Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Vi vet at det per dags dato er lønnsomt i mange sammenhenger å bruke LNC i UAE og Saudi Arabia.

For at LNC skal få den utbredelsen vi håper på må prisen ned. Men DSRT kan tjene svært gode penger både på kort sikt og lang sikt.

Prisen kommer til å synke etter hvert som produksjonen stiger.

DSRT er i mine øyne et godt bet både på kort og lang sikt. Selvsagt er det risiko. Hvis vi «visste» at de ville lykkes i sine ambisjoner ville kursen naturligvis vært høyere. Men man kan velge å kjøpe aksjer med større risiko til en lavere pris, eller med lavere risiko til en høyere pris. Det må en hver aksjonær og potensiell aksjonær selv vurdere.

Jeg synes det er flott at vi sammen kan komme med risikomomenter som kan hjelpe oss med et bedre investeringsgrunnlag. Så får hver enkelt vurdere hvilken vekt man skal legge på hvilke momenter. Å hevde at det er risikofritt å investere i DSRT håper jeg ingen her inne mener. Men etter å ha brukt svært mye tid på å sette meg inn i flest mulig aspekter ved DSRT har jeg satt en god del av pengene mine her.

Men jeg mener at det aldri er lurt å gå all in hverken her eller i noe annet selskap.

6 Likes

Samtidig er det et viktig poeng at DC kan tjene helt ufattelig selv om bruken blir kun en brøkdel av 1mill km2 innen 2030.

Miljøverneren i meg håper LNC blir veldig utbredt, og et viktig bidrag i kampen mot tidenes største utfordring.

7 Likes

Ser ut som ting begynner å bli klart i UAE:

21 Likes

Hvem tar kontakt for pris info?:grinning:

Tydelig at de satser på jordbruk her!

3-5 års varighet og deretter et lite påfyll som nok er langt rimeligere enn første påføring. Jeg antar at det kan gjentas med 3-5 års mellomrom mange ganger. Det er gode grunner til å tro at LNC vil være økonomisk lønnsomt i mange sammenhenger når man ser på det i et avskrivningsperspektiv over tid. Desto lenger tid desto mer lønnsomt.

2 Likes

Det er sjelden lurt, men i dette tilfellet har jeg gjort det likevel,( i alle fall på kort sikt).

Det er stadig økende risiko i aksjemarkedet. Forbruk av både varer, tjenester og energi går ned i nedgangstider. Men det vil alltid være noen selskaper som evner å gå mot strømmen.
Vil det ikke være et stort potensiale i et selskap som bidrar til løsninger for verdens matvarekrise og miljøkrise, uavhengig av et gryende bear market?? Desert bidrar til å løse fundamentale basale behov og kriser, og er dermed ikke avhengig av et publikum i kjøpsrus for luksus.

2 Likes

Del med meg hvem som sier at det å investere i DSRT er risikofritt. Seriøst mann. Get a life.

2 Likes

Som sagt, her må alle gjøre sine egne vurderinger. Jeg tror det er høy sannsynlighet for at strategien din vil lykkes. Men etter en del år på børsen er jeg fascinert over hvor mange som tenker at «deres» selskap «må» bli en suksess og ikke klarer å se den reelle risikoen som en slik strategi innebærer.

DSRT er min største aksjepost, og jeg har ganske få selskaper i porteføljen.

9 Likes

Litt merkelig at det er Desert Control som står som adressat og ikke Mawarid Desert Control, som tross alt har eksklusive rettigheter i UAE. Ikke til å bli helt klok på, sånn på stående fot.

Og for ordens skyld jeg har vært all in i en del selskaper gjennom årene. Og det har gått både adundas og til himmels.

Og ikke minst har investeringsprofil noe med den totale summen man investerer. Desto lavere beløp desto mer naturlig er det å gå all in for å treffe 10-gangeren tenker jeg.

Med høyere kapital synker behovet for prosentvis avkastning fordi avkastningen i kroner likevel kan bli ganske høy.

4 Likes

Jeg stusset også på det, samtidig vil det være spesielt å markedsføre lnc hvis de ikke har rigg klart for å levere.

1 Like

Kan det være «merkevare» bygging.
Logisk at merkevaren er Desert Control.
Som F.eks Nike, Adidas og Coca Cola.
Jeg tipper at avtalen mellom DCG og Mawarid er så robust og samarbeidet så gjensidig basert på tillit at dette er det mest hensiktsmessige.

6 Likes

Vi må vel nesten ta for gitt at det beror på gjensidig forståelse og enighet mellom Desert og Mawarid? Kan Mawarid ha bedt Desert om en slik assistanse for selv heller å konsentrere sin innsats på andre deler?

Men det ville vært naturlig å brande Mawarid Desert Control Llc i et slikt skjema som inneholder mye informasjon

Min forståelse var at DCG skulle være en tjenestetilbyder, mens Mawarid Desert Control skulle ta seg av salg, markedsføring og prosjektering. I så henseelse gir det ikke mening overhodet at DCG skal stå som adressat. Så ja, ikke lett å skjønne.

Kan forklaringen være at publikasjonen kanskje ikke er helt fersk? Ser kun at det står 2022 nederst.

Kunne uansett vært interessant å fått en kommentar fra Desert selv.

1 Like

Ser da ganske uferdig ut den siden også

Vi lager et stort nummer ut av en liten sak her nå, men tenker at kunnskapen om produktet og organisasjonen ligger i DCG.

Kontaktskjema bør derfor gå til den delen som kan håndtere og informere best mulig, så eventuelt videreformidle/oversende kundedata til Mawarid, som gjennomfører.

Dette kan være lurt i en startfase da DCG beholder kontroll i en viktig oppstartsfase, samtidig er nok organisasjonen i Mawarid fortsatt på den tynne siden salgsmessig/back office. Mawarid er nok fortsatt mest fokusert på det operasjonelle.

1 Like

Frontet av Desert Control for under 1 time siden

6 Likes

På messen Expo2020 så ble Desert Control promotert. Ikke Mawarid Desert Control.
Jeg tror det er merkevare bygging som er nedfelt i samarbeids avtalen.

7 Likes