Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Fortsetter i dag ja

2 Likes

Nytt kursmål fra Arctic i dag kr 31

1 Like
2 Likes

Da ble det påfyll på dippen her.
Bør komme news innen 1 mnd.

Like godt å vente litt til om du har trua på gode meldinger i oktober. Kan godt gå ned i 18.5 uten nyheter denne. Oppgangen for 10 dager siden var rask og høy.

Oppgangen vi så var vel i høy grad drevet av Clearstream som kjøpte 500k aksjer og stoppet nå nylig. Når det gjelder konklusjonen med Mawarid hadde jeg ikke hatt is nok i magen til å vente på særlig bedre inngang her, men det er meg.

Normalt å korrigere ned/konsolidere etter en slik oppgang, selvfølgelig. Personlig tør jeg ikke gevinstsikre i håp om å komme meg inn billigere senere.

1 Like

Nei

Føler ikke at det er tiden for å sitte på gjerdet i denne.
En melding kan komme når som helst.
Kjøpe og holde (HODL) må være oppskriften her framover.

2 Likes

Jeg tar meg friheten å dele et innlegg jeg opprinnelig skrev på FB investor gruppen til DSRT. Spørsmålene fremmet jeg i forkant av Q/A til Aksjeforum, og dette er mine tanker og tolkninger i ettertid:

Hva anser menigheten som Desert Control sine største fallgruver?
Jeg deler mine tanker:

  1. Produksjonskostnadene som oppgis p.d.d er ca $2/m2. Med bakgrunn i økt volum som igjen vil resulterer i bedre avtaler og skalering er målsettingen til DSRT $0,2/m2 innen 5år. Differansen her er mildt sagt enorm og en vesentlig faktor for hvor attraktiv LNC vil være for kunden. Jeg er spent på å følge produksjonskostnadene fremover etter hvert som produksjons volumet øker.

  2. Holdbarheten til LNC oppgis til å være ca 3-5år, alt avhengig av utgangspunktet og forholdene der det påføres. I Q/A til Aksjeforumet med CEO, Ole-Kristian kom det frem at behovet for ‘‘påfylling’’ av LNC vil være nødvendig, men det begrenset seg til ca 20% av førstegangs dosering. Han svarte noe vagt, og jeg har mine tvil til akkurat denne biten.
    For eventuelle kunder vil dette selvfølgelig være kjempe viktig å avklare og kartlegge i forkant av en potensiell implementering av LNC.

  3. Potensielle konkurrenter med bedre/billigere løsninger. Her har jeg ingen innspill, men jeg syntes ikke Ole-Kristian besvarte spørsmålet i sin fullhet i Q/A. Mulig dette er fordi det faktisk ikke finnes konkurrenter som kan levere tilsvarende produkt. Det vil nok uansett være plass til flere selskaper innenfor dette markedet. Han besvarte imo bare den delen som omhandlet cloud seeding, som igjen var positivt.

  4. Offentlige bidrag, skattelettelser og bistand vil hjelpe stort på veien videre. Her føler jeg meg ganske trygg på at DSRT har kontrollen å vet hvem de skal smiske med. Dersom de hadde oppnådd godkjenning for ‘‘Co2 Credit’’ til sine kunder hadde det vært helt ubeskrivelig enormt! Ingen ville vert foruten. Dette er flere år frem i tid, om det i hele tatt blir mulig.

  5. Jeg er ikke bekymret for emisjoner da jeg anser det som fordelaktig for videre utvikling. Det vil utvilsomt komme, en gang. Det sagt ligger de godt an med sine ca 200mill på bok per dags dato.

  6. ROI for kunden oppgis til ca 1,5år. Hvilke tall er lagt til grunn her? Hvilken vann pris regnes det på? Er det med LNC til $2 eller $0,2? Jeg håper vi får klarere svar som gjør det mulig å verifisere å gjøre egne utregninger etter hvert. Beroliger meg selv med at vi enda er i en tidlig fase.

Alt i alt er jeg meget bull! DSRT er kommet for å bli. De treffer et, tilnærmet, uendelig stort marked. De har, i motsetning til de fleste nye ESG selskap, et faktisk produkt som er bevist effektivt. De har en ydmyk CEO som ser ut til å komme med svært beskjedne offentlige omtaler. Han har levert på alt som er presentert til nå, og gjerne over forventningene. Ingen hausing, og ingen bullshit. Meget ydmyk og virkelighetsorientert.

Det jeg bekymrer meg mest for er:

  • Produkt -og produksjons kostnad
  • ROI for kunde
  • Holdbarhet på LNC i bakken. Forespeilet 3-5år
  • Volum som trengs ved påfyll. Forespeilet ca 20%
7 Likes

Mange gode tanker @Kjartanbog. Listen din overlapper med mange av mine momenter.

I tillegg har jeg følgende:

  • Hardware robusthet: Hvor stabil er produksjonsenhetene over tid? Blir det mye vedlikehold? Blir det mye nedetid? Nedetid= direkte effekt på inntekt & tapt renome

  • Politisk risiko i regionene pilotene går/kontrakter signeres. Pilotene går i områder som har høyere (?) risiko for politisk ustabilitet, terror (?). I det hele tatt er det store behovet for LNC i regioner med betydelig politisk ustabilitet og finansiell risiko.

  • Personavhengig? Desert Control er et lite selskap med få personer. Alle er i prinsippet nøkkelpersoner. Noe eller betydelig utskifting kan få store konsekvenser

  • Kvalitet/harmoni i lederskapet: Vi vet ikke enda hvor dyktig ledelsen er. Selv om det ser lovende ut pt, så gjelder som vanlig “the proof is in the pudding”. Og for ‘harmoni’ så er det et lite selskap med relativt nye elementer som Sivertsen. Grundere kan ofte ta mye plass. Det er historisk sett en tendens til opprivende konflikter i start-ups mellom grunder og andre ledende personer. PT ser ikke dette ut til å være en reell problemstilling her, spesielt siden rollene fremstår avklart, men det kan likevel bli uenigheter som river selskapet fra hverandre

  • Kan selskapet å regne? Og med det mener jeg følgende: Klarer selskapet å fange opp alle kostnader godt nok til å ta rett pris for lnc?

  • Voksesmerter og internasjonal organisasjon: Det er en krevende øvelse å gå fra 8 (?) ansatte til potensielt “noen hundre” (?) i løpet av et par (?) år. Mye skal på plass. I tillegg har man en kompliserende faktor her at det er en organisasjon som skal bygges i mange land/regioner parallellt

  • Distribusjon av lnc til sand enkelt?: Dette må man kunne gjøre så effektivt som mulig. Det snakkes om å bruke f.eks eksisterende vanningsanlegg til dette. Vi får håpe det lar seg gjøre og at lnc ikke skaper “avleiringer” eller lignende som skaper problemer

  • Nytteverdi LNC?: Klarer DC å få frem nytteverdien av LNC godt nok for akkurat kundens produksjon/område/behov?

  • Logistikk/distribusjon av LNC-enhetene: Her har man tenkt å bruke lokale selskap til å sette sammen kontainerne. Hvor enkelt blir dette i praksis? Spesielt når man etter hvert ser for seg å tilby lnc mange land/regioner?

Det er mange åpne ‘?’ som gjenstår å få besvart, og statistisk sett blir det forsinkelser i slike selskap.

Men de har et produkt som matcher behov i det grønne skiftet fantastisk godt.
Teknologien fungerer uten tvil
Ceo fremstår særdeles engasjert, og selskapet er imponerende dyktig på å være ‘der det skjer’ og eksponere seg selv ( innslag CNN, vant pris sist vår, video "mastering gravity, expo 2020 dubai osv)
Desert har potensiale til å bli et eventyr av de sjeldne.
Det er før alt er avklart man kan få tak i aksjer til en lav pris.
Når/hvis alt begynner å falle på plass, så vil kursen stige bratt.

2 Likes

Sluttet vel på 19.5 i dag. Det er vel et gap som skal fylles. Mulig å få den ennå billigere nå slutten på uka for de som ikke fikk med seg første toget?

The Best Clean Technology Startups at EX Venture Night!

Ser ut som de er aktive her

1 Like

image

" … I am in direct contact with and asked to share our pitch with investors, such as Breakthrough Energy Ventures, Engie, SET Ventures, ETF Parners, Inven Capital, Terra Venture Parners, and others."

Mange har øynene på selskapet nå. Når kontraktene kommer vil ting prises inn kjapt. Her er det bare å senke skuldrene for alle som er inne, glede seg til alt som kommer :relaxed:

2 Likes

I dag, onsdag, og torsdag denne uke er siste mulighet for å kjøpe aksjer på disse nivåene (18 - 22 kr). På torsdag/fredag etter at Sivertsen er ferdig med «pitchen» for»Breakthrough energy venture» m.fl, så vil denne aksjen opp på neste nivå (25-35 kr). Og når resultatene på pilot prosjektene kommer i Oktober,UAE m.fler, da skal denne aksjen ut på tidenes aksje opptur.:rocket:

5 Likes

Veldig spennende. Har du noen tips for hvordan man kan følge dette nærest mulig? Følge de mulige investorene på linkedin feks?

FB sidene til Desert Control har mye info og investor siden til Desert Control…

Nydelig reklame :+1::chart_with_upwards_trend:

28% opp

2 Likes

Såpass bør vi tåle :smiley::chart_with_upwards_trend:

Men hvor høyt kan/vil vi gå på Good News?

1 Like

Det som er interessant her er jo at aksjen kan gå +15% på ingenting. Se for dere hvor enormt ting kan bli med nyheter og positive omtaler. Det er lite aksjer i omløp og generelt sinnsykt trangt i dørene.
Jeg er veldig, veldig positiv!

3 Likes

Ja

Har fulgt med litt på hvem som er villig til å selge noe særlig på topp50. Vi snakker om ca 5-6 stk. Disse vil nok redusere litt på oppgang. Men de virker ganske disiplinerte når volumet tørker inn.
Ingen tvil om at det blir trangt på en tidspunkt. Tipper at topp50 vil kvitte seg med 1 mill aksjer opp til kurs 25.