Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Blir nok sideveis til man nærmer seg medio november, med en dupp inntil de som har behovet er ferdig med å lette på seg. Bare sunt at den tar seg noen hvileskjær. Viktigste er det fundamentale.

2 Likes

Vi har et par stille uker nå hvor det vil være mulig å innta posisjoner.
Det blir nok et helt annet ballgame etter en forhåpentlig stor avtale.

2 Likes

Absolutt. For hurtig vekst er ikke bra, vi vet begge hvordan det går, så selv om grønne tall alltid er hyggelig er det bra for tryggheten i aksjen at det går litt opp og ned.
Og så er det jo greit når man skal bunkre litt.

1 Like

Om en stund kan vi smile i skjegget til han som kommer inn her på forumet og skryter av ett snitt på 900 :smirk::hugs:

5 Likes

Verste er at det er fullt ut mulig, gitt at det ender i fullklaff.

2 Likes

Hva skal folket bruke alle pengene på?:smirk:

Targovax :joy::joy:

I 900 står selskapet i 36 mrd.
Der er vi om bare halvparten klaffer :sunglasses::sunglasses:

Vi får feire med en lettøl for hver hundrings.
Lettøl slik at vi ikke blir alkiser :rofl:

Neida, men hadde vært hyggelig å passere 100kr som en første milepæl.

2 Likes

Kikket nettopp på Tesla. En lignende situasjon hadde vært helt ok- opp 2400% siste 5 år. Det er lov å drømme, men det verste er at det ikke er umulig.
Lurer på om jeg skal shoppe litt til :sweat_smile:

4 Likes

DC er i alle fall en type selskap som vil få masse oppmerksomhet i media. Mer enn NEL.
Derfor blir det trolig perioder med eufori. Kan bli vanskelig å bli sittende rolig.
Det blir i så fall et hyggelig luksusproblem jeg ønsker velkommen :slight_smile:

Vi får starte med avtale før jul.

3 Likes

Jeg blir bare mer og mer imponert. Kan ikke i farten huske jeg har vært vitne til et så transparent og aksjonærvennlig selskap før.

2 Likes

1k til kjøp i dag, ingen problem å finne kjøpere til disse selgerne vi har :+1:

1 Like

Jeg stemte ikke Arbeiderpartiet, men den nye Næringsministeren virker å være svært god.
Torsdag besøker han DC

6 Likes

Ja, ledelsen er ett dream team, cream of the crop, håndplukket for sine egenskaper.
Og som de sier selv, de skal lage ett industrieventyr.

3 Likes

image

Etter 30 min med Sivertsen kommer ministeren garantert til å kjøpe seg inn stort! :smiley:

3 Likes

Blir fort medieomtale av sånt :clap:

3 Likes

Har DC kommet med noen kostnadsanalyse ved bruk av produktet? Ser at produksjonen (yield) øker med mellom 17 og 62% (UAE desert). Hva er kostnaden med å “behandle” jorden med LNC? Er den lavere enn hva de kan regne med å få igjen som følge av økt produksjon og mindre vannforbruk?

Målet er å komme ned på $0,2 (2 cent) pr m2.

Så kan du jo bare regne på det:

image

1 hektar er 10 000 m2, dvs $2000.

Det kommer an på kostnader ved vanning og gjødsling (tap av gjødsel). UAE og SA desalinerer og bruker enorme ressurser på dette. En reduksjon av vannforbruk på 50% samt bedre avlinger håper vi lønner seg nok for dem til å bruke LNC på alt de kan.

1 Like