Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Ja Aramco kan jo bare by 10 milliarder å sikre seg produktet. Skremmende tanke at de skal kontrollere ett slikt produkt men absolutt en realitet.

Mye store drømmer. Kanksje litt overdrevet til tider…

1 Like

(post deleted by author)

1 Like

Hva snakker du om?

20 Likes

Takk igjen for at formidabelt innlegg. Bli med i en rekke av ignorerte brukere som bare må lire fra seg drit

2 Likes

Det er nok en del som undrer over hvorfor det tar så pass lang tid for å lande den første kommersielle kontrakten, når alle pilotprosjekter viser så gode resultater.
Personlig kan jeg tenke meg at selv om prosjektene viser gode resultater med tanke på hvordan LNC opptas i jorden og hvor effektivt det kan påføres, vil nok mange bønder også se at resultater for størrelse og kvalitet på noen avlinger forsvarer en slik investering. Kan tenke meg at det er dette som krever litt tid. Avlingene som vokser i testjorden må jo få en sjanse til å bli klar for høsting.

Første tar alltid lenger tid… Det forhandles nok hardt :wink:

2 Likes

Helt klart avgjørende! Betingelser man blir enige om i første kontrakt vil jo i stor grad danne presedens for etterfølgende kontrakter. Dermed vil den første kontrakten være relativt avgjørende for utregning av selskapets potensial!

2 Likes

Jeg tror vi er langt forbi dette punktet i emiratene

6 Likes

Man må ikke glemme at Mawarid Desert Control hadde 0 ansatte 29.03 og at det tar tid å få den biten på plass. Vanskelig å lande kontrakter uten ansatte som kan lede prosessene fra A-Å.

6 Likes

Dette blir bra. Bitene faller på plass.
Flotte meldinger fra Arizona/DCG Amerikas.
UEA….sitter med en følelse at ting vil akselerere fra nå av.

Virker som om stemningen er bra…:grinning:

7 Likes

Om Mohammad Al-Oun:

5 Likes

Definitivt

6 Likes

GCC - Gulf Cooperation Council - Politisk og økonomisk union mellom disse landene:
Saudi Arabia
UAE
Oman
Qatar
Bahrain
Kuwait

Gulf Cooperation Council - Wikipedia

5 Likes

– Mitt anslag er at 90 prosent av rismarkene våre ikke vil bli plantet på grunn av vannmangelen. Det lille vannet man har må brukes på å holde trær og beiteområder i live, sier Carmon.

4 Likes

Reportasjen i E24, som blant annet omhandler piloten i Arizona fra start til frukt, kommer antagelig i junis tredje uke.

14 Likes

Skummelt. California kommer til å slite mye med vannmangel framover grunnet overforbruk av grunnvann, om manglende nedbør og mindre snø i fjella. USA og California er heldigvis ikke største produsent av ris, men likevel viktig:

1 Like

Det så veldig lite effektivt ut kontra møkkaspredere eller større maskiner med lange bommer for påføring av insektsmiddel osv… håper det er en prototype for test av et delsystem eller noe slikt.

1 Like

Om ikke annet mer effektivt enn å spa clay ut manuelt :grin:

Men ja, skjønner hva du mener. Antar det tittes på. Mulig et dyseproblem :thinking: