Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Shoppet litt selv også. Tydelig at en del større aktører letter på seg frem mot neste trigger og etter siste tids oppgang slik tilfellet også var på kr 20.5-23.5. Blir spennende å se hvor fart det blir i sakene når de sier seg nøgd.

2 Likes

Enda en pengesekk, nå er også Kuwait på ballen…

“We have similar ideas on a number of projects covering areas such as the marine environment, in addition to mutual concerns over matters like climate change and desertification,” Dr Mohammad Al-Fares said on the sidelines of the Saudi Green Initiative forum in Riyadh.

Mer:
Kuwait får i snitt 112mm nedbør pr år, Kuwait som land har ingen elver, jordbruket legger beslag på 80% av alt tilgjengelig vann.

Tilsammenligning så har Bergen (der jeg bor) ett snitt på 261mm nedbør… i oktober måned :sweat_smile:

Ond sirkel:

image

4 Likes

1693 hos Nordnet :+1:

1 Like

Litt merkelig at kursen falt siste par dager før melding om suksess i pilot fase1, men det er vel et godt tegn at innsiderne holder tett.
Dermed kan vi kanskje vente oss et par stille uker før det smeller i siste halvdel av november (?)

Har plukket mer i dag. Hvis vi lykkes spiller det liten rolle om man har kjøpt på 26 eller 27.
Denne muligheten skal ikke gå fra meg.

6 Likes

Jeg ser også for meg en mulig dødtid frem til slutten av november, men det kan komme noe fra dubai, oppstart usa eller økt produksjonskapasitet.

1 Like

Det er nok fremdeles en del som ikke forstår caset, og de som allerede har sikkret seg en dobling som nå gevinstsikrer.

Når vi lykkes spiller det liten rolle om man kom inn på 100 eller 200 :wink::sunglasses:

3 Likes

Kommer til å fylle på jevnt og trutt i denne, uansett kurs.

4 Likes

DC er på ballen også her:

10 Likes

wow blir spennende å se effekten på video :+1:

2 Likes

Det er veldig godt gjort at man får såpass innsikt i en studie… alt annet er så vrient. Men her er det full åpenhet. Videoer i børsmeldingen var neste nivå. Herlig.

6 Likes

Viser at de er transparente og har et ønske om å vise frem sine bedrifter. Mao; stolthet over teknologien, som implisitt lover godt for fremtiden.

3 Likes

Enig, etter 6 tørre år i biotek er dette virkelig en velsignelse.

3 Likes

Kult! Jeg sendte faktisk forslag om time lapse til Ole på Vimeo etter forrige melding, men klarer ikke finne ut om han har svart der :joy:

Edit: ingen svar på Vimeo

2 Likes

Jeg foreslo også timelapse for en tid tilbake på facebook. Han svarte og sa takk for forslaget. Sa ikke om de ville bruke det, men håper det.

3 Likes

Transparenten i selskapet gir meg en sterk indikasjon på at ingenting holdes skjult og troen på suksess er nok like stor hos selskapet som aksjonærer.
Jeg tror notering på en ‘‘ordentlig’’ børs ville gjort underverker. Det er en stor del av verdens befolkning som ikke har tilgang til EuroNext Growth. Volum og ordre tatt i betraktning ser det ut til at det i stor grad er private aksjonærer som kjøper og selger her. Manglende mulighet til å investere på Growth er nok utbredt.
Jeg regner for øvrig med at vi vil se en større andel store fisker og fond etter hvert som pilotresultat(er) blir offentliggjort.

Er det noen som har fått med seg noe konkret ang oppgradering av børs? Mener det ble antydet et ønske om notering i USA etterhvert, uten at jeg finner tilbake til det…?

1 Like

Det er nok litt tidlig, de ble jo akkurat notert. Men de sa på H1 at de ikke hadde Nasdaq planer. Men som nevnt tidligere så hadde en flytting bare til hovedlisten gjort mye i form av tilgang til institusjonelle investorer.

Nå skjer det noe her:

Riyadh will invest $187 billion in climate action by 2030 but keep pumping oil and gas for decades, under a plan submitted to the UN.

Det er altså 1561 milliarder NOK innen 2030!!

4 Likes

Knapt fått inntatt frokosten før DC er på pletten

10 Likes

Noen storfisker som ser ut til å ville lette litt på seg (jmf listene de siste par dager). Skal bli interessant å se hvor mye og hva som er nedre kursgrense før de slipper opp på salget.

Ja, nå har det nesten vært flere røde dager enn helligdager til påske, hadde vært hyggelig med noen grønne avslutninger snart :blush: Dog virker det som at aksjene blir solgt relativt fort igjen, mye jojo-effekt.

1 Like