Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Hatteland solgt 2/3 i en bolk?

Han var vell en av to som tegnet seg for rundt 1,7 mill aksjer ved IPO. Noen dager senere kjøpte han 427.000 aksjer til.

Nå nylig har han solgt ut typ 60-70k aksjer på to enkeltdager uten noe form for tydelig strategi. Kanskje det bare er for å dekke inn skatter og avgifter på selskapet sitt? Letter alltid der det går veldig bra. Han sitter med 150%+ avkastning.

Han har fortsatt over 2 millioner aksjer :slight_smile:

2 Likes

Det skal sies at Falnes og Kontrari er eksperter på å finansiere børsnoteringer. Har hatt med de å gjøre altfor mange ganger. Der morsomme er at de alltid går glipp av stor gevinst, rart med det. Men står det på papiret at de prosentvis strategisk må kvitte seg med aksjer ift verdiøkning, ja, så må de følge planen, de forvalter tross alt ikke 100k-1mill… De forvalter milliarder. Nå er det åpen mulighet for andre som vil tjene penger, og være tidlig ute. I februar skal vi kose oss, og strategi for videre utvikling skal utarbeides. For oss altså, vår investeringsstrategi. Jeg har stående en del midler. De kan gjerne bli til millioner de neste 6-10 årene, for min del :slight_smile:

3 Likes

Ehmm, glem det. Blingset med Frode Teigen og Kontrari AS.

Hehe, der var bedre. Når det kommer til oversikt over aksjonærer har jeg stålkontroll. Og tro meg når jeg sier at aksjen vil aksellere snart, så snart de er ferdige å selge aksjer i store skjulte poster.

Men merk dere at de er volumstyrt. Blir det stort volum på kort tid, så stopper salgene deres og ny post legges når volumet går ned. Algoritmestyrt. Interessant. Jeg tror allerede på mandag at vi etablerer oss over. 29, nærme 30.

Mange skal inn på mandager. Mange snakker om selskapet gjennom helgen, og andre får øynene opp. Det er i helgene vanlige folk har har tid til å undersøke caser. For min del gjør jeg det hele dagen, og lever godt med det!

Uansett lykke til, til alle nye investorer. Vi gamle vet hva vi sitter på… Og jeg har ingen nervøs finger.

4 Likes

—slettet—

Tar det til etterretning. Redigert! Takk for at du drar meg ned på jorda

Viktig å ha i bakhodet at en ev inntektsstrøm ligger et godt stykke fram i tid.
Fantastisk at de grepene de har gjort fram til idag, ser ut til å gi valuta for pengene.

2 Likes

@Ebitor, hva legger du i “et godt stykke frem i tid”, og basert på hva?

Ut ifra tilsynelatende fremgang på avtale med Mawarid, samt øvrig fremgang på planer om økning av produksjonskapasitet, fremstøt mot USA etc., kan ikke jeg se noe som indikerer at de ikke er omtrent på plan.

Hvor stor andel av portisen har du i DSRT per nå?

• 100%
  • over 50%
  • over 40%
  • over 30%
  • over 20%
  • over 10%
  • over 5%
  • over 1%
  • 0

0 stemmegivere

Har vell allerede innkassert prøveprosjektets 3,2 millioner i omsetning iallefall. Tror nok vi allerede går på betalt sats i UAE siden testfase 1 er over. Vi venter bare på resultatene som skal være klar innen de neste to børs-uker

CEO snakker om avtale muligens rundt nyttår (januar)

Er det fleksing å ha 600k i en aksje?

Nei, ikke å ha det, men å si at man har det og ikke tenker mer på det.

Veldig greit å ha i bakhodet om ikke annet at alt har en tendens til å ta et solid stykke mer tid enn hva man først har påregnet. Som er det som holder hvert fall meg litt igjen i DC. Nekter å gå i fellen hvor hodet får det for seg at alt skal gå på skinner. Selv om det er vanskelig, om ikke umulig, å spotte potensielle solide kjepper i hjulet på kort sikt.

3 Likes

Ja det kan bli ett stykke fram. Men det er i første omgang fomo som får raketten opp i stratosfæren. Så er det en glidende overgang der det fundamentale trekker den videre til Mars og forbi.

Og med ett stykke fram så snakker i ikke biotek i preklinisk som kanskje skal på markedet om 12 år .

2 Likes

Det er bare et par uker til resultater fra pilotprosjekt. Hvis de blir så gode som vi tror burde det ikke være veldig tvil om kommende avtale.
Jeg vil derfor kjøpe ferdig i denne omgang før 15de november.
Tipper kursen stiger frem mot 15de, men jeg har tatt feil før :blush:

3 Likes

Dessverre bak betalingsmur, men vi kan ikke klage på manglende publisitet. Tenk hva som kommer når/hvis avtale :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 Likes

Utfordringen med FOMO er når forventningene som den er fundet på ikke slår til. I dette tilfellet skal det heldigvis vanskelig la seg gjøre at det oppstår en miskorrelasjon av signifikant art.

Forventningene per i dag kan ikke gå på særlig mye annet enn at det blir kontrakt i UAE. Med den i boks må blikket rettes videre mot USA, med ny venterunde i noen måneder til det begynner å tikke inn resultater fra pilotene. Det geniale med DC i så måte er informasjonsflyten som holder trykket og forventningene oppe i stilletiden, med blant annet bilder og videoer direkte fra felten. I tillegg til at det må påregnes en del mediaoppslag/publisitet over there.

Alt dette bør bidra til at man unngår de verste formene for ørkenvandring. Som også er med på å gjøre caset ganske så unikt.

5 Likes

Du er en klok mann!

Enig med det i det korte bildet.
Blir det forsinkelser eller at en kontrakt ikke går igjennom, så er det mer fartsdumper på veien mot et mål enn noe annet.

Selv så har jeg heller det overordnede 2030 målet i kikkerten, om så bare en brøkdel av dette går i boks, så blir det likevel butikk og en bra butikk at that…

image

6 Likes