Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Selv om målet er 180 000 liter per time før nyttår, så er d jo ikke sånn at alle enhetene vil stå å pumpe ut LNC 24/7 fra nyttår (og ikke senere heller, enhetene skal f eks flyttes til nye områder/kunder). I starten er det mer sannsynlig at produksjonskapasiteten vil utnyttes i korte vinduer når behovet er der. Med økt driftstid vil selvsagt marginene øke og prisen kan senkes.

1 Like

Kristian Falnes selger 20 000 aksjer faglig og har 750 000 aksjer… ja det legger en demper på hele greiene. Irriterende…

1 Like

Kunne likevel vært verre. Virker som de store letter seg relativt forsiktig. Kan heller aldri tro at han skal ut med alt. Foreløpig er det akkurat samme utvikling som før den eksploderte fra litt over kr 20 og opp til ATH på 31. Volumet faller merkbart tilbake og den vaker opp/ned i området mellom 25-28.

1 Like

Bare å handle jevnt det man kan i denne, se på veksten daglig i nordnet eiere. Over 45 nye bare igår. Word of mouth blir kruttsterk.

1 Like
1 Like

Usikker på om den er delt, men veldig informativ. Går mer i dybden på teknologien:

9 Likes

Helt genialt.
Etterhvert som man tilegner seg mer kunnskap oppdager man nye aspekter og hvor viktig dette kan bli for menneskeheten og ikke minst biomangfoldets overlevelse.
Et aspekt jeg ikke har tenkt på i.f.m DC er problemet med minkende bestander av insekter. Uten insekter blir det lite bestøving. Å omdanne ørken til blomstrende enger hjelper også insektene.

5 Likes

Veldig bra video, entusiasmen og forklaringsevnen til Sivertsen er bare helt enestående!

2 Likes

Det er ganske så unikt. Viser dedikasjonen, hvor mye kunnskap han har tilegnet seg på kort tid. Tross alt en som tidligere har jobbet i helt andre bransjer, med utdannelse fra BI.

2 Likes

Det man heller ikke tenker så lett over er hvilket fokus selskapet har hatt de siste årene på å validere teknologien. Den er ganske enkelt bevist til å fungere svært tilfredstillende. Sånn sett bør kanskje “too good to be true”-mantraet snart gravlegges for godt.

1 Like

Hva er tidshorisonten til folka her? Er litt i minus nå, men stresser ikke med det.

Tidshorisonten er langt langt opp og frem. Forhåpentligvis. Vekstfasen som er tiltalende og babyen er fortsatt nyfødt. Og om alt går etter magefølelsen bør det kunne bli en finfin reise.

2 Likes

Skulle til å skrive akkurat det samme. Akkurat nå ser jeg på DC som mitt favoritt-case både på kort og lang sikt.
Mulig avtale før jul kan starte showet, men jeg ser ingen ende på reisen.
Får ta en sjekk mot utløpet av patentene for å se an ståa. Håper å ha hentet ut en del før den tid

2 Likes

Er selv investert for the long run. Spennende å se utviklingen til selskapet! Kjøper jevnt og trutt :+1:

3 Likes

Selv så kommer jeg ikke til å selge en eneste aksje før vi når 100 mrd om 3-5 år :innocent:

4 Likes

Hvis de når målet om 0,8 mrd i 2025 har de hatt en eventyrlig vekst. Da burde PE ligge ganske høyt.

4 Likes

Og når de når 100 millioner hektar i 2030 må vi få utlevert ett ekstra American Express Black kort for det første er fullt :sweat_smile:

2 Likes

Det er 100 millioner hektar :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Sorry, jeg skulle gått å lagt meg for 1 time siden :pleading_face::sweat_smile:

Historien om hvordan det hele startet:

3 Likes