Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Full fart på tråden ser jeg🤔. Sitter folket helt stille og håper på gode nyheter i morgen…stille før stormen?

2 Likes

Sitter nok stille før kollapsen tenker jeg. DSRT ville jeg holdt meg langt unna av…

Er det derfor du skriver her…?

2 Likes

Har ingen tro på veldig gode nyheter (USA er nok status quo, som er lovende for fremtiden, men godt kjent i markedet) og sjansene for dårlige er nok større (fortsatt stillstand i UAE, synliggjøring av kassabeholdningen), men umulig er det åpenbart ikke at MDC har fått litt fart på hjulene. Ei heller at OKS kan ha noen beroligende ord på lur.

Så skal det også sies at rimelig mye negativitet er priset inn allerede per nå. Ikke at rådende kurs egentlig er av særlig betydning for egen del når man først har valgt å sitte i ro. Her vil det meste bli avgjort av hvilke planer som måtte ligge for dagen mtp videre finansiering.

Ja, mye burde være priset inn her rundt 7 kr, og de som ville ut, har vel forlatt skuta… men noen av oss har vel fått ned snittet, og sitter kanskje med litt flere aksjer enn planlagt… men man får ta tiden til hjelp.

2 Likes

Blir spennende å se om de kommer med guiding! Ble nevnt i Q4 presentasjon at de skulle begynne med det i 23

Desert Control Q1 2023 report.pdf (2,4 MB)

Positive; opprettholder guidingen om 5 nye forprosjekter per kvartal, som bør sikre at 2024 blir særs spennende.

Negative: nevner absolutt ingen ting om UAE/MENA.

Litt merkelig at den innholdsmessig er så syltynn at det ikke en gang navngis hvor man har landet forprosjekter.

Synes rapporten var skuffende og pengene renner ut.

Oi, dette var en stusslig rapport. Skal ikke spekulere, men blir nok blodrødt kursmessig idag. Det skjer rett og slett utrolig lite.

Var ikke dette akkurat som forventet da? Synes ikke det var en skuffende rapport.

UAE knapt nevnt, forventet ja, skuffende? Ja. Selskapet er nok i større problemer enn jeg selv trodde. Tikk takk

Såvidt åpnet den, men la merke til dette:

Alt tyder mao på at det kun er et spørsmål om tid før full skala for Limoneira meldes

3 Likes

Helt som forventet (jmf hva jeg skrev i går). Vil ikke si at det skjer utrolig lite om det landes 20 forprosjekter i år og UAE visste man at det ville være bortimot null aktivitet i Q1, men rapportens manglende innhold gir ikke noe drahjelp.

1 Like

Når de først lager rapporten så kan jeg ikke skjønne annet enn at de melder alt som meldes kan i denne situasjonen. Men kan såklart ta feil.

1 Like

Mtp at De i forrige rapport meldte om 5 nye piloter svart på hvitt er jeg enig med deg. Med andre ord svakt. Får håpe det kommer noe mere frem på webcast nå klokken 10.00. (Tanker rundt finansiering etc.) Det står nok å faller på Limoneira i første omgang etter høsting på senhøsten. Av det som har kommet frem der av significant ordbruk får vi håpe det blir en avtale med penger.

1 Like

I USA kunne man strengt tatt ikke forventet mer. Selv om jeg savner mer kjøtt på beinet. De er tross alt i gang med gjennomføringen av forprosjektene.

At UAE ikke nevnes er det som bikker rapporten mot svakt. Her får man bare se hva OKS har å si. Forsterker min ørlille tanke om at det ikke er fullstendig utenkelig at ett eller annet skjer bak kulissene.

Ja kanskje taushet ER gull :wink: Me lyt sjæu 10.00

Med tanke på de 5 pilotene for Q1 så er jo de allerede meldt, så neste milepæl er vel da 5 piloter for Q2. Tenker det børsmeldes når det er nådd, eller eventuelt rapporteres i Q2 rapporten.

https://newsweb.oslobors.no/message/588873

Er det som er synd, at fokuset havner på at alt er krise når sannheten er at det går på skinner i USA. At kassabeholdningen tynger er forståelig, tilsvarende at man klør seg i skjegget mtp UAE, men samtidig blir verdens største marked ilagt forsvinnende liten vekt når man gjør opp status. For min del svært betryggende at de ser ut til å oppnå ønskede resultater i samarbeidet med Limoneira.

1 Like

Her får man bare se hva OKS har å si.

1 Like