Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Skrev et innlegg på face-gruppen, kan alltids dele det her også:

Mye av hemmeligheten for å kunne kontrollere risiko og tjene penger på aksjer er å fange opp og agere på signaler før det når det brede markedet.

Det har allerede kommet for en dag at UAE og USA har igangsatt et initiativ med ønske om å øke investeringene i vitenskap og innovasjon for å sikre at sektoren bidrar til å løse klimakrisen. Agriculture Innovation Mission for Climate (AIM for Climate) har mobilisert 4 milliarder dollar i økte investeringer for å øke motstandskraften mot klimaendringer, inkludert et bidrag på 1 milliard dollar fra UAE. DC sitter her midt i smørøyet.

I dag kan man lese advarsler i tyske Focus.de fra den tyske utviklingsministeren Gerd Müller om at hvis vi ikke handler Nå, kan millioner av mennesker i Afrika miste levebrødet sitt. Som vil tvinge frem en flyktningsstrøm på mange mange millioner. Han avslutter med å be om følgende: “teknologi for å gjøre Afrika til et grønt kontinent”

Trenger ikke å være Einstein for å skjønne hvor sentral Desert Control kan bli i kampen for å bekjempe klimaforandringene på de mest utfordrende delene av kloden.

9 Likes

Et nytt VM i haussing er igang :grinning:

4 Likes

Skjønner du står utenfor. Du får nok ikke særlig billigere inngang desverre.

3 Likes

1 feil, kanskje to. Er aksjonær, og jo, kursen kan gå videre ned. Slik er aksjemarkedet.

2 Likes

Da har jeg økt posisjonen min fra 48% til 63%:grin:

3 Likes

Må med glede bidra med realitetsorientering om du har noe på lager. Haussing kun for å hausse har en tendens til å bli en dyr lærepenge, men etter mitt skjønn er det meste i tråden underbygd med argumenter. Som er åpne for debatt.

8 Likes

Selvfølgelig @Aaleby. Ikke ment som kritikk overhodet. Synes derimot det er gøy å lese tildels euforiske innlegg fra tid til annen. Stå på. Har forresten ingen ting på lager, bortsett fra aksjer

3 Likes

Kanskje det er fin kurs og øke på nå?
hva kan ventes av nyheter og avtaler fremover?
har vert på båt og mangel på nett en stund…

Oppstart i USA
Økning av produksjon
Mest sannsynlig kontrakt med Mawarid

Alt dette innenfor Q4.

4 Likes

Denne kommer sannsynligvis i Q1 etter signaler fra selskapet.

Dog er det forventet faktiske svar på prøveresultatene fra UAE.

Oppdatering på planer og oppdatering fra USA er forventet i år.

Videre planer ift bygging av nye units og clusters

5 Likes

Jeg var like forundret over slike fall som i dag i dagene før pilot-fase-1 melding.
Det blir en helt ny situasjon etter en evt avtale med Mawarid.

2 Likes

Nedsalget rett før pilot-fase-1 meldingen, som var av det samme kaliberet som vi ser nå, bare viser at det ligger absolutt null fundamental analyse bak. Kun en fastsatt plan som blir gjennomført til punkt og prikke.

2 Likes

Hadde vi sittet på hundretusenvis, millioner av ipo aksjer til 50 øre stykke hadde jeg jaggu benyttet meg av samme strategi selv ved overføring til E.G.O får så å ta en ny inngang. Ingen drama i dette.

2 Likes

Kun en kjøpsmulighet for de som har muligheten. Gjorde meg ferdig i dag, om den ikke faller godt under kr 25. Da blir det reallokering og tilnærmet all in i en kortere periode.

2 Likes

Tenker i samme baner. Følte jeg hadde nok før avtale men måtte plukke litt til i dag. Jeg sitter uansett langsiktig.
Skulle jeg tatt en jobb hadde jeg ønsket å jobbe for DC (utdannet petroleumsingeniør). Men det føles enda bedre å la dem jobbe for meg :wink:

5 Likes

Kristian Falnes. Selger vel ut alle 600k.må nok være tolmodig til news…

Skal bli interessant å se listene, for det ble solgt aggressivt både fredag og i dag. Falnes har vært rimelig forsiktig så langt. Tålmodig, solgt litt og litt. Skal sies at det ble omsatt nærmere 150k aksjer på kurs over kr 28,5 fra 09-10 i dag, så det var ikke kun selgersiden som var påslått.

1 Like

Hvor mange land utenom Norge er med i dette “VM’et”?
Adeccoliga kanskje, men du overdriver litt når du tar med hele verden…

Du har helt rett, så ikke noe å bli sur for

Pyttsann

Ikke mange aksjene igjen nå etter Kontrari solgte seg ned/ut. Sober er ferdigsolgt ser det ut som. Beholder 100k.
Ellers er det kommet mange nye med ca 100k hver.
Tipper siste billigkjøp må gjøres i morgen.

1 Like