Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Trist å se hvordan Tekinvestor forumet for Desert Control har blitt som Hegnar forum – en arena hvor folk heller slenger dritt til hverandre, i stedet for å diskutere selskap og komme med relevant info om dette.

Husker denne Desert Control tråden for et halvt år tilbake – masse god informasjon om selskapet og en haug med interessante innlegg.

Nå har jeg kommet dit at jeg ikke gidder å lese tråden fordi den har blitt totalt uinteressant, og det synes jeg faktisk er synd.

Så til dere som ønsker å diskutere selskapet, grave fram interessante fakta og komme med spennende informasjon – flott hvis dere blir værende her for å bidra.

Til dere andre som bare vil fortelle hverandre hvor idiotiske dere synes hverandres innlegg er, og som bare vil spamme tråden – flott hvis dere drar tilbake til Hegnar forum.

16 Likes

Ja, det er flere av oss som ikke lenger gidder å kommentere da tråden har blitt invadert av troll og andre som har en agenda hvor de ønsker å komme seg inn på lavere kurser.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Softoxpatruljen

Kunne du ikke i det minste fortalt oss hva du ønsker å oppnå med dine innlegg her? Hvorfor kommer du stadig inn i tråden med negative innlegg? Jeg har registrert tidligere at du ikke svarer på slike spørsmål, men om du ikke ønsker å bli oppfattet som troll, bør du faktisk avklare din intensjon.

2 Likes

Selskapet kan fortsatt finansiere mange produksjonsenheter basert på egenkapital. Det er jo ikke DSRT som skal finansiere driften i Emiratene/Saudi-Arabia ut over produksjonen av LNC. Det blir etter mitt syn kunstig å bruke ordet “innvanning” dersom aksjer selges for å finansiere ekspansjon. Det er vel den vanlige årsaken til utvidelser av lapitalutvidelser. Selskapet har skapt det inntrykk at det ikke vil oppstå behov for kapitalutvidelser i år i alle fall, og at en senere kan finansiere seg ved låneopptak. Selv av aksjer i år ville ha vært et nederlag i forhold til tidligere uttalelser fra Sivertsen etter mitt syn.

Dette synes jeg er et lite saklig innlegg. Hvordan kan du vite hva slags intensjon folk har med sine innlegg? Sett over tid er det haussing som har preget denne tråden snarere enn det motsatte.

1 Like

Heldigvis har vi deg, Softoxpatruljen og Ebitor som kommer med kloke ord og avveininger slik at det ikke utelukkende er hurra stemning på denne tråden. Gud hjelpe….

3 Likes

Er vel ikke så rart at det er mer haussing enn baissing på en tråd hvor de fleste som skriver har investert i firmaet, og følgelig har tro på rasjonalet, resultatene fra feltforsøkene og mulighetene for DC. Er heller ikke spesielt glad i innlegg som " vi sitter på en gullaksje, dette er penger på gata osv…", og kan skjønne noen blir provosert av disse… Når det er sagt så tror jeg de fleste på DC-tråden er smertelig klar over at ingenting er sikkert og at det er risiko forbundet med investeringen. Veldig takknemmelig for mye godt gravearbeid av flere her inne! Er også veldig interessert i argumenter fra Ebitor og Softoxpatruljen på hvorfor dette er en blindvei videre…

2 Likes

Etter mitt skjønn ser det nå ut til å være svert viktig hvor tolmodig en er som aksjonær. Det fremstår nå som klart at kommersiell virksomhet først kommer i gang i USA til neste år. I første omgang ser det ut til å bli bare små kontrakter i Emiratene. Men det er neppe utenkelig at det i år kan komme store kontrakter både i Emiratene og i Saudi-Arabia. Men det kan godt tenkes at kursstigningen blir moderat de første månedene og at en må vente til neste år før aksjekursen tar skikkelig av. Ut fra en slik vurdering har jeg solgt noen aksjer og plassert pengene i et oljeraffineri i USA der marginene nylig har blitt eventyrlige.

Det finnes ulike begreper når det gjelder utvanning. Noen mener det er utvanning når det utstedes nye aksjer uansett kurs. Men en kan også se det slik at det er utvanning når netto aktiva pr aksje synker pga. salget av aksjer eller når fortjeneste pr aksje synker ved utstedelse av flere aksjer. Selv har jeg mest sans for det siste. Men uansett er det etter mitt syn veldig sentralt hvilken kurs aksjen selges til når en tar stilling til om det dreier seg om utvanning eller det motsatte.

Jeg velger å bruke begrepet innvanning dersom en emisjon f.eks. finansierer oppfyllelse av større ordrer slik at verdien bak hver aksje blir større på tross av økt antall aksjer.

1 Like

Alt avhenger selvsagt av kursbevegelsene i etterkant av en eventuell emisjon. Blir selskapet mer verdt ex. tilført cash = innvannende. Tiden vil vise, jeg tror ikke det er noen emisjon rett rundt hjørnet, men tror mer på det enn gjeldsfinansiering når de skal hente kapital neste gang. Gjeldsfinansiering blir nok heller ved neste mulighet siden bankene er ganske restriktive.

2 Likes

Har selv aksjer i DC, men setter stor pris på innlegg i tråden som også belyser risiko. Ut fra noen av de mest positive innleggene her skulle man nesten tro DC var en risikofri investering med garantert grenseløs oppside.

1 Like

Helt enig.
Problemet er at det er enkeltaktører her (Softoxpatruljen og Ebitor) som er mer ivrig på negativ sarkasme, enn reflekterte og godt begrunnete kritiske innlegg.

4 Likes

Del gjerne hvilke poster du mener viser til risikofri investering.

At det er risiko i DSRT skjønner man godt selv uten at andre må fortelle deg det.
Man må tross alt handle disse aksjene på Euronext Growth som innehar vesentlig høyere risiko, noe man faktisk må utføre en “test” for å handle på.

2 Likes

Bare en påminnelse på en av grunnene til at noen her er svært bull. Saudi skal i gang med “Saudi green initiative” (se inlegget jeg svarer på).

Investeringer i første fase er angitt til 187 milliarder dollar. 1870 000 000 000 kroner. Første. Fase.

Saudi har Aramco. Vi vet hva Aramco sier at de skal bruke.

10 Likes

8 Likes

Det blir vel etterhvert litt rart at dette selskapet nå har 50 ansatte i Emiratene, men ennå ikke har oppnådd noe kommersielt salg via det selskapet DSRT eier 49% av. Det kan se ut som om Sivertsen nyter veldig stor goodwill i området siden det gang på gang vises bilder av ham sammen med fremtredende personer. Dette skaper det inntrykk at ledende personer er veldig interessert i teknologien til DSRT. Vi har blitt forespeilt kontrakt/er før utgangen av denne måneden. Nå er det bare ca. tre uker igjen for å oppfylle dette. Kjøpsinteressa for aksjen virker nå meget beskjeden. Det kan tyde på at potensielle kjøpere av aksjen har blitt usikre og sitter på gjerdet i påvente av håndfaste kontrakter.

1 Like

Sitte på gjerde og vente på signering av kontrakter er vel en dårlig strategi på børs hvis man vil ha med seg oppturene :grinning:

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.