Mekanisk innarbeiding… tvilsomt at de greier det for 2 cent pr m2…
Videre er det vel den samme som her?
Mekanisk innarbeiding… tvilsomt at de greier det for 2 cent pr m2…
Videre er det vel den samme som her?
Eneste som jeg er helt sikker på; kursen vil eksplodere når teknologien er validert og bevist inntektsbringende gjennom en avtale med Mawaridta. Blir umulig for markedet å ignorere potensialet, hvor det kommende pilotprosjektet i USA ikke akkurat vil legge lokk på fremtidsforventningene.
Mange har brent seg på NEL, men får vi bare litt av den fomo’en så er hele ballet i gang.
Ikke bare drevet av kontrakter pr i dag, men pga det sinnsyke potensialet som er i selskapet om bare et par ting klaffer.
Man må heller ikke glemme at teknologien allerede er validert, og det er enda 2,259 dager til patentet går ut.
Plot twist på en lørdag. Mawarid er ett nigeriansk postordre firma:)
Den avtale sier seg nesten selv når vi leser siste børs melding. Da virker det egentlig bare hvor mange vekster de ønsker å behandle…
Så må det lønne seg Ift vannbesparingen. Så der det lønner seg vil de vel kjøre på.
Mawarid er ett anagram: Amid War
Fra arctic ved forrige høyning av kursmål tidlig september.
« I vårt syn er fremgangen som er gjort siden børsnoteringen en faktor som tar ned risikoen i investeringscaset, og gir oss trygghet i våre estimater. Det er også en viktig driver for videre oppjusteringer. Vi estimerer en fair value på 26-36 kroner pr. aksje, samtidig som vår uriskede verdivurdering peker mot en verdi på 44-55 kroner pr. aksje, skriver meglerhuset som var en av tilretteleggerne da Desert Control gikk på børs i april i år.»
Alt har gått etter planen til DSRT! Vi er i rute… vi ligger i sjiktet fair value, trolig en tur mot 30-31 i neste uke. Blir litt FOMO før resultatene kommer, garantert.
Den uriskede vurderingen snitter på 50,5 kroner aksjen. Til rundt dette området skal vi ved solide og gode resultat om 10-12 dager, om tallene er solide og gode som tidligere kommunisert og indirekte bekreftet.
Det betyr at nytt kursmål må utarbeides av Arctic m.fl den dagen de slipper bomba om en avtale. FOMO kommer til å herje hele Januar. Jeg tror vi kjenner på 4 Mrd i markedsverdi kort tid etter avtale er på plass.
Tenk litt på dette da… over 3-gangern fra dagens nivåer før Februar
100 mrd i 2030.
Finner akkurat det faktumet veldig behagelig, at kursløftet så langt ikke har vært utpreget fomo-drevet og samtidig relativt konservativt med tanke på deriskingen underveis. Som betyr at det bør være betydelig oppsidepotensial igjen også i det korte bildet.
Mine utregninger sier at om du tror på konseptet eller ikke, så er dette et perfekt tidspunkt å kjøpe.
Ja, fomo alene kommer til å drive denne langt.
Når nedslagene til Falnes og Kontrari er ferdig straks, så vil vi se daglig økning igjen på 15-25% i ny og ne.
Mange av de virkelig store investoren har jo solgt mye den senere tid. De burde vel kjenne selskapet bedre enn de fleste av oss. Om det var slik at det nesten er å plukke penger på gaten om de hadde ventet noen måneder, hvorfor selger de da?
Er det bare gjevinstsikring?
Jeg har snitt på ca dagens nivå ettersom jeg er temmelig fersk i denne aksjen, har lyst til å kjøpe mer, men vet ikke helt om jeg tør…
Litt mer håndfast og skredet kommer. Fortsatt for mange som er for uoppmerksomme til å orke å sette seg inn i caset per i dag, men begrenset hvor lenge det er mulig å ignorere skriften på veggen.
Mange har vært med som fødselshjelpere, for å skipe selskapet på børs. Helt ok å selge seg ut nå, det er ikke ett faresignal.
Gevinstsikring over hele fjøla. Jeg er helt sikker på at de kommer til å beholde noen millioner kroner her likevel. De har solgt siden 12kr, noe å tenke på. LIN AS har økt hele veien, flere andre i toppen har økt. Mannen bak LIN er styreleder i det 3. største lakseoppdrettsselskapet i verden og er god for 2 mrd. Han økte porteføljen 20% forrige uke.
Hatteland, som solgte nesten 2/3 i en enkelt bolk, er god for over 4 milliarder. Ingen grunn for slike å pushe hardt på for ti-eller hundregangeren, slik det er for oss mer dødelige, som alltid er på utkikk etter det ene unike kuppet som skal få kontoen til å renne over.
Hatteland uttalte følgende i forkant av noteringen:
Null grunn til at han skal ha forandret syn per i dag når det eneste som har skjedd det siste halvåret er validering av den samme teknologien og et stort skritt nærmere en bindende langsiktig avtale.
Re: Kina variant av LNC.
I prinsippet, en nisje har man kun en kort stund….
Har for egen del hatt egne «patenter», som har blitt utfordret og som jeg har tapt i retts avgjørelser. Veldig vanskelig å forsvare et patent.
Her er det ikke vits å bruke mye energi på å forsvare
«Interlectual property», i allefall ikke mot Kinesere.
Må regne med at « copy cats» kommer på banen.
Men, de som går foran lager fotsporene, ref. DC. De andre
må følge, eller kopiere « prøve» å kopiere . Men, DC går tross alt først og foran med årevis testinger og løsninger. Og som jeg har forstått det. De har et teknologisk fortrinn, og er først på banen med denne teknologien.
Vi må stole på at årevis forskning med «clayløsninger» gir DC et forsprang.
Uansett, verden går ikke tom for ørken. Og, om andre kommer med lignende teknologi. So what.I sluttenden så det et et pluss for DC. Merkevaren til DC vil bli sterkere…
Jeg har ståltro på dette prosjektet og gleder meg til fortsettelsen…
Mitt råd er. Glem å bruke tid på å forsvare patentet, i allefall, vis a’ vis Kinesere….
Good luck…
Disse investorene er lokale Stavanger folk som kjenner Olesen og har kjent selskapet lenge. Ingen fare i disse salgene.
Potensialet er det overhode ikke vanskelig å se etter jeg har prøvd å sette meg inn i DC. Men som vi alle kjenner til er det alltid risiko i aksjemarkedet. Økte litt på fredag, så får jeg se om jeg klarer å motstå fristelsen til å kjøpe mer til uken
Denne var god som gull. Vi sitter på gull, gull som store deler av verden vil ha.