Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Menigheten :innocent::sunglasses::grin:

4 Likes

Ikke meningen å diskutere dette (off topic), men for meg blir bruk av betegnelsen pastor knyttet til religion og religiøse ledere! Jeg er opptatt av vitenskapen her og jeg tror nettopp denne beskrivelsen av CEO har ført til at mange synes forumet er preget av hausing!

7 Likes

Jeg er mest opptatt av ytringsfriheten.

4 Likes

Har sett menigheten bli nevnt om “følgere” på en shareville tråd, uten at det virker positivt ladd…

Spiller ingen rolle hva folk her synes om språket (pastor/CEO). Det er resultatene som vil telle.
Se det heller som en mulighet til å komme deg inn før røkla.

2 Likes

«The infidels»

6 Likes

Gammelt ordtak:
Kjært barn har mange navn….
Sikkert en bra spredning av folk, her på denne tråden.
«Jævla hæstkuk» er en hedersbetegnelse i enkelte lands deler.
So what…dette er spennende og CEO gjør en kjempejobb.

2 Likes

Men back to topic da:

The proposed EU Soil Strategy sets a framework for protection, restoration, and sustainable use of soils through a combination of voluntary and legally binding measures. The proposal recognizes that approximately 70 percent of the soil in the EU is currently in poor condition, and that reversing the trend could yield nearly €1.2 trillion for the union per year.

The framework prioritizes combating desertification, restoring degraded land, as well as reducing the use of hazardous chemical pesticides by 50 percent by 2030.

2 Likes

Man skulle tro det satt noen investorer med penger rundt om kring og leste dette her og tenkte: “Hmm, hvilke aksjer kan tjene på dette?”

3 Likes

Hvis skriften på veggen, hva DC og global bekjemping av ørkenspredning angår, står seg i årene som kommer… Vel :money_mouth_face:

Det essensielle er at beslutningsmyndigheter har identifisert og erkjent at problemet eksisterer, i et vanvittig omfang. Derfra til handling, når teknologien til å løse deler av problematikken eksisterer (LNC), den bør ikke være skremmende lang.

3 Likes

Nemlig! De fleste av oss har heldigvis sett lyset og posisjonert oss tidlig :+1:

3 Likes

Litt action nå…

Er ikke sikkert dette har så mye å si for kursen i dag, men vi bygger sten på sten.

Nå kommer vi tilbake til disse billionene @SoriaMoria
1.2 trillion som her er 1.2 billioner på norsk, som er 1200 milliarder euro… .
Om DC kan bidra til at bare en liten brøkdel av dette blir produktiv jord igjen, så snakker vi faktisk beløp.

1200 milliarder euro er 11900 milliarder nok, aka oljefondet.

Someone please correct me, har ikke sånne store tall liggende.

Dessert Control trenger bare å ta en liten brøkdel av dette markedet for å bli en megasuksess!

Ambisjonene deres om 100 000 000 hektar innen 2030 er det i hvert fall ingen ting å si på.

1 Like

Husk Lukas 18:16 !

Men Pastoren kalte dem til seg og sa: « La de små aksjonærer komme til meg , og hindre dem ikke! For Oslo Børs rike tilhører slike som dem.

4 Likes

Det har vært litt diskusjon om risiko tidligere, men har noen tenkt på hva som ville skjedd om vi skulle miste CEO/Sivertsen/pastoren til ett større firma eller sykdom osv?
Per i dag er jo han virkelig mr Desert Control utad, hvem kan eventuelt steppe inn om noe skulle skje?

Apple klarte seg greit etter at Steve la inn årene.
Dette står ikke på en mann, dette står på teknologien.

1 Like

Og Jesajas 35.1: " Ørken og tørt land skal glede seg,
ødemarken skal juble og blomstre.
Som liljen skal den blomstre
og juble, ja, rope av fryd."

Ja dette er det bibelske proporsjoner over!

:joy:

4 Likes

Sivertsen virker så mission drevet at det er min minste frykt pdd. Skal selvsagt aldri si aldri, men produktet LNC ville uansett fortsatt hatt de samme egenskapene. Mao; hadde vært en smell for baugen, men ingen gigakrise.

For min del blir et slikt scenario uansett for hypotetisk til at det er verdt særlig mange tanker.

2 Likes