Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Vet du at det kommer analyse fra Pareto, eller forventer tror, mest sannsynlig kommer analyse? Siden du skrev det kommer fra Pareto, og bare muligens fra Arctic.

Har dukket opp en del interessant informasjon i det siste, bla.

-DCME er enda ikke helt avviklet da det har vært jobbet med å klargjøre og avlevere utstyr til Mawarid samt sende utstyr de har hatt der til US og Norge

  • HEART. I starten av januar begynner rundt 10 ansatte som tidligerre jobbet i DCME!

  • HEART sin Daglig leder fra Saudi har vært i UAE og møtt folkene der.

Betryggende at det er og har vært godt kommunikasjon mellom DC og HEART gjennom hele prosessen med tanke på å komme i gang og at de har med folk som kjenner selskapet og utstyret.

9 Likes

Vi trenger vel nyheter for at 7 kr blir et tilbakelagt stadium… imorgen er det November, update fra pågående piloter og innhøstinger, kan vel ikke være langt unna?

1 Like

Innhøstingen fra Cadiz kan mye vel være forsinket med en del uker grunnet mye nedbør. Yuma går nok sin gang. DC står uansett fast på guidingen om storskalakontrakt innen året slutt, som betyr at forløsningen nærmer seg for hver dag som går.

Aksjen er nære all-time low, og det ser ut som om den danner et dobbelt- eller trippelbunns-mønster. Høstingen av avlinger er allerede i gang på flere steder, og på noen områder er den allerede fullført. Analyser pågår akkurat nå, og når man vurderer den selvtilliten som selskapet viser på LinkedIn, er det grunn til å være optimistisk. At de kun har vist til sterke resultater tidligere, styrker jo caset også, med referanse til golfbanen, for eksempel. Situasjonen i Midtøsten ser ut til å løsne og det skjer ting Saudi-Arabia som tar initiativ. Det er også verdt å merke seg at verdens største fornybare energikonferanse skal avholdes i Dubai mot slutten av denne måneden. Med fokus på agrikultur og vannbesparelse. Det er jo som om konferansen har tatt utgangspunkt i desert control.

Jeg har en klar tanke om hvor jeg ønsker å investere pengene mine akkurat nå hvert fall. Nyheter, kontrakter og resultatene som kommer vil sannsynligvis være førende for kursutviklingen i tiden som kommer. Det kan komme en ketchup-effekt med en strøm av nyheter i de kommende månedene, USA, UAE og Saudi. Så får vi bare vente i spenning og se hvordan ting utvikler seg.

I tillegg til dette, har aksjens popularitet i ulike aksjeforum, inkludert her, på Facebook, HO og andre steder, sannsynligvis nådd sitt laveste nivå (ATL). Dette i seg selv kan betraktes som et tegn på at interessen for aksjen er på et betydelig bunnivå og har bunnet ut. Det kan trygt sies at aksjen ikke er overdrevet hypet nå hvert fall.

5 Likes

Hva var dato for rep-emisjon her?

Det har ikke kommet noe melding på det, men den må vel gjennomføres i.l.a. året.

1 Like

De prøver vel da å time den til noen kursdrivende nyheter. Er uansett en klar fordel å bli ferdig med en slik emisjon.

Selskapet melder nyheter når de kommer.
Jeg ser heller ikke hensikten i å time nyheter med repemi. Så lenge kursen er på eller over 6,75, så blir den nok fulltegnet.

Ok, men da er det vel ingen grunn til ikke å bare gjennomføre den?

Må få godkjent prospekt først

Beklager min uvitenhet, men hvem er det som godkjenner prospektet? Hovedemisjonen er jo gjennomført?

Finanstilsynet, hovedemisjoen er rettet mot
profesjonelle, andre regler. Strengere til retail. Pleier å gå rimelig raskt da.

Nytt fond inne på eiersiden:

8 Likes

Da kom jo emisjonen jeg etterlyste. :slightly_smiling_face: Tegningsperiode fra 2/11 til 16/11. Greit å bli ferdig med den.

2 Likes

Apropos

Overført fra DCME til MDC.

(Eventuelt bare sen med å oppdatere LinkedIn-profilen)

4 Likes

:ok_hand: Potensielt flere fra DC som har fått jobb i Mawarid da i tillegg til 8 ansatte som flytter til Saudi og begynner i HEART. Veldig positivt at de får med kompetansen over​:+1:

5 Likes

Er det korrekt at man ikke få noen tegningsretter i reparasjonsemisjonen om man har dsrt-aksjene på en IKZ-konto (nordnet sin type), eller må man bare se etter disse et annet sted enn på vps-konto?

Godt spørsmål. Har ikke normalt vært et problem om man har aksjer på IKZ konto, men jeg sjekket både den og VPS nå og det står ingenting om tegningsretter der. Dette er meldingen i min VPS:

There are no subscription rights registered in VPS for you, in this company.

Hadde tenkt å sponse selskapet med noen slanter (er jo ikke rare mengden aksjer man får) men får jeg ikke tegnet på IKZ så får jeg heller kjøpe tilsvarende over børs (ikke fryktelig stor rabatt akk. nå :wink: )

I teorien kan vel disse tegningsrettene bli ganske verdifulle om det skulle komme noe massivt kursdrivende nyheter før 16.nov, feks fullskalaavtale for Limoneira, slik jeg forstår det er prisen satt og vil kunne utøves frem til denne datoen, så hadde jo vært kjekt å få brukt dem om noe slikt skulle inntreffe.