Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Har ikke sett noen penger i brann. Hvor har du det fra?

Står fortsatt med opp til 200 mill på bok.

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Vi vet det virker og vi vet det er et enormt behov for produktet. Men vi må vel innrømme at risikoen nå ligger i at vi enda ikke kjenner fordelingen av lønnsomhet mellom Desert og kundene. Dermed blir den første kommersielle kontrakt svært avgjørende og forløsende for videre kursutvikling.

Du er veldig velkommen til å komme med en liste.

En sånn påstand regner jeg med du lett kan begrunne @Softoxpatruljen. Ser frem til et reflektert innlegg

3 Likes

Dere kan vel diskutere softox på mld?

Hva har det her inne og gjøre. Greit og være negativ, men kalle seg softoxp og kverulere her tegner på kjedsomhet, men har du aksjer her også(?) har du vel lite du skulle ha sagt!

2 Likes

Er da ikke jeg som begynte å nevne Softox??? Så ikke tagg meg i den setningen….

Skulle tro du jobbet i Softox med det navnet. Noen kan jo misforstå. Du svarte heller ikke på spørsmålet mitt. Rakke ner på andre selskaper er jo alltid populært på forum.

Det er nok ingen selskap som heter Sølv. Men stå på. Du svarte heller ikke denne gang. Kjedelig å diskuere med folk som vet alt…

2 Likes

Ikke nødvendig og svare på slikt tøv lenger. God luck!

Er du aksjonær i Desert, eller vurderer du å bli det?

bilde

Kommer noen gjeste artister av og til. De kommer sprer «Bullshit». Så får de litt «pes» og de blir borte…
Mulig det er de samme personene med nye «Nick».

Uansett nå er vi langt inne i Mai. Og i løpet av et par måneder er det mye spenning. Pilot i Arizona, Q2, UAE/Mawarid.
Og, ja det er rom for skuffelser. Men, kjære vene.Oppsiden er vanvittig.
God 17 mai.

8 Likes

Hen har visst forsvunnet allerede.

Men tenker neste uke vet vi mye mer👍

Kanskje på tide å lage en ny liste på utfordringer/hva som kan gå galt igjen? Tviler på at det bare er «menigheten» her på TI som har sett oppsidepotensialet til DC, og hvis ingen så noen humper i veien fremover så burde kursen vært hinsides mye høyere! Her er noen forslag til «humper»:

• Det tar lengre tid enn forventet å få plass ansatte og få organisert MDC.

• Er målet om et behandlet areal på 1 million km2 innen 2030 realistisk? For min del synes dette å være totalt urealistisk, men DC kan tjene svært gode penger selv med langt mindre behandlede arealer.

• Biologiske og regulatoriske forhold; det er ikke bare å endre jordsmonn/ørken da det fører til endring i biodiversitet og økosystemenes struktur. Dette tror jeg blir et mindre problem da potensielle arealer for behandling allerede er degraderte landbruksområder og da landbruksarealer er under et stort press!

• Konkurrenter og patentets levetid. Finnes konkurrenter med teknologi som har gitt gode resultater. Disse krever imidlertid mekanisk innblanding og langt mer kostnadskrevende innsats. Når det gjelder patentet så er levetiden en ting, men kunnskapen om hva som trengs rundt LNC og blandingsforhold opp mot jordtype er en bedriftshemmelighet.

Fyll på med mer…

1 Like

UAE og Saudi Arabia er land med meget dårlig rykte. Mulig det finnes en viss politisk risiko som vi ikke kjenner godt nok.

UAE har vært i hardt vær i det siste fordi de ikke følger opp internasjonale skatteforhold godt nok.

Saudi Arabia har fått mye kritikk i det siste for “sportsvasking” i blant annet fotball og golf. Kan det komme kritikk av “grønnvasking”?

Begge regimene er generelt temmelig ekstreme og brutale, og jeg ser frem til at DSRT får flere ben å stå på.

6 Likes

Takk for at du deler.
Men dette var helt fryktelig svakt. At det går an å servere en så gal suppe.

Ja… så må en huske på hvor de henter leiren fra. Når det er sagt, er det ikke sikkert det er så mange muligheter i det korte løp. Det går fort nedover med matproduksjon i disse (krigs)tider. Så ja jeg er positiv til at det kommer kontrakter med positivt fortegn i den nermæste framtid. DCG har guidet rett frem til dags dato. Om de plutselig ikke skulle gjøre det nå er det grunn til og tvile, det skjønner vi…

Om Aramco ønsker å gjøre Saudi grønn så tror jeg tiden det tar er viktigere enn kostnadene. Det er tross alt verdens største selskap som pr definisjon skal drive nasjonen fremover. Hvem vet hva som koker i desert om dagen. Jeg tolker det positivt med alle disse ansettelsene. Sivertsen er en klok fyr. Han ansetter ikke med begge hendene om det ikke kommer inntekter.

6 Likes