Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Dessert Control trenger bare å ta en liten brøkdel av dette markedet for å bli en megasuksess!

Ambisjonene deres om 100 000 000 hektar innen 2030 er det i hvert fall ingen ting å si på.

1 Like

Husk Lukas 18:16 !

Men Pastoren kalte dem til seg og sa: « La de små aksjonærer komme til meg , og hindre dem ikke! For Oslo Børs rike tilhører slike som dem.

4 Likes

Det har vært litt diskusjon om risiko tidligere, men har noen tenkt på hva som ville skjedd om vi skulle miste CEO/Sivertsen/pastoren til ett større firma eller sykdom osv?
Per i dag er jo han virkelig mr Desert Control utad, hvem kan eventuelt steppe inn om noe skulle skje?

Apple klarte seg greit etter at Steve la inn årene.
Dette står ikke på en mann, dette står på teknologien.

1 Like

Og Jesajas 35.1: " Ørken og tørt land skal glede seg,
ødemarken skal juble og blomstre.
Som liljen skal den blomstre
og juble, ja, rope av fryd."

Ja dette er det bibelske proporsjoner over!

:joy:

4 Likes

Sivertsen virker så mission drevet at det er min minste frykt pdd. Skal selvsagt aldri si aldri, men produktet LNC ville uansett fortsatt hatt de samme egenskapene. Mao; hadde vært en smell for baugen, men ingen gigakrise.

For min del blir et slikt scenario uansett for hypotetisk til at det er verdt særlig mange tanker.

2 Likes

Han har vært ‘jordmor’ for denne babyen. Han gir seg ikke før han kan sole seg i glansen av at suksessen er et faktum.

2 Likes

Det var et vellykket forsøk på å gjøre tråden mindre haussete :joy:
Førte til ord som “menighet, jordmor og baby” ble tatt i bruk og bibelversene florerer!
Håper uansett vi lykkes! Finner veien ut selv…

4 Likes

Bli her du, sett deg her ved leirbålet, finn fram gitaren!
Mangfold gjør verden til ett bedre sted!

7 Likes

Noen som kan forklare mer konkret hvorfor dette er bull for dsrt?

Her kan LNC gjøre en impact :point_up:

2 Likes

Når byråkratimaskinen i Brussels tar ting på alvor, så skjer det ofte ting.

Spania er verst ute når det gjelder ørkenifisering:

https://www.ft.com/content/0d38e8d3-3f20-4818-8751-740d05f8ac13

Virker som sjo tapte den kampen for her er der full vekkelse. Jeg er nok litt enig at man må bare litt roen. Men det er samtidig litt underholdene å lese tråden når det er litt humor :joy:

3 Likes

Ja, nå sa jeg ingenting om sannsynlighet :wink: tenker mer på mulig konsekvens mtp f eks forhandlinger rundt en avtale med Mawarid, vil tro båndet Sivertsen har med de kan gi en mye bedre avtale.

Sitter med en fornuftig del av portefølje i DSRT, og vurderer å flytte noe til - men det føles fortsatt litt risikabelt, selv om jeg har skikkelig troen

At Sivertsen av en eller annen grunn skal forlate selskapet eller sin jordiske form innen de neste 14 dagene, blir litt vel søkt å diskutere. Han flyr mye, kan bli utsatt for meteorer, kan få kyllingben i halsen, kan knekke fyllepennen når avtale skal signeres osv osv.

Skjønner at du er redd for ett ekkokammer, men dette blir litt vel…

For å si det sånn: Hadde dette vært min eneste bekymring så hadde jeg vel ikke tvilt på å gå inn mer :wink:

Ville lufte spørsmål, da det ofte blir trukket frem som risiko angående “nøkkelpersonell”

Ingen tvil om at DC er ekstra sårbar når man har en så profilert CEO, men det blir etter min mening å se fanden på en høylys dag om man skal fokusere på “tenk om” i akkurat dette tilfellet heller enn oppsiden med å ha en så kompetent leder i posisjonen.

4 Likes

Videre må man huske på at iflg Nordnet så har selskapet:

image

De er sårbare på mange områder.

Dumt eksempel med Mawarid kanskje, men ja, case closed.

Synes også EU sin nye soil strategy er meget positivt for DSRT, og at dette skal opp på sikt føles egentlig som en no-brainer. Så får jeg selv vurdere hvor det smeller først på mine posisjoner og hvor tungt jeg ønsker å sitte på de forskjellige.

1 Like

Se f eks dette innlegget fra tidligere ang fare momenter: