansk selskap, sier Hege Kverneland

Du får sagt det frøken :blush:

24 Likes

Minsker hvert fall ikke sjansene for at en børsmelding kan dukke opp som troll av eske any time de kommende ukene

12 Likes