Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Det kommer kontrakter. Spørsmålet er antallet, størrelsene og hvor mye som er priset inn.

7 Likes

Du kan jo gjerne stille deg selv spørsmålene : Hvorfor ble Mawarid etablert , og hvilke negative faktorer skulle nå ha kommet til som de ikke visste om før etableringen? Alt om kvalitet, metoder og pris var jo kjent og gav grunnlaget for selskapet.

2 Likes

Det er vel Desert Control som er notert på Eurogrowth i Norge. Om det eksisterer avtaler som gjør det mulig å forstå business caset bedre, så er det vel en tynn argumentasjon hvis dette er unnlatt om Mawarid ikke har fått bygget sin organisasjon. Etter min vurdering er dette helt irrelevant i forhold til børs reglementert i Norge.

Så de sier vel egentlig rett ut at de kan kjøre mange mindre leveranser uten at det børsmeldes?

Kikket litt etter SPARK King Salman Energy Park på google earth / maps i dag… vet ikke hvor gamle bilder det er, men var merket 2022… så ikke ut som det var så mye på plass enda, så vi må nok vente en god stund til på Aramco, antar det vil kjøre mer infrastruktur og bygging før de begynner på grøntområdene… men de nevner LNC i sitt master plan dokument, så satser på det faller inn etter hvert :blush:

2 Likes

Blir fort mye spekulasjoner frem å tilbake når en går sånn å venter å i tillegg har investert en jævla masse penger. Godt vi får en oppdatering på Onsdag så vi vet hvor landet ligger.

4 Likes

Enig, går mot slutten av tålmodighets kremen.

1 Like

Ofte når den er tom så kommer det man har ventet på så angrer man senere. Så jeg bare beholder den andelen jeg har. Så får vi se. Jeg skrev etter avtalen da vi gikk til 39 at erfaringsmessig tar slike avtaler lang tid. Har man klokkertro er tolmodighet løsningen.

2 Likes

Rekorden min er 18 år i ett selskap. Noen måneder er ingenting.
Vi får nok en fin oppdatering på onsdag, iallfall hvis den blir utført av OKS. (han var som kjent nede for telling med covid-19 på q4 i februar)

4 Likes

Sterkt. Men det var vel også en jevn stigning i denne? Sinnsykt Morro når det lykkes.

Jeg leste forøvrig. “Rekorden min er 18 år i ett ekteskap” hehe.

Hvilket selskap var det. Absolutt ett super spennende selskap. Skulle gjerne hatt mer.

OKS blir i UAE og saudi fremover. Se second day agenda. Desert control er på agendaen til dette enorme prosjektet.

https://greeningarabia.org/

13 Likes

Hvis det går mot slutten av tålmodihetskremen ang DCG allerede nå, så har du enten investert for stor andel av dine midler i selskapet, eller så har du urealistiske forventninger til hvor fort en slik scale-up som dette går.

DCG er bare i startgropa, og med dagens børsklima skal man heller ikke ha for store forhåpninger til at alle nyheter vil gi aksjekursen et kjempebyks. Det finnes dessverre færre kjøpere i markedet (generelt) enn det gjorde for bare et år siden.

Kjøpte mine første aksjer på 14-tallet, men har økt betydelig på +/- 30kr nå i vår, da jeg har stor tro på selskapet fremover. Markedet er så ellevilt stort, og vi er ekstremt godt posisjonert for mega-trenden «vannmangel», som sannsynligvis vil bli et økende problem mange steder i verden fremover. Det eneste vi mangler er i mine øyne en bekreftelse på at de faktisk klarer å selge teknologien og tjene penger på dette.

Det mener jeg er en no-brainer, men jeg er virkelig ikke opptatt av om avtaler kommer i Q2 eller Q3. Jo før, jo bedre selvsagt, men vi vet at de har enorme samarbeidspartnere, så det viktigste er at de får landet gode avtaler på riktig måte. Om det så tar noen måneder ekstra, så bør vi kunne leve godt med det.

10 Likes

Forsøk på humor. Har vært med i snart 1 år.
Har en bra pott.
Ingen fare, jeg er fortsatt veldig tålmodig, selv uten krem.

2 Likes

Ironi not taken, tydeligvis. Beklager det :wink:

Ja på onsdag bør vi det minste få avklart om det er noen skjær i sjøen, forsinkelser i forhold til tidligere guiding og om vi m.a.o. skulle ha noen grunn til bekymring.
Ser virkelig frem til en interessant oppdatering!

4 Likes

Veldig kult at OKS og DSRT er med her!

Til dere som har tid, det er mulig å sjekke rimelig ferske satellittbilder her:

Kan velge dato, og se utvikling fra uke til uke også. Vet ikke om zoomen er tilstrekkelig, men gi det et forsøk.

3 Likes

Et innspill, fra en relativt random LinkedIn-bruker fra Las Vegas, Nevada

14 Likes

Er det virkelig slik, at det ikke er mulig å holde liv i disse grønne manmade dyrkesirklene på sommerhalvåret?
Ser nesten sånn ut, eller så er det høstingen som gjør at det ser så “barren” ut.

Begynner å bli grønt igjen nærmere November måned

2 Likes

Hentet fra

Rimelig deprimerende når man vet hvilken mangelvare vann er i slike områder:

1 Like

Ser et spennende program på BBC world.
Spørsmål:
Bonden sier at produktene inneholder 30% mindre næring enn hva produktene hadde 25 år siden.
Kan jorden re vitaliseres etter påføring av LNC?
(Verdt å nevne at dette var i statene og at dette var et tørt og karrig område)