Hvis noen vil dykke litt dypere ned i tematikken
Oppfattet slutten av filmen som noe snodig. Slik jeg oppfattet det sier Ole Kristian (OKS) og Robert (RM) dette:
OKS: combined with the work here in Yuma, could be a lot of value to this program
RM: “love to be a part of that”(Kommentar: mener han would love to be a part of that?)
OKS: great talking to you, we look forward to starting our project
RM: “wonderful, looking forward to it. When do we start?”
OKS: “We start now”
RM: “perfect”
For meg høres det ut som OKS refererer til et håndfast prosjekt her som de skal i gang med, men at RM snakker om muligheten til å være en del av et tenkt prosjekt (mer samarbeid for jordbruksteknologi mellom USA og UAE), ref. det jeg oppfatter som “haha, ikke sant”-latter fra RM sin side når OKS sier “we start now”.
Kan dette være så enkelt som at OKS refererer til feltforsøkene de skal i gang med sammen med University of Arizona, og at RM misforstår dette? Etter hva jeg forstår tittelen til RM (Agricultural extension - Wikipedia) jobber han muligens tettere på dag-til-dag opplæring av bønder i Yuma County med å ta i bruk nåværende teknologi, og man kan da kanskje anta at selv om han er ansatt på University of Arizona, er det ikke han som er ansvarlig for feltforsøkene DC skal gjennomføre sammen med dem i 2022.
Vil selv tro at dette kun var en enkel misforståelse dem imellom, og ikke selskapet som forsøker å fremstille at prosjekter har kommet lengre enn de faktisk har. Hører imidlertid gjerne andres synspunkter her.
Til info: eier aksjer i selskapet.
Test forsøk med universitetet…
Inntrykket var hvert fall at noe hanglet, mangel på flyt, at de ikke var helt på samme bølgekanal. Nærmest snakket litt forbi hverandre. Så ja, enig i din forståelse. Selv om det antakelig ble påvirket av at det var Sivertsen som i stod grad førte samtalen.
Du har nok også rett i denne:
Mr. Masson jobber ved universitetet i Arizona:
Men det ser mer ut som han er en link mellom Arizona og UAE, i forhold til dyrking.
https://www.linkedin.com/in/robert-masson-17a591138/detail/recent-activity/
Fønn fact om Yuma county ( som Mr. Masson jobber for/i).
Store deler av Yuma er ørken og noen av dere har kanskje sett bilder av den på tv før:
Yuma er helt spesielt. Råder til et besøk dit om anledningen byr seg… Arizona og Nevada er blant mine topp 10 områder av USA.
Virker som en som har peiling på ørken i USA?
Spennende uke nå peps. Kanskje en melding i en aksje med lite free float å lite salgsvilje pga forestående resultater 2 halvdel november bl.a Vært fin omsetning siste uken med flott trend.
Nest best så langt. Vi får vel sikte mot toppen
Det var virkelig en gavepakke at DC ikke ventet til de de var store nok og kunne listet seg rett på hovedlisten, men tok steget via barnebassenget aka growth.
Spørsmål: Hvor kan man finne annet enn ettminutts-videoer som beskriver teknologien som ligger bak dette selskapet? Det jeg da tenker på, er hvordan disse kontainerne deres faktisk fungerer. Dersom det de kaller LNC bare er veldig fine sandpartikler blandet med vann(?), så er det jo her verdien må ligge? Er det rene filtreringssystemer som hvor man mater inn “ganske fin leiere”?
Les patentet.
Kontainerne sin oppgave er å automatisere prosessen med å blande leiren slik at den er optimalisert for de lokale forholdene. Ulik jord, ulik blanding. DC vil gjennom pilotprosjektene opparbeide databaser over optimalisert LNC i de ulike aktuelle områdene (Midtøsten, USA, Sør-Europa, etc). Det er ikke en one-fits-all solution, som er hvorfor det gjennomføres egne pilotprosjekter for hvert nye område.
Dette var en interessant grafikk. Har du link til hvor denne kan sees hos DN? Prøvde å google uten hell. Er abonnent
Dessverre. Står på side 6 i dagens avis
Flere enn meg som får zenith energy vibber av dette selskapet ?
Kanskje ikke zentih, men litt vibber er der, men har forsatt handlet litt her, ute nå, mulig en kan angre på det. Blir vel som NEL på kurs 2kr og jeg syntes det var dyrt. Har ikke funnet noe “feil” er litt tykt påsmurt med marketing, men det er nok nordmannen og janteloven som prater.
Zenith Energy-vibber? Wow. Det er milevis unna Zenith Energy for min del. Og det sier jeg etter å ha vært aksjonær der i 2 år (ute nå).
Cattaneo sa en ting, gjorde en annen. Emisjoner annenhver måned. Brutte løfter og brente broer. At du trekker akkurat den sammenligningen er for meg uforståelig.
Har jaktet på mulige røde flagg siden første inntreden på kr 19. Fortsatt ikke funnet et eneste, som får skuldrene til å heves. Ikke senkes. Hvorfor avgir DC dårlige vibber? Genuint nysgjerrig.