Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Alle disse innleggene våres om global hungersnød, flukt fra områder med ingen mulighet for avling, konflikter i respektive land, pandemier, høye priser på gjødsel/energi, tørke, ekstremvær, hetebølger, etc. etc. etc.

At Desert er i førersetet i nuet globalt med sin LNC er det ingen tvil om jfr. kontrakten med Mawarid å hurtigheten på vekst av avlingene i de respektive pilotene tyder på det samme. Konkurrentene hakk i hel har produkter som er kullbasert. Det er i nuet en stor fordel DC. At det blir kontrakter signert inne året er omme er med 100% sikkerhet garantert. Hvor mange å til hvilken kost :man_shrugging:

7 Likes

Visdomsord fra pastoren

12 Likes

Nå gjenstår det bare å få bekreftet om han er en like god og effektiv businessmann som en forkynnende pastor. :wink:

2 Likes

Hittil har han levert på alt han har sagt og guidet i hvert fall!

2 Likes

Og evnen til å lede et større selskap fortjener ikke et fnugg av tvil. Bare å lese på OKS sin LinkedIn-profil med omtaler fra tidligere kollegaer og forretningsforbindelser. Mengden er så massivt og de valgte formuleringene så rosende at det nesten savner sidestykke.

Men for all del, poenget til @rockpus står seg; man kommer bare langt med fagre ord og vendinger.

5 Likes

Til de som begynner å bli utålmodige allerede, ikke glem: « We don’t have any need to overinflate the share price on the short-term, since we have a rock-solid long-term plan. We prefer to under-promise and over-deliver.»

Dette kjennetegner også et selskap som ikke har behov for å booste kurs for å kjøre emisjon på høyere nivå.

17 Likes
26 Likes

Nærmer seg en periode med kursøkning fremover nå? Benyttet muligheten til å øke en del den siste uken, inkludert idag.

DCG er særdeles aktive på sosiale medier om dagen. Samtidig virker det som de ansatte er veldig fornøyde med å arbeide for DSRT. Tipper vi får en fantastisk operasjonell update med blant annet følgende:

  • Flere nye clustere er på plass i UAE. Som vi vet betyr dette etterspørsel siden de nå kun produserere clustere etter behov.
  • At de nå promoterer i større grad at LNC er tilgjengelig ser jeg kun som positivt, og ikke at de har for mye ledig kapasitet. Jeg tipper at DSRT nå har funnet ut at de kan produsere clustere enda raskere, og dermed møte bestillinger på en måneds horisont.
  • Ny unit/cluster på plass i USA eller snart på plass, samt stor interesse!
  • Trolig ser tallene fra piloten i USA veldig bra ut
  • Presentasjon av DSRT på Green Saudi (uavhengig av Q1 update)
  • Teknisk ser det veldig bra ut nå.
  • Jeg tror flere institusjonelle er nysgjerrige på DSRT (utifra aktivitet jeg registrer på nett), og går inn så fort de kan bevise lønnsomme kontrakter. De har ingen problemer med at kursen eventuelt har gått litt så lenge de får denne bekreftelsen først.
  • Litt bear: Med mindre DCG overrasker med inntekter, så bør man være forberedt på at det blir en stor økning i cash burn.

Bare å laste opp videre nå.

12 Likes

Utrolig kult! Men fysj så varmt. Vet man hvor varmt har det vært under testingen/oppskalering i UAE? Kan det rett og slett bli for varmt for disse vekstene?

Her vettu, godt og varmt med lite nedbør.

7 Likes

Antar at første kontrakt kanskje drar noe ut i tid ikke som følge av at produktet er vanskelig å selge, men mer på grunn av at Desert/Mawarid vil ha så høy pris som mulig for en slik første kontrakt. Det er jo mye lettere å sette ned prisen senere, enn å høyne den. Første kommersielle kontrakt danner langt på vei en mal for verdisettig av selskapet.

Det er et forholdsvis lite antall clustere i drift. Slik jeg har forstått det går disse for fullt. Klarer de og produsere nok LNC ift etterspørsel? Problemet er ikke spraying av LNC det går jo unna, så lenge det kan brukes i alle vannings-systemmer. En motsatt flaskehals? Jeg har stillt meg selv det spørsmålet, og tror det kan tenkes at at ståa er slik. Med organisasjonsbyggingen er alt på G, så er ikke bekymret for at noe skal gå galt. I første omgang kreves det antagelig enorme mengder, før første runde jord er ferdig behandlet! Det er et betimelig spørsmål vil jeg påstå. Tross alt vært god etterspørsel i flg OKS. Man må si nei til andre foreløpig. Bare i Saudi og UAE de kan selge pr tid anntagelig! Hva tenker/ vet dere andre?

Med “etterspørsel” mener du da i forhold til pilotprosjekter? Kommersielle ordrer venter vi jo på.

Når det gjelder kapasitet, så spørs det i hvor stor grad selskapet bygger kapasitet for å få troverdig grunnlag for ordrer, og i hvilken grad man velger å bygge kapasitet som følge av ordrer.

1 Like

Pilotprosjketer er ferdig UAE. Salget er startet. Etterspørsel har det vært i fra andre land. Men de har ikke kapasitet sier OKS. Ikke direkte, men har sagt nei. Kan det være problemer med og produsere nok LNC foreløpig? I ft mengde de trenger for og ytterlige utvide? Og påføre er ikke et problem med antall liter. Vi vet de klarer 180 000 l. Men er det nok. Hvor fort klarer de og bygge nok nye clustere til f.eks dobbel kapasitet? Om det ikke tar altfor lang tid og lage en, trenger de nok mange flere enn de har pr dd. De skal bygge nye clustere på plass. Flytte rundt på de mobile som er i UAE er greit. Hvor mange kan gjøre det arbeidet? Hvor mange annsettelser må til? TTT

Beklager dårlig formulering.

Hva vet vi egentlig om det? Venter vi ikke på melding om første kommersielle salg fra Mawarid, som OKS antydet skulle komme i løpet av Q2?

Verdt å se igjen ja

Spes fra 10:00

1 Like

Kontrakter av liten betydning trenger ikke meldes. Kan godt være det allerede har skjedd. Kontrakter har de ikke sagt de skal melde i Q2 såvidt jeg har fått med meg. Men komersialisering som tidligere meldt er i gang og salg startet. Jeg er meget positiv, men er forberett på at det kan ta tid. Utvidelse tar jo ofte lang tid, spesielt på dette nivå.

Ikke bare venter vi på mawarid, men plutselig kan vi få tildelt midler fra AIM

2 Likes