Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Jeg får litt følelsen (styrket også av tidligere poster) av at du er ute etter å “ta” DSRT.

6 Likes

Glem fyren. Bare enda en verdensmester som ønsker å provosere.
Selvkritikk og kompetanse på DSRT inngår ikke i mixen.

6 Likes

7 Likes

Det kan være verdt å merke seg at det er nettopp Ministry of Energy and Infrastructure som lanserte The UAE Water Security Strategy 2036. Det er utenkelig at de nå ikke vet om LNC.

“The overall objectives of the strategy are to reduce total demand for water resources by 21 percent”

“Once implemented, the Water Security Strategy 2036 will achieve savings of AED 74 billion and reduce the emissions of carbon dioxide (CO2), associated with water desalination process, by 100 million metric tons.”

https://u.ae/en/about-the-uae/strategies-initiatives-and-awards/strategies-plans-and-visions/environment-and-energy/the-uae-water-security-strategy-2036

7 Likes

Dæven du det går fra vondt til worse der borte på flere områder.
For et drøyt potensiale vi er investert i.

The megadrought has generated the driest two decades in the West in at least 1,200 years, and human-caused climate change has helped to fuel the conditions. Arizona has experienced cuts to its Colorado River water allocation and now must curb 21% of its water usage from the river, or roughly 592,000 acre-feet each year, an amount that would supply more than 2 million Arizona households annually.

4 Likes

Den enes brød, den annens død:

11 Likes

Legg spesielt merke til følgende:

“Last year, Arizona lost access to 18% of its portion of Colorado River water. This year the federal government cut another 21%. This has left many farmers with reduced access to water.”

“He says farmers have had to tap into groundwater, which is a limited resource and more expensive.”

“One such solution would be investing in new irrigation technologies.”

“He added that if solutions are not implemented, the water crisis will grow more dire”

Den perfekte storm, med Desert Control Americas som en av ytterst få aktører som kan tilby en lindrende medisin med god effekt her og nå heller enn å apatisk måtte akseptere at levebrødet blir slukt av klimatiske herjinger som bare vil øke i destruktiv styrke.

Nesten så man kan få et snev av Pfizer og Moderna vibber i et landbruks- og matsikkerhetsperspektiv, bare ordet blir spredt i stor nok grad. Destruktive, ukontrollerte krefter i sving med enormt skadepotensial og svært få tilgjengelige tiltak av effektiv karakter. Hvor teknologiene som gir håp i form av kost/nytte vil ha skutt gullfuglen.

9 Likes

Kan jo også ta en titt på toppsaken i e24 nå.

2 Likes

Ja vi har vel ikke skravla om noe annet det siste året!

1 Like

Hadde vært en svært betydningsfull boost for Desert Control om vannforbruket ble regulert slik at bøndene kunne selge overskuddsvann til en markedspris heller enn slik det fungerer i dag, hvor bøndene risikerer å få innskrenket vannrettighetene dersom de forbruker mindre enn rådende tilgang. Lov å håpe at det snarlig blir tvingende nødvendig slik at bønder kan påføre LNC både for å forbruke mindre vann selv, samt for å ha overskuddsvann som kan selges til andre mer trengende.


5 Likes

Ser ut som Platypus er ferdig solgt nå. Har han flere konti?

Bør anslagsvis ha igjen ca 170k om han skal ut med alt.

1 Like

Og dette er aksjer han har fått for typisk rundt 3 øre?

Korrekt.

Bare jeg som ser bullflag på daily timeframe? :thinking:

ikke at det spiller all verdens rolle for flagget (som jeg ser), men hvorfor i all verden er de tre siste barene dine grønne? Open var da høyere enn close på daily?

image

Og hvorfor synes ikke gapet mellom 1. og 2. mars i chartet ditt?

1 Like

As the nature of Heikin Ashi charts is to filter out market noise and reduce the frequency of false signals being shown, some important price gaps (areas where no trading has taken place and so the market has jumped in price) will also be missed from these charts

2 Likes

Det @holmes sa - jeg switcher mellom candles og Heikn Ashi, men finner mer og mer nytte i Heikn Ashi - spesielt ifht. å holde på traden, hvor jeg tidligere kanskje ville redusert eksponeringen pga. torsdagens og fredagens candle, har jeg blant annet pga. Heikn Ashi valgt å beholde hele eksponeringen foreløpig :wink:

16 Likes

Sier noe om bakgrunnen for at Limoneira så kjapt fattet interesse for LNC. En del av DNA-et, og en av grunnene til at mulighetene bør være betydelig for at det inngås en storskala-kontrakt mot slutten av året.

7 Likes