Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Du stiller ikke spørsmål om noens agenda, men flyr 100 ganger rundt grøten og kaster rundt vilkårligheter som det er umulig å få grep på. Hvem mener du egentlig at har en agenda? Er ikke denne tråden i grunn og bunn velfungerende, hvor det er åpning for både positive og negative ladede innlegg?

Og til sist, for ente gang; hvorfor adresserer du meg?

Vet du hva som fascinerer? At negative vinklinger blir forsøkt problematisert i et selskap hvor det er nesten klin umulig å finne negative momenter. Som igjen gjenspeiler hyppigheten av slike innlegg. Omtrent ikke-eksisterende.

2 Likes

32 nye meldinger på tråden. Var nesten sikker på at det hadde kommet en melding etter stengetid i statene. Å sa var det bare en haug med innlegg som ikke var verdt å lese!!

13 Likes

Hva står det bak betalingsmuren?

Det står det Secundum skriver, men litt utydelig at det er et sitat…

1 Like

Der ble det tydeligere, med sitattegn.

Dette er jeg hjertens enig i. Hensikten med et slikt forum bør etter mitt syn være å diskutere den informasjonen som foreligger på en slik måte at ulike måter å fortolke situasjonen på kommer fram. Det blir helt feil etter mitt syn å holde tilbake tanker og meninger fordi det kan gjøre enkelte aksjonærer som følger dårlig med eller forstår lite usikre når de leser noe som de oppfatter som negativt.

1 Like

Skulle vært interessant å vite hvorfor så mange store selger nå, rett før kommeralisering og alle positive ting som skjer med desert nå.

Skattemotivert, kanskje.
Restskatten kommer og må betales før 15 juni.

Mange er vel ganske så relativt. Monsunen har nettosolgt 1k aksjer på dagens liste, Altitude har solgt lenge og flere finnes ikke. Tror ikke man blir særlig klok på det. Skjønte heller ikke de på topp 50 som solgte seg ut på kr 21-22 rett før oppgangen i fjor høst (Kristoff blant annet solgte betydelig), men det handler vel om å følge en fastsatt plan.

3 Likes

DNB fondene har dessverre fortsatt nedsalget sitt også. Det er nok som du sier, en fastsatt plan, men merkelig timing at Monsunen starter å selge igjen. Liker det dårlig på kort sikt, da volumsalg fra de kveler enhver oppgang på gode news. Dette igjen fører til at småsparere mister motet og tålmodigheten, og dermed selger. Dermed forsvinner potensielt monument som DCG trenger. Spekulasjon såklart…
https://www.morningstar.com/stocks/xosl/dsrt/ownership

2 Likes

Slukes kjapt om man får omsetning nær ATH (om nyhetene er tilstrekkelig potente).

1 Like

Man bør ikke legge for mye i det om enkelte fond selger deler av sin beholdning. Erfaring viser at dette ofte skyldes variering av overordnede strategier for deres eksponering i ulike sektorer.

3 Likes

Vi får håpe det, jeg personlig tror dessverre det er andre tider nå med ekstremt negativt fokus på Euronext Growth. Dette innebærer at få/ingen institusjonelle vil ta i disse selskapene pga. det svake volumet som generelt er i aksjen, og fordi det per definisjon ikke er en børs. Derfor spekulerer jeg i at volumsalg ikke vil bli slukt på samme måte som før jul. Bull dsrt jeg, men innser at reisen blir lang kursmessig, og har selv posisjonert meg for et lite fall dersom scenarioet jeg skisserer kommer. Har fremdeles en god nok long posisjon hvis det er noen tvil om min agenda.

Fyller personlig på jevnt, prøver fordele to ganger i måneden. Så får vi se om 1-2 år hvordan det har gått. Selvom jeg har enda lenger perspektiv. Snart feriepenger som skal plasseres.
Den løpende kursen og volumet spiller ikke altfor stor rolle selvom det er «gøy» når det stiger for min egen del. Vi som sitter her og diskuterer har stor tro på desert, så om vi får litt billigere aksjer, er vel det bra? Eller ser noen her inne på seg som faktisk ferdig investert i desert?

4 Likes

En del vingling på gang og synes helt ærlig at det er svakt begrunnet. Ingen som vet hva bekreftende kontrakter vil ha å si på kursen eller volumet. Avhenger selvsagt også veldig av børsklimaet. Må innrømme at jeg reagerer litt på dagens innlegg, selv om man bør ha åpning for også de som er negativt ladet (og som jeg nevnte i natt; har i utgangspunktet ingen ting i mot om det skulle komme et fall).

5 Likes

Fair å mene det, men jeg skriver jo bare at jeg har posisjonert meg for et mitt scenario. Har fremdeles like mye aksjer som tidligere :slight_smile:

1 Like

Desto mer vil de få selskaper, som går fra drøm til virkelighet, skinne!

Desert går i disse tider fra ide til virkelighet. Da vil vi gradvis få se at potensialet går fra teori til realitet.

4 Likes

Helt enig. Jeg snakker kun om et scenario på kort sikt der jeg faktisk håper på et fall for å kunne øke beholdningen. Skjer sikkert ikke…

Fra facebook:

“Soil is like trust. It takes time to build, it’s fragile, and beautiful things flourish when it’s built.”

– Ole Kristian Sivertsen

Rolig nå OKS :joy: