Vi har værgudene med oss. Send misjonærer!
Sitat Sivertsen: “Hvis forfallet av toppjorden fortsetter i den farten vi har i dag er det en fare for at det bare er en 40-60 år igjen med landbruk slik vi kjenner det i dag”
Verdt å tenke på når man de neste 40 årene etter sigende vil trenge mer mat enn hva kloden har produsert de siste 500 årene.
For ikke å glemme at forfallet av toppjorden bare vil øke vannforbruket for å prøve å opprettholde matproduksjonen (mer enn 70% av dagens vannforbruk går i dag til jordbruk).
Sivertsens kanskje mest engasjerte intervju?
Heiane for ett engasjement og dedikasjon den mannen har!!
Intervjuet er forordet til denne Ted’en:
74 nye eiere på Nordnet siden forrige mandag.
Spania.
Fra en artikkel i Financial Times fra august:
In Europe’s most affected country, the agricultural overuse of water is made worse by climate change.
But agri also uses almost seven times as much water as all Spanish homes.
In Andalucía, agriculture is responsible for almost 80 per cent of the region’s total water consumption.
https://www.ft.com/content/0d38e8d3-3f20-4818-8751-740d05f8ac13
Det er klart at mange land kommer til å ha utrolig nytte av hva DC har å tilby.
Skal si Desert er aktive på markedsføringen for tiden. Tror ikke det er lenge til det kommer andre svært positive nyheter.
Uansett har vi masse spennende nyheter som venter i Q4.
- Økning av produksjon
- Mawarid kontakt
- Oppstart i USA
Bare synd tiden nærmest står stille i pappaperm…
Jeg bunkret iallefall opp litt igjen i dag. Sivertsen er virkelig på for tiden, markedsføring og renommé er alfa omega for å få dette til å lykkes. Har stor tro på at den siste periodens aktive videomarkedsføring samt bilder absolutt vil bidra til en viss trygghet og interesse rundt selskapet, for egen del synes jeg det er kjempespennende å faktisk få se litt hva de driver med ettersom feltet er noe som engasjerer meg voldsomt.
Jeg kysser ingen sko, men synes det er helt utrolig artig at nettopp et norsk selskap skal kunne tilby denne teknologien for verden.
Shoppet litt selv også. Tydelig at en del større aktører letter på seg frem mot neste trigger og etter siste tids oppgang slik tilfellet også var på kr 20.5-23.5. Blir spennende å se hvor fart det blir i sakene når de sier seg nøgd.
Enda en pengesekk, nå er også Kuwait på ballen…
“We have similar ideas on a number of projects covering areas such as the marine environment, in addition to mutual concerns over matters like climate change and desertification,” Dr Mohammad Al-Fares said on the sidelines of the Saudi Green Initiative forum in Riyadh.
Mer:
Kuwait får i snitt 112mm nedbør pr år, Kuwait som land har ingen elver, jordbruket legger beslag på 80% av alt tilgjengelig vann.
Tilsammenligning så har Bergen (der jeg bor) ett snitt på 261mm nedbør… i oktober måned
Ond sirkel:
1693 hos Nordnet
Litt merkelig at kursen falt siste par dager før melding om suksess i pilot fase1, men det er vel et godt tegn at innsiderne holder tett.
Dermed kan vi kanskje vente oss et par stille uker før det smeller i siste halvdel av november (?)
Har plukket mer i dag. Hvis vi lykkes spiller det liten rolle om man har kjøpt på 26 eller 27.
Denne muligheten skal ikke gå fra meg.
Jeg ser også for meg en mulig dødtid frem til slutten av november, men det kan komme noe fra dubai, oppstart usa eller økt produksjonskapasitet.
Det er nok fremdeles en del som ikke forstår caset, og de som allerede har sikkret seg en dobling som nå gevinstsikrer.
Når vi lykkes spiller det liten rolle om man kom inn på 100 eller 200