Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Dette ble lagt ut av OKS for noen minutter siden på FB.

Enormt, er vel riktig ord her.
Og disse folka mener business…
Liten flik for DCG her så…

11 Likes

Legger merke til et ord i kommunikeet.
“Food fertilizer”
Utdrag:
He said that the three Arab nations also enjoy significant resources such as oil and gas, renewable energy, mineral, food fertilizer…
Food fertilizer, gjødsel.
Kan det være LNC?
Det er vel ingen andre produsenter av kunst gjødsel der nede?

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være lnc

2 Likes

OKS deler forsåvidt mye og mangt. Det som er av betydelig større interesse er at Desert Control delte det samme. Som neppe er tilfeldig.

6 Likes

700 millioner grunner til å håpe at Desert Control lykkes med sine hårete ambisjoner

7 Likes

Vi som følger med her inne, leser slike innlegg hver dag, til og med de som ser nyhetene vet det, side opp og side ned over hele verden.

At DCG blir en suksess er jeg nokså sikker på, men når det virker som at tålmodigheten tar slutt blant flere aksjonærer, blir slike innlegg faktisk ganske krampaktige for en del andre aksjonærer. Alle her vet.

Hvorfor noen stiller spørsmål, blander inn selskaper som ikke er i nærheten av DCG sine primærmål, som er making desert green again, er bare negativ spekulasjon i samme negative spiral som nevnt ovenfor. Det er ok og sette fokus på andre selskap. Men da må det være relevant.

Det er faktisk et pluss at DCG sitt produkt bruker mindre vann med LNC påført, da holder faktisk jorden på vannet. Jeg skjønner ikke bæret av at supplant skal konkurere med LNC. OKS frykter heller ikke supplant. Hvorfor?

Hold heller på aksjene og sitt rolig. Jeg stoler mer på OKS enn disse forumstraverne som er redd for grunkene sine.

5 Likes

Skjønner virkelig ikke hvor du vil. Forumstravere som er redd for grunkene sine, tålmodighet som tar slutt?

Tråden lever sitt eget liv, uavhengig av hva hver av oss måtte ha av personlige preferanser. Hvis SupPlant blir diskutert er dette på bakgrunn av interesse hos de som diskuterer. Som må være en ærlig sak, at fokus er ulikt fra person til person.

Skal man virkelig ikke kunne ha fokus på annet enn DC sitt primærmål innimellom slagene, når man uansett venter på de forløsende kontraktene? Er det egentlig så interessant hva enkelte måtte anse som krampaktig?

Men for all del, jeg kan gjerne slå et slag for færre innspill og mindre aktivitet. Enkleste sak i verden.

4 Likes

Det er alltid lett og gå i selvforsvar. Og noen skjønner aldri hvor andre vil. Jeg diskuterer gjerne saklig.

Trådene lever sitt eget liv. Helt enig.

Og en ser at småaksjonærer selger. Folk blir usikre. Det blir dradd fram urelevant info som ikke anngår selskapet.

Men når en ser på hvem som svarer de som er realister, eller litt tilbakeholdne, er det alltid noen som ikke liker negativitet om selskapet de har innvestert i, og som svarer disse. Ofte med bare positive innlegg. En må tåle at noen ikke er helt sikker på sin innvestering og stiller spørsmål. Det er dog slik at noen har stor tro på et konsept, men usikker på om det slår til. Vi tar alle en risiko. En innvesterer i risiko på børs! Jeg la ut en link om Supplant tidligere i dag. Kun 2 stk orket og lese! Finner all info om dem der.

PS! Jeg var litt for positiv en dag, fikk da en mld i innboksen om at jeg var vel bastant i positiv retning. Så begge veier.

2 Likes

Jeg har lest linken du la ut, og fikk bekreftet at jeg har hatt en riktig forståelse av hva dette er. Ikke nødvendig å gjenta nå.

3 Likes

Som sagt; fatter ikke hvor du vil. Hvorfor adresserer du egentlig undertegnede? Tåler jeg ikke at noen er negativ eller stiller spørsmål?

Ingen som selger, mer eller mindre. Volumet siste par månedene har vært en vits. Selv har jeg hatt et lite håp om at en viss linjalgnukker fra XI skulle få rett i sin litt rabiate påstand om et fall til under kr 20. For å kunne gå inn med en god del mer kapital. Som betyr; det er meg revnende likegyldig hvor kursen vandrer i det kortsiktige bildet. Og jeg har alltid tatt til orde for at man må ha rom for de negative vinklingene (jmf reaksjonen mot @Fartin, som ikke ønsket å dele).

Det som virkelig er en uting er å bruke energi på å prøve å overstyre andre mtp på hva som skal kunne diskuteres. Dette styres helt fint av seg selv (uinteressante innlegg får null respons).

Og dette mener du på ramme alvor at skal hensyntas og sette hindringer for hva aktive brukere skal kunne diskutere og ta opp seg i mellom?

1 Like

Poenget er at det skaper usikkerhet blant de som ikke har tid til og lese alt om alt.

1 Like

At noen stiller spørsmål basert på egen ærlig usikkerhet, må vi vel tåle. Men det er verre med de som prøver å plante usikkerhet hos andre gjennom dårlig skjult agenda.

3 Likes

Nå la du ut et innleggg om 700 000 000 milloner grunner… en trenger bare en for at det skal gå motsatt vei. Linjalgnukkeren er nok ikke på lag med deg… Fartin er ikke en del av diskusjonen. Han sitter på sidelinjen.

Volumet er nesten lik null fordi folk er usikre. Kun trading. Det er nok få utenom deg som vil ha den under 20.

Definitivt. Slike har tråden heldigvis vært forskånet for så langt i 2022, i motsetning til i fjor høst hvor det forpestet tråden fullstendig. Skeptiker blant annet har ærlige hensikter, bare en litt vel merkelig fremgangsmåte til tider.

2 Likes

Enig!

1 Like

Registrerer at du ikke gir deg, uten at det er mulig å se en antydning til konkretisering på hva som egentlig plager deg. Med undertegnede.

Er det for mange innlegg? Haussing?

Volumet er lik null fordi markedet er avventende. Som er en vesensforskjell.

1 Like

Du har tildels rett i det.

Hvis man setter penger inn i ett selskap, bør (må!) man også ha tid til å selv sett seg inn i momenter som dukker opp.

Vi kan ikke ende opp med at mulig relevant info ikke blir postet, fordi folk kan bli usikker. Det er å snu ting helt på hodet.
Jeg vil heller si at det er en styrke at vi kan debattere mulige showstoppere.

3 Likes

Føler du deg ovesrtyrt må jeg beklage. Beklager om du følte det som en kamp. Det har aldri vært meningen. Du gir deg ikke spør du? Har ikke noe og gi meg på!

Jeg prøver og nyansere, ikke noen agenda om noen kamp! En må tåle at noen stiller spørsmål om en annen’s agenda/svar uten og gå i kamp.

Helt enig. Men da må det være relevant. Det er ikke mange av de. Om noen.