Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hva er grunnen til at Falnes selger seg ut?

Proffene har en mal de følger.
Har en kompis som er stor på eiendom.
Han følger en plan som han har suksess med. Avviker IKKE under noen omstendigheter fra den.
Dette gjør nok Faldnes og flere « proffe» investorer også.
« Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket».
For min del kjører jeg mage følelse…
Magen er større enn hodet, den bestemmer.:wave:

1 Like

Hehe, magefølelse skal ikke undervurderes
I og med han kun er investor så kan jeg kjøpe den forklaringen. Hadde vært verre hvis han var en av gründerne
Caset er litt for spennende til å ikke satse, blir spennende fremover!

Tenker Falnes har reflektert over ordspråket:
Bedre med en fugl i hånda, enn ti på taket.
Ettersom det synes å dra ut med klingende mynt i kassen, er det mer naturlig å satse på trygge «bet», som gir god avkastning i nuet.
Det var i allefall slik jeg tenkte, da jeg kvittet meg med PCIB aksjene.

1 Like

Det drar ikke ut med klingende mynt i kassen når utviklingen følger guidingen til selskapet. DSRT er ikke et mindre trygt bet kun fordi du har kokt opp noen tanker, ved hjelp av fri fantasi, om hvor fort pengene skal begynne å strømme inn. Og sammenligningen med PCIB, hva skal man si? 🤷

5 Likes
2 Likes

Nå er det så krise med vannstanden i Colorado River/Yuma/Arizona at den dramatiske reduksjonen det skal taes en avgjørelse på (en drøy uke fra den 9/8-22) vil få store konsekvenser for farmers/agriculture i delstaten. Å midt i sirkelen sitter DC. Jeg håper vi også på Q nå den 26/8 kan få en oppdatering rundt de lokale farmers som DC har inngått et samarbeid med etter den åpne dagen.

4 Likes

Så denne på FB.
Gir en grei info om vann situasjonen i Lake Mead pr. dd.
De hadde et skikkelig uvær for litt siden med monsun regn.
Vannstanden gikk opp med 3 tommer…7,5 cm.
(Et ord krise).

Skal bli spennende å høre fra OKS om utviklingen der borte under Q2.
(26 august).

4 Likes

Lurte litt på hvorfor solselskapet Amarenco dukket opp på desktopen til Idland i klippet fra fredag.
Fant svaret her, ikke småtterier: CSR Policy - Amarenco

Man kan ikke være sikker på om den filen på skjermen var 1 måned eller 2 år gammel, så måtte sjekke om Amarenco har fulgt opp DCG noe i det siste og CEO’n følger tydeligvis DCG tett på linkedin i det minste. Så dette er fremdeles en flott mulig kontrakt for DCG.

På desktop’en finner vi også Business case max lnc…city 2022, noe som høyst sannsynlig gjelder Masdar City. Samtidig finnes også 220519 Masdar proposal, og DCG har allerede utført arbeid der. Det vi vet er at det er påført LNC på “pump park”, men det kan like gjerne ligge i kortene at DCG skal påføre LNC på enormt store områder i masdar city. Det er rett og slett sannsynlig når man ser disse filene. Scroll litt ned her så ser dere hvor mye grønt det er: https://masdarcity.ae/

Noe annet, jeg registrer at Vader nå er CEO i middle east, samtidig virker det som MD skal til Sahel for å jobbe med det Great Green Wall. Vader tar over en organisasjon som er på plass og som er i gang kommersielt. Med andre ord er plattformen rigget for vekst etter det som virker å være solid arbeid av Idland. Kan det være at DCG ønsker å bruke Idland i USA også? Og at han blir CEO der for å forsøke å gjenskape suksessen?

20 Likes

Meget interessant @Secundum
Altså alt som denne tråden finner av relevante ting for DC som sakte men sikkert syes i sammen….blir bare mer & mer bull jeg for min del.

Amarenco is developing regeneration programmes adapted to every site, every climate and all soils where photovoltaic power plants and agrivoltaics are installed, to give the soils the capacity to absorb carbon emissions and stimulating biodiversity and water retention.

Furthermore, whenever the size and configuration of a site where the company is building a solar installation allows, Amarenco plants a micro-forest, edible forest or forest garden between 1,000 and 2,000 square metres, accessible to the public.

These programmes are particularly focused on restoring heavily degraded land and forests to living soils, forest resilience and massive regenerative agriculture, agroforestry in particular.

5 Likes

Har ikke sett denne før…

14 Likes

Og ikke nok med det….
En you tube link til selve prosjektet.

Men, det er flere « mind blowing» prosjekter som er på gang i Dubai.

26 august, blir mer og mer spennende…

9 Likes

5 Likes

Best case definitivt. Spørs kanskje om DCA og LNC rekker å bli synlig i tilstrekkelig grad som ett av flere effektive vannbesparende tiltak. Hvor kjapt prosessene iverksettes. Men tørkeutfordringene er ikke over med det første og det synliggjør at det kan (og bør) finnes fremtidige muligheter for innpass gjennom statlige insentiver.

2 Likes

Sivertsen sa på forrige q1 presentasjon at to units var på vei til USA med eta ila juli.
Jeg tror ikke man velger å sende to containere dit for at de skal støves ned! Utrolig spennende fremover:)

5 Likes

Se ikke bort ifra noen (generelle) «drypp» på sosiale medier de nærmeste dagene :wink:

Du har helt rett, som for lenge siden sagt i dette fora, så har det blitt sendt over containere.

Som nevnt også, går det også rykter om ny avd i CA. Dog uten bekreftelse.Tørken er verre en vi tror. Men blir dysset ned.

Innen november er over har vi svaret, kanskje før, det er da vi får vite “det vi allerede vet”. Økonomi det handler om…

PS!

Kontrakter kan bli meldt før oppstart. Og vi har allerede små kontrakter. Store må meldes.

Har gått noen fine poster utenfor børs



10 Likes

https://www.farmprogress.com/commentary/western-producers-feeling-pinch-amid-food-concerns

Screenshot_20220817-201255_Chrome
Screenshot_20220817-201400_Chrome
Screenshot_20220817-201456_Chrome
Screenshot_20220817-201530_Chrome

5 Likes
4 Likes