Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

100 mrd i 2030.

Finner akkurat det faktumet veldig behagelig, at kursløftet så langt ikke har vært utpreget fomo-drevet og samtidig relativt konservativt med tanke på deriskingen underveis. Som betyr at det bør være betydelig oppsidepotensial igjen også i det korte bildet.

3 Likes

Mine utregninger sier at om du tror på konseptet eller ikke, så er dette et perfekt tidspunkt å kjøpe.

Ja, fomo alene kommer til å drive denne langt.

Når nedslagene til Falnes og Kontrari er ferdig straks, så vil vi se daglig økning igjen på 15-25% i ny og ne.

Mange av de virkelig store investoren har jo solgt mye den senere tid. De burde vel kjenne selskapet bedre enn de fleste av oss. Om det var slik at det nesten er å plukke penger på gaten om de hadde ventet noen måneder, hvorfor selger de da?

Er det bare gjevinstsikring?
Jeg har snitt på ca dagens nivå ettersom jeg er temmelig fersk i denne aksjen, har lyst til å kjøpe mer, men vet ikke helt om jeg tør…

2 Likes

Litt mer håndfast og skredet kommer. Fortsatt for mange som er for uoppmerksomme til å orke å sette seg inn i caset per i dag, men begrenset hvor lenge det er mulig å ignorere skriften på veggen.

2 Likes

Mange har vært med som fødselshjelpere, for å skipe selskapet på børs. Helt ok å selge seg ut nå, det er ikke ett faresignal.

1 Like

Gevinstsikring over hele fjøla. Jeg er helt sikker på at de kommer til å beholde noen millioner kroner her likevel. De har solgt siden 12kr, noe å tenke på. LIN AS har økt hele veien, flere andre i toppen har økt. Mannen bak LIN er styreleder i det 3. største lakseoppdrettsselskapet i verden og er god for 2 mrd. Han økte porteføljen 20% forrige uke.

5 Likes

Hatteland, som solgte nesten 2/3 i en enkelt bolk, er god for over 4 milliarder. Ingen grunn for slike å pushe hardt på for ti-eller hundregangeren, slik det er for oss mer dødelige, som alltid er på utkikk etter det ene unike kuppet som skal få kontoen til å renne over.

Hatteland uttalte følgende i forkant av noteringen:

Screenshot_20211106-233647~2

Null grunn til at han skal ha forandret syn per i dag når det eneste som har skjedd det siste halvåret er validering av den samme teknologien og et stort skritt nærmere en bindende langsiktig avtale.

3 Likes

Re: Kina variant av LNC.
I prinsippet, en nisje har man kun en kort stund….
Har for egen del hatt egne «patenter», som har blitt utfordret og som jeg har tapt i retts avgjørelser. Veldig vanskelig å forsvare et patent.
Her er det ikke vits å bruke mye energi på å forsvare
«Interlectual property», i allefall ikke mot Kinesere.
Må regne med at « copy cats» kommer på banen.
Men, de som går foran lager fotsporene, ref. DC. De andre
må følge, eller kopiere « prøve» å kopiere . Men, DC går tross alt først og foran med årevis testinger og løsninger. Og som jeg har forstått det. De har et teknologisk fortrinn, og er først på banen med denne teknologien.
Vi må stole på at årevis forskning med «clayløsninger» gir DC et forsprang.
Uansett, verden går ikke tom for ørken. Og, om andre kommer med lignende teknologi. So what.I sluttenden så det et et pluss for DC. Merkevaren til DC vil bli sterkere…
Jeg har ståltro på dette prosjektet og gleder meg til fortsettelsen…
Mitt råd er. Glem å bruke tid på å forsvare patentet, i allefall, vis a’ vis Kinesere….
Good luck…

Disse investorene er lokale Stavanger folk som kjenner Olesen og har kjent selskapet lenge. Ingen fare i disse salgene.

Potensialet er det overhode ikke vanskelig å se etter jeg har prøvd å sette meg inn i DC. Men som vi alle kjenner til er det alltid risiko i aksjemarkedet. Økte litt på fredag, så får jeg se om jeg klarer å motstå fristelsen til å kjøpe mer til uken :slightly_smiling_face:

Denne var god som gull. Vi sitter på gull, gull som store deler av verden vil ha.

Hatteland solgt 2/3 i en bolk?

Han var vell en av to som tegnet seg for rundt 1,7 mill aksjer ved IPO. Noen dager senere kjøpte han 427.000 aksjer til.

Nå nylig har han solgt ut typ 60-70k aksjer på to enkeltdager uten noe form for tydelig strategi. Kanskje det bare er for å dekke inn skatter og avgifter på selskapet sitt? Letter alltid der det går veldig bra. Han sitter med 150%+ avkastning.

Han har fortsatt over 2 millioner aksjer :slight_smile:

2 Likes

Det skal sies at Falnes og Kontrari er eksperter på å finansiere børsnoteringer. Har hatt med de å gjøre altfor mange ganger. Der morsomme er at de alltid går glipp av stor gevinst, rart med det. Men står det på papiret at de prosentvis strategisk må kvitte seg med aksjer ift verdiøkning, ja, så må de følge planen, de forvalter tross alt ikke 100k-1mill… De forvalter milliarder. Nå er det åpen mulighet for andre som vil tjene penger, og være tidlig ute. I februar skal vi kose oss, og strategi for videre utvikling skal utarbeides. For oss altså, vår investeringsstrategi. Jeg har stående en del midler. De kan gjerne bli til millioner de neste 6-10 årene, for min del :slight_smile:

3 Likes

Ehmm, glem det. Blingset med Frode Teigen og Kontrari AS.

Hehe, der var bedre. Når det kommer til oversikt over aksjonærer har jeg stålkontroll. Og tro meg når jeg sier at aksjen vil aksellere snart, så snart de er ferdige å selge aksjer i store skjulte poster.

Men merk dere at de er volumstyrt. Blir det stort volum på kort tid, så stopper salgene deres og ny post legges når volumet går ned. Algoritmestyrt. Interessant. Jeg tror allerede på mandag at vi etablerer oss over. 29, nærme 30.

Mange skal inn på mandager. Mange snakker om selskapet gjennom helgen, og andre får øynene opp. Det er i helgene vanlige folk har har tid til å undersøke caser. For min del gjør jeg det hele dagen, og lever godt med det!

Uansett lykke til, til alle nye investorer. Vi gamle vet hva vi sitter på… Og jeg har ingen nervøs finger.

4 Likes

—slettet—

Tar det til etterretning. Redigert! Takk for at du drar meg ned på jorda