Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Den kan fint falle betydelig mer :wink: om man skal lytte til linjalgjengen. Med god hjelp fra makro.

For meg er det irrelevant. Gevinsten kommer om selskapet leverer slik man har grunn til å tro. Alternativt blir det tidenes opp som en hjort, ned som en :poop:. Som hadde vært helt utrolig gitt behovet og det faktum at teknologien beviselig fungerer.

5 Likes

Ser “linjalgjengen” på Xtrainvestor spår kurs helt ned mot 17. For meg blir en slik tolkning kun et godt eksempel på hvorfor jeg ofte er skeptisk til TA. Det gjelder spesielt selskaper i en slik fase som det Desert er i. Dette selskapet er styrt av publiseringer og begivenheter helt frem til det er stødig etablert med løpende inntekter. Da først kan TA ha en mer relevant rolle å spille.
Jeg kan ikke tro at vi har særlig fallhøyde fra dagens nivå. Husk at OKS har forsikret at vi vil få kommersiell avtale i løpet av Q2. Hvorfor skulle han bomme på sin guiding for første gang akkurat nå, når alle signaler tyder på et stort kommersielt gjennombrudd når som helst?

5 Likes

100% enig. Man trenger ikke TA for å vite at kursen blir gruset om OKS og selskapet ikke leverer som guidet. Og det blir ekstremt bakvendtland om man skulle selge av frykt for at den kollapser om man likevel har tro på det fundamentale. Hvertfall om man ser på seg selv som langsiktig. Trade eller ta ned risiko pga makro blir noe helt helt annet.

3 Likes

17kr?? Kan ikke ha mye peiling på TA han som skrev det. Mange gode støttenivåer før den tid, blant annet der vi ligger nå rundt 27-28.

2 Likes

Hadde en mildt sagt opphetet diskusjon med vedkommende som startet med denne:

Her er den opprinnelige påstanden med påfølgende streker

Slik bruk av TA er like mye verdt som om jeg skulle si: Dersom selskapet ikke lykkes, vil kursen gå kraftig ned.
Jeg tror den gjengen lever på håpet om at flest mulig skal tro på deres bruk av TA. Da får det jo en selvoppfyllende effekt.

2 Likes

For min egen del hadde det vært helt nydelig hvis den gikk ned til 17.6, for da hadde jeg fylt på med begge henda.

H8 eller H10 tro?

COP15 runs until May 20 and is due to hear new proposals to try to halt the spread of desertification and deteriorating land quality.

The conference will pay particular attention to the restoration of 1 billion hectares of degraded land by 2030, future-proofing land use and drought resilience, the UNCCD said.

Debate is expected to include the question of the “Great Green Wall” scheme to restore 100 million hectares of arid land from Senegal in the west of Africa to Djibouti in the east by 2030.

Hold på de jævla aksjene deres hardere enn kølla :metal:

16 Likes

Enig dette kan bare gå oppover…
bilde

5 Likes

1 Like

Kl 1900

5 Likes

I denne videoen omtales DCG’s teknologi som banebrytende innenfor matproduksjon.
I tillegg omtales også drone- og robotteknologi

4 Likes

Aramco har gigantiske planer som skal gjennomføres innen 2030.
Helt utelukket at ikke DCG er involvert i en eller annen form.

Her skal det plantes…Hva med litt LNC i dette prosjektet.

Hvordan gikk det med foredraget til Michael. DCG Americas i går?

7 Likes

Fikk ikke sett foredraget selv, håper det kommer ut i ettertid.

Imens er det bare for UAE å skyte noen kontrakter vår vei :slight_smile:

3 Likes

Ja det var disse kontraktene da. Utvidet de ramadan en måned i år eller. Vi be ter både på Aramco og uae.

Det tar tid å utforme kontrakter som virker i både teori/praksis. Produktet er ikke bare banebrytende, men revolusjonerende. Vi får smøre på oss et par måneder tålmodighets krem så kommer’n nok. I mellomtiden får man papirer for i underkant av 30 latterlige (om en har så trua) kroner i selskapet.

7 Likes

Om DCG får innpass her, så………:rocket:

3 Likes

Er iallfall spesielt at de promoterer LNC allerede…

3 Likes

Om dette er viktig nok for Aramco og noen av statene i Midtøsten er det ikke sikkert at dette forblir et norsk selskap.

De vil vel vurdere om det er bedre å være eier enn være veldig stor kunde. Penger er det nok av i hvertfall.

2 Likes