Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det hadde vært noe👍

Slik jeg leser mellom linjene er jeg ikke helt sikker på at tallet er så veldig mye høyere. Antall clustere er ikke veldig høyt. Om det ikke bygges i høyt tempo for tiden. Det tar også 4-8 uker og bygge nye enheter . Når en også vet at en cluster trenger et personal på minimum 10 stk synes jeg derfor spørsmålet fortsatt er betimelig. Så mange er det ikke ansatt ute i felten. Ca 60-70 totalt i hele DC, Hvor mange de “låner” av Mavarid vet vi dog ikke. Som OKS også sier skal de bygges etter forespørsel. Litt merkelig. Men veldig safe som alt er med vår eminente pastor.

Kan godt være. Men hørte fra ca 9 min i presentasjon, igjen. Synes det bekrefter noe av det som kommer fram her. Kom også en del svar på Q&A. Om jeg har misforstått noe, arrester meg gjerne. Når det er sagt gjentar jeg at jeg er veldig komfortabel her, og ikke ment som noe negativt om selskapet. Jeg er superoptimist i det lange løp. I intervjuvet med OKS som du refererte til litt ovenfor, kan det jo like godt være at de overleverer på neste guiding.

1 Like

Kom igjen Gates, Bezon, Musk.
Dette er en no brainer…
Hjelper ikke å kunne dra til Mars, når hjemlandet tørker bort.

6 Likes

Har lest litt om dette angående finansiering av matproduksjon. Det “krangles” faktisk om hvem som skal være med og ta disse kostnadene. Det handler om bl.a FN-EU, også om hvilke type banker som skal være med, og hvilke NGO"er som er villige til og være med. Men alle skal ha litt av kaken. Det er nær sagt vanlig treghet i systemet. Det du tar opp er veldig viktig! Vi står foran en sultkatastrofe. Det merkes allerede på lommeboken til den vanlige mann også her hjemme. Og det handler selvsagt om DCG.

2 Likes

Mars ja… :thinking:
Blir vel et marked der også etterhvert. Hvordan er det med interplanetariske patentrettigheter? Og tilgang til leire?

Robert Masson har kommentert bildene som ble lagt ut fra Yuma i går:

  • Det testes 3 ulike LNC-formuleringer + referansefelt uten LNC
  • Som forventet sildrer vannet lettere gjennom den ubehandlede sanden, mens LNC bidrar til bedre sideveis fordeling av vann og høyere andel planter som overlever.

Blir ekstremt spennende å se tall på vannforbruk og yield når forsøket er ferdig.

11 Likes

Det var også en kommentar under posten på fb:

Høyere dødsrate grunnet høy temperatur, eller vesentlig høyere forbruk av vann for å unngå det, kan fort bli et moment i de endelige resultatene.

8 Likes

Hva tror dere markedet forventer på rapporten i morgen?

Man vet aldri med markedet, jeg selger halvparten, så blir jeg uansett ikke skuffet:)

Ingen uventet brems i ambisjonene/planene først og fremst. Om det eksisterer en over-optimisme i markedet med tanke på snarlige kontrakter eller klare hint om dette er ikke godt å vite.

1 Like

Da tror jeg prisen pr. papir hadde vært betraktelig høyere. Oppfatter de inne nå med briller minimum ut året. Leverer de litt over evne i morgen ser jeg ikke bort ifra inngang for de institusjonelle fremover.

6 Likes

Nei, vi har vel ikke grunnlag for å kalle dagens kurs for et utslag av overoptimisme? Kursen var jo over 40 i januar!

Det jeg håper for morgendagen, er at OKS kan sannsynliggjøre at kunder vil kjøpe dette produktet til riktig pris. At tidsforbruket har med alt mulig annet å gjøre, enn motvilje mot kjøp.

2 Likes

Selskaper er pr.dd verdsatt til drøye 1,2 milliard.

Hva er status:
1:
Dette er en teknologi som bevislig virker og som er validiert i en masse pilot prosjekter.
Samt deltagelse med stor internasjonal oppmerksomhet på Expo2020. Og, der gjennom oppmerksomhet av Bill Gates.
2:
Mahawid, og avtale samt felles firma som er på plass i UEA.
Samt Aramco som allerede viser interesse i form at de viser teknologien LNC på deres egne web sider.
3:
Test fra Arizona, som ser vellykket ut pr.dd.
Og dette prosjektet vil bli dokumentert i en artikkel i uke 2 eller 3 i juni av E24.
4:
Ansettelser av kvalifisert nøkkel personell i alle ledd.
5:
Et marked som skriker etter denne type teknologi.
(Tørke, krig, matmangel).
6:
Topp 50 aksjonærer sitter «muse stille».
7:
Slik det ser ut nå, ingen behov for emisjon.

Ja, det er fortsatt mulig og bli skuffet imorgen i form at det ikke kommer annet enn selvfølgeligheter fra CEO og DCG. Og markedet og aksjonærer blir av den grunn skuffet og kursen går ned til mellom kr.20,- og kr.25.- igjen.
Men, det langsiktige bildet er uforandret.

Men, om det går bra så snakker vi om starten på noe som i beste fall er av «Bibelske proposjoner».

Lykke til alle sammen…

6 Likes

jens59:

Alt dette du ramser opp her, er grunnlaget for min investering.
Men vi mangler det aller vesentligste for å avgjøre graden av suksess: Om investering i denne løsningen er så lønnsom for jordbruket at bønder virkelig kommer til å investere i stor stil. Og hvilken grad av fortjeneste dette i så fall genererer for Desert. Faller disse brikkene riktig på plass, kan dette selskapet bli en enhjørning!

7 Likes

Ja da var det bare å glede seg til i morgen så man får mer kjøtt på beina. Ca 80 nye LinkedIn følgere siste 24t. Lønner seg med god reklame fra USA.
Selv tror jeg ikke desert har som mål og tiltrekke seg de vanlige «a4» bøndene, men heller de større industrielle aktørene i jordbrukssektoren i både UAE og USA.

Et drømmeselskap de kunne inngått avtale med for å levere LNC til i UAE:

De er gigantiske; ikke bare i UAE.
Inne i denne paraplyen finner man Elite Agro LLC.

Sjekk dem ut: http://www.eag.ae/
Flere videoer på LinkedIn også. Ser ut til å treffe desert sitt produkt mitt i blinken !

«Elite Agro LLC is the UAE’s leading agriculture company having large scale integrated farming operations»

De operer ikke bare i UAE; men langs hele ekvator ser det ut til under paraplyen til YAS holding. Og de leverer grønnsaker/blåbær/poteter med mer både til Europa og USA/Canada.

Lov å drømme stort!

Ser også at to personer som jobber for desert control idag har bakgrunn fra elite agro i UAE på LinkedIn.

Ha en fin dag videre, heldigvis snart feriepenger som skal plasseres :money_with_wings:

11 Likes

Dagens kursutvikling tyder ikke akkurat på noen FOMO for mulige nyheter i morgen.
Vel, for hver dag som går, nærmer vi oss uansett en forløsende melding. Og den er selvsagt normalt ikke relatert til noen som helst kvartalsmelding.

4 Likes

Kjøpersiden har vært syltynn i lang tid, kunne lett vært solgt ned, men “ingen” som vil selge heller. Veldig avventende, som kanskje ikke er så rart.

1 Like

Det bunner nok ut i at endel har brent seg kraftig i andre vekstselskaper, som biotek, på Q-dager. Og at de vil stå utenfor begivenheten.
Det KAN bli en dyr øvelse selvsagt. Har tro på en festdag i morgen :+1::chart_with_upwards_trend:

8 Likes

Mye står og faller på den første avtalen, tenker jeg. Dersom det ikke fremkommer noe nytt i morgen vil nok kursen ta en tur sørover igjen. Samtidig vet vi at det nærmer seg forløsning. Har liten tro på at mange tør å spekulere nedside når det kan smelle med en skikkelig deal når som helst.

3 Likes