Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Finally, the Commission also presents today a new EU Soil Strategy - an important deliverable of the European Green Deal and the EU Biodiversity Strategy for 2030 for tackling the climate and biodiversity crises. Healthy soils are the foundation for 95% of the food we eat, they host more than 25% of the biodiversity in the world, and are the largest terrestrial carbon pool on the planet. Yet, 70% of soils in the EU are not in a good condition. The Strategy sets a framework with concrete measures for the protection, restoration and sustainable use of soils and proposes a set of voluntary and legally binding measures. This strategy aims to increase the soil carbon in agricultural land, combat desertification, restore degraded land and soil, and ensure that by 2050, all soil ecosystems are in a healthy condition.

The Strategy calls for ensuring the same level of protection to soil that exists for water, the marine environment and air in the EU. This will be done through a proposal by 2023 for a new Soil Health Law, following an impact assessment and broad consultation of stakeholders and Member States. The Strategy also mobilises the necessary societal engagement and financial resources, shared knowledge, and promotes sustainable soil management practices and monitoring, supporting the EU ambition for global action on soil.

Nesten så vår egen pastor har skrevet dette avsnittet

11 Likes

Hva?? Det er sånn ca det villeste som kunne skjedd DC!
Nå går jeg all-in i Desert Control.
100% av investeringsporteføljen.

7 Likes

Jeg sendte denne til Pastoren vår, han svarer at han gir tilbakemelding på dette når han får anledning :relaxed:

5 Likes

Hvis det er mulig, så hadde det vært ønskelig om man kunne erstattet «Pastoren» med CEO eller Sivertsen…Gir bare mange assosiasjoner jeg ikke liker! Ikke meningen å baisse, har aksjer og håper for egen investering og for de enorme utfordringene som ørkenspredningen representerer at DC lykkes!

1 Like

Kall ham hva du vill.
For meg er Pastoren en hedersbetegnelse.
Amerikanske firma har ofte en chief evangelist, dette begrepet har vi ikke på norsk.

A Chief Evangelist (or Brand Evangelist) is, among other things, an ambassador for your product, service or business. They actively—almost fervently—promote a positive message that advocates others to buy or use the product

Ref:

2 Likes

Hvordan betegner du da aksjonærene? :slight_smile:

Menigheten :innocent::sunglasses::grin:

4 Likes

Ikke meningen å diskutere dette (off topic), men for meg blir bruk av betegnelsen pastor knyttet til religion og religiøse ledere! Jeg er opptatt av vitenskapen her og jeg tror nettopp denne beskrivelsen av CEO har ført til at mange synes forumet er preget av hausing!

7 Likes

Jeg er mest opptatt av ytringsfriheten.

4 Likes

Har sett menigheten bli nevnt om “følgere” på en shareville tråd, uten at det virker positivt ladd…

Spiller ingen rolle hva folk her synes om språket (pastor/CEO). Det er resultatene som vil telle.
Se det heller som en mulighet til å komme deg inn før røkla.

2 Likes

«The infidels»

6 Likes

Gammelt ordtak:
Kjært barn har mange navn….
Sikkert en bra spredning av folk, her på denne tråden.
«Jævla hæstkuk» er en hedersbetegnelse i enkelte lands deler.
So what…dette er spennende og CEO gjør en kjempejobb.

2 Likes

Men back to topic da:

The proposed EU Soil Strategy sets a framework for protection, restoration, and sustainable use of soils through a combination of voluntary and legally binding measures. The proposal recognizes that approximately 70 percent of the soil in the EU is currently in poor condition, and that reversing the trend could yield nearly €1.2 trillion for the union per year.

The framework prioritizes combating desertification, restoring degraded land, as well as reducing the use of hazardous chemical pesticides by 50 percent by 2030.

2 Likes

Man skulle tro det satt noen investorer med penger rundt om kring og leste dette her og tenkte: “Hmm, hvilke aksjer kan tjene på dette?”

3 Likes

Hvis skriften på veggen, hva DC og global bekjemping av ørkenspredning angår, står seg i årene som kommer… Vel :money_mouth_face:

Det essensielle er at beslutningsmyndigheter har identifisert og erkjent at problemet eksisterer, i et vanvittig omfang. Derfra til handling, når teknologien til å løse deler av problematikken eksisterer (LNC), den bør ikke være skremmende lang.

3 Likes

Nemlig! De fleste av oss har heldigvis sett lyset og posisjonert oss tidlig :+1:

3 Likes

Litt action nå…

Er ikke sikkert dette har så mye å si for kursen i dag, men vi bygger sten på sten.

Nå kommer vi tilbake til disse billionene @SoriaMoria
1.2 trillion som her er 1.2 billioner på norsk, som er 1200 milliarder euro… .
Om DC kan bidra til at bare en liten brøkdel av dette blir produktiv jord igjen, så snakker vi faktisk beløp.

1200 milliarder euro er 11900 milliarder nok, aka oljefondet.

Someone please correct me, har ikke sånne store tall liggende.