Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

All aboard the hypetrain. Hadde slått an på nivå med Beyond Meat disse greiene om det var notert et visst annet sted.

2 Likes

De er fortsatt tidlig i prosessen, men jeg leste et intervju idag fra da de ansatte Hege Kverneland (tidligere høyt ansett leder i National Oilwell) som strategisk rådgiver i november i fjor.

Der presiserte både hun og CEO Sivertsen viktighetene av å komme ut i markedet. Det handler ikke alltid om å gjøre alt 100% ferdig før man går ut, men ta steget i litt mindre skala og heller optimalisere underveis. Da er sjansen for å lykkes mye større.

Og det er dette jeg tror vi vil se resultater av allerede i Q3, i form av utvidelser av pilotprosjekter e.l.

Jeg har ikke tro på at de får gigaavtaler med én gang, for de har ikke utstyret til det ennå, men bare de kommer i gang og begynner å få kontrakter så vil snøballen kunne begynne å rulle temmelig fort. :clap::clap:

6 Likes
1 Like

Jeg var i kontakt med selskapet idag via Facebook og fikk besvart noen ting jeg har lurt på. Jeg antar at det er CEO som har besvart. Deler svarene her også i tilfelle flere er interessert:

  1. Hvorfor brukes uttrykkene Liquid Natural Clay og Liquid Nano Clay om hverandre?

«Liquid Natural Clay er hovednavnet på topp nivå, og vi har ulike formuleringer i forhold til partikkel størrelser hvor Liquid Nano Clay er den mest brukte underkategori for de ulike produkt formuleringer. Så det brukes om hverandre men vil etterhvert bli mer tydelig presenter i ulike produktlinjer.»

  1. Det står i pressemeldingen fra 10. juni at Mawarid will be granted exclusive rights for UAE. Hvordan løser dere dette, når dere samtidig kjører piloter med andre kunder, ref. “high-end”-eiendom i Abu Dhabi som er nevnt i oppdatering av 29.juni, hvor dere sier at dere vil forhandle om å få behandle resten av eiendommen?

«Det er allerede løst ved at eksisterende og påbegynte piloter og navngitte prosjekter er unntatt fra eksklusivitets klausul in intensjonsavtalen. Derutover involverer vi også Mawarid i flere andre piloter. På denne måten kan vi uten konflikt fortsette forhandlinger om behandling av resten av eiendom samt konvertering av andre piloter til kommersielle avtaler.»

  1. Hvor mange piloter kjøres det per i dag, eller er det forhandlinger omkring?

«Det er 7 ulike piloter under Mawarid avtalen på gang og utover en håndfull piloter i landskaps segmentet og et par tidligere omtalte i landbruk.»

  1. I pressemeldingen deres ang. Mawarid så meldte dere at dere hadde inngått en MOU, men i Mawarid sin versjon så står det at dere har inngått “a long-term cooperation partnership”, og de snakker om at LNC er deres “latest addition to our arsenal”. Har dere noen kommentarer til ulikhetene i pressemeldingene? Har Mawarid egentlig allerede bestemt seg for at dette blir et langsiktig samarbeid?

«Ulikhetene i pressemeldingene skyldes nok kultur og ulike måter å kommunisere samme budskap på, og det understreker bare hvor høy prioritet denne signerte MoU har i Mawarid systemet»:+1:

10 Likes

Bra👍 Har kjøpt meg brukbart opp her nå. Siste tids omsetning taler for kraftig oppgang hvis det kommer noe positivt. Ligger nok litt motstand før 17 brytes… deretter🚀
Alt med vannbesparelse kan gå bra. Investorer i US har fokus på dette nå. Ref kitco

4 Likes

Har vært brukbart med kjøp fra Clearstream Banking i det siste, så tydelig at det er flere enn nordmenn som begynner å finne selskapet. Kan fort bli trøkk i kursen når det kommer fond som skal inn. Det kan fort skje når de får håndfaste avtaler, forhåpentligvis i løpet av høsten. Foreløpig sitter Topp50 på 89% av aksjene. :+1::+1:

4 Likes

DSRT: Desert Control H1 2021 Report and Financial Results | Webcast presentation 3 September 10:00 CET

Annonseringen passer bra med guidingen selskapet ga i sommer. Blir spennende å høre om daddeltrærne langs motorveiene i Abu Dhabi har fått nok vann;)

Noen støvsuger markedet for løse aksjer.

Litt Nice news nå så :rocket::flying_saucer:

Nå må de bare levere 3.september :cactus:

Jeg zoomet inn fra satellitt på pilotanlegget nå. Ser ut som Edens hage :seedling::four_leaf_clover::evergreen_tree::hibiscus::cherry_blossom::green_apple::broccoli::corn:

2 Likes

Kult😀Anbefaler Desert Control investor gruppen på Facebook.

Uansett når man går inn er det masse selgere rett over gjeldende kurs. Litt merkelig ordrebilde. Blir ikke skikkelig løft av sånt.

Løftet kommer med good news. At så mange aksjer skiftet hender nå, gjør at kurven blir brattere på news

gps koordinater eller lenke, takk

2 Likes

Tidligere Skagen-investør Kristian Falnes selger litt og litt og har fortsatt noe å gå på. Blir spennende å se om han tømmer seg helt.

Han har eksakt 1 mill aksjer igjen, rundt og fint tall.

Fy fader

Dette ser eksplosivt ut :bomb::moneybag:

Ja det er jo et spørsmål om det er “noen som vet noe” her… fare for at mange begynner å tro det ihvertfall når kursen går.

Kan smelle godt her om Ole Kristian kommer med bull news i morgen :slight_smile: