Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Betingelsene er trolig tilsvarende som med Mawarid. Og poenget består fortsatt; i UAE har det vært innbakt store forventninger i kursen siden høsten 2021. I retning Saudi? nada.

1 Like

Det er trolig så enkelt som at selskap naturlig «bør» børsmelde gode nyheter mandag morgen og dårlige fredag kveld.

1 Like

Eventuelt at det tidsmessig ikke var mulig å få sluttført avtalen tidligere. OKS var tross alt i Kina tidligere i uken. Begrenset hvor mye multitasking selv OKS er i stand til å utføre.

Det spekuleres i det ene og det andre men faktum er at ingen av oss forutså det som har skjedd. Kanskje på tide å ta en pause i spekuleringen, nyte sommeren og stole på at gjengen vet hva de holder på med?

Den enkle løsningen ville vært å kjøre en emisjon med rabatt, men løsningen de kom med var mye bedre for eksisterende aksjonærer. Egentlig en sjelden opplevelse når jeg tenker meg om… :slightly_smiling_face:

7 Likes

Tja… jeg er usikker. De kunne jo tatt en emisjon på 14 NOK før alt dette og endt opp med mye mer penger og en høyere aksjekurs.

De ville neppe klart å sette en emisjon særlig høyere enn kr 10. Kursen her og nå er irrelevant. Den er flyktig uansett hva. Mens utvanning er irreversibel og endelig. At man slapp sistnevnte er det som betyr noe i denne sammenhengen.

4 Likes

Uansett måtte de nok gjort noe med Midtøsten. Løpende kostnader der, uten inntekter, har nok vært en tvangstrøye. Sånn sett mer ryddig å endre på strukturen med en gang.

6 Likes

Oppfatter det som i forumets interesse at det roes ned mtp spekulasjoner (så jeg skal la mine ligge) rundt selskapet og dets avtaler for å skåne de som kun ønsker faktabasert informasjon på foraet, men jeg deler gjerne mine på pm hvis interesse.
(Felder/HEART/KSA/UAE/Mawarid/Government/Jurisdiction/UNCCD etc)
Det som videre er tilgjengelig av informasjon, sett bort ifra kroner og øre er at i forbindelse med gårsdagens avtale sa Constandinos Felder at teknologier som LNC er avgjørende for å takle de kritiske problemene i KSA for å oppnå de strategiske nasjonale mål og prioriteringer skissert inn i SGI og Saudi vision 2030. De legger stor vekt på mat/vann sikkerhet og lederskap for klimahandlinger slik at de kan trappe opp innsatsen for å takle ørkenspredning og vannmangel. Å legge produksjon, salg, distribusjon og implementering i fanget på HEART slik at de blir en lisensiert operatør av LNC i KSA er en god kost besparelse for DC. ( uten at jeg skal dra mine synspunkter videre om hvorfor :wink:) Jeg oppfatter avtalen med H-EARTH som et meget godt utgangspunkt for en avklaring rundt Limoneira prosjektet litt senere i høst å i mellomtiden vil aksjonærene dra nytte av verdiskapningen som genereres fra royaltybasert lisensiering, inntekter fra kjøp av eiendeler og egenkapitaltilførsel. Jeg har selv tatt kjøre turen til Yuma med et følge på 5 fra LA for å se på fasilitetene rundt pilotene til DC ( University of Arizona) å det var en ganske så lærerik opplevelse som aksjonær å se med egne øyne operasjonen fra unit’s to soil annet en ord/utrykk/animasjon/video etc. Det er lov å håpe at avtalen med HEART i KSA vil generere aktivitet i UAE noe jeg tror vil utspille seg i denne «maktkampen» nå fremover for å generere bruken av LNC noe selskap/er samt aksjonærer vil dra nytte av fremover mot flere eventuelle avklaringer rundt bruken av LNC.

13 Likes

Tråden har knapt nytteverdi om man kun skal diskutere hard facts. Bare å se hvordan man endte greit på sporet av hvordan den strategiske gjennomgangen ville ende. Handler om å prøve å knytte sammen løse tråder. Opp til deg hva du vil dele in the open, men for min del; kjør på, uten begrensninger :+1:

8 Likes

Del gjerne dine spekulasjoner med meg

1 Like

Hmm, tja… 12 NOK ville sikkert vært mulig. Men du har et poeng, selv om jeg vil argumentere for at man kan reversere utvanning ved å spytte inn litt ekstra. Dog så tror jeg ikke dette blir det siste vi ser til kapitalbehov, men nå kan vi i hvert fall slappe av inntil videre :slight_smile:

Joda, jeg er enig der.

18 Likes

På tide at flere investorer får opp øynene for denne gullkista av et selskap😊

8 Likes

Er det sendt ut melding på dette?

Edit
Ellers så kan det nevnes at Limoneira er kommet i utbytteposisjon. Bør bety at selskapet er solid.

21 Likes

Hvordan får du til dette? Gravd deg litt for dypt puddingen? Mawarid har vel exclusive rights?

Mulig det er bare meg, men jeg fanget ikke opp at DC har klart å mer enn doble produksjonskapasiteten per enhet. Fra Q1 transcript:

Om dette gjelder kun nye enheter, eller også de som allerede er utplassert, kjenner jeg ikke til.
Det som iallfall er fakta, er at DC ikke kommer til å flytte flere enheter fra Midtøsten til USA.
De kommer til å lage nye ved behov i USA. Ifølge DC vil doblet produksjonskapasitet medføre, at de i USA vil ha god kapasitet med ett komplett cluster + compact rig.

12 Likes

More crop per drop

DC omtalt

11 Likes

Hei. Beklager sent svar. Ikke på norsk klokke, men Anyways.
Det er oss alle kjent at Mawarid har LNC virksomhet i territoriet sitt på linje med HEART som en lisensiert operatør i KSA å de begge sikter seg selvfølgelig inn på ytterligere ekspansjon i Midtøsten noe som KAN gjøre det lettere for DC med disse to lokale partners mht akselerert global vekst.
Videre er fakta @Hayen ang produksjonskapasiteten at dette er effektiv økning for alle eksisterende units som er utplassert OG for nye.
Jeg vet det jobbes med en FAQ rundt lisensmodellen som enkelte forum deltakere og meg selv inkludert er nysgjerrige på som vil beskrive diverse betingelser etc. slik at det kan gjøres analyser og beregninger på hvordan dette vil kunne se ut basert på volumer LNC produsert og solgt.

8 Likes

Nå er jeg ny her på foraet så dårlig med muligheter skjønner jeg for editering av nylige skrevet innlegg så det blir enda en post, men jeg vedder mine 10 tusen dollars på at vi får en oppdatering rundt dette FØR Q2 samt at detaljene rundt H-EARTH også burde bli synliggjort i Q2.

1 Like