Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Man bør vel kanskje også kunne tilgi at det ikke er bare bare å gi et eksakt tidsestimat på når en avgjørelse vil foreligge sett i lys av at dette blir DC sin aller første storskalakontrakt. Tenker først og fremst på kompleksiteten, men også tidsbruk i forhold til innhøsting og påfølgende analyser som potensielle forsinkende faktorer.

Jeg siktet til det du skrev om kontrakt ja. Har lest Linkedin posten flere ganger og ser den kan tolkes både ene og andre veien. Får bare smøre oss med tålmodighet og håpe de hamrer ut detaljene as we speak :crossed_fingers:

Smart move av Limoneira? DC trenger virkelig denne kontrakten og nå etter en slik LinkedIn post kan ihvertfall ikke DC skuffe markedet ved å ikke komme Limoneira i møte ?

For Limoneira sin del handler det om å fronte satsingen på “climate smart lemons.” Som ble lansert for noen måneder siden. Gir ikke noen mening å publisere et slikt innlegg den ene dagen, for deretter å bryte samarbeidet med Desert Control den påfølgende (mer eller mindre). Da hadde de åpenbart (etter min mening) bare unnlatt å smelte inn ørkensanden som en del av denne satsingen.

Skal dog være enig i én ting; tidslinjen blir økende merkelig dess lengre det går uten at den endelige meldingen kommer fra DC. Hvorfor kunne ikke Limoneira bare vente til kontrakten offisielt var i boks?

Samtidig; er det mulig å se for seg et videre samarbeid dersom resultatene fra analysen har vist seg som ikke tilfredsstillende? På ingen måte. Og er det mulig å se for seg et videre samarbeid uten at det inkluderer påføring av LNC på egnede områder? På ingen måte.

Dessuten; ville Managing Director i Desert Control USA ha delt nevnte innlegg dersom forhandlingene gikk fullstendig ad undas? Neppe.

Tipper også at Desert Control ville reagert annerledes på innlegget dersom forhandlingene var i ferd med å låse seg fullstendig.

Men, ingen ting er 100% sikkert.

4 Likes

Ikke snakk om å skrinlegge noe, men hva om de bare tester fortsatt ?Har jo blitt omtalt som et kompaniskap allerede i 1 års tid uten at noen avtale er signert.

Hvorfor skulle det være i noen sin interesse når man vet (dersom fase 2 viser seg minst like potent som fase 1) at LNC har et besparingspotensial for Limoneira på flere titalls millioner i året? Hva skulle poenget være? Resultatene på analysene foreligger her og nå. Hva skulle partene oppnå med å teste ytterligere i ett år til? Og teste hva egentlig?

Vet ikke. Bare spekulerer helt vilt. Markedet ser ihvertfall ikke på situasjonen
som at en kontrakt er i boks. Da mener jeg vi minst ser 15 kr ganske kjapt. Må komme en børsmelding snart

En melding kommer uansett om den er positiv eller negativ. Sånn sett kommer den når den kommer. Betydningen vil være like stor om den kommer i morgen eller om to uker.

Markedet bryr seg ikke om DC pdd. Kun de mest ihuga har fått med seg LinkedIn-innlegget. Og selv blant de mest ihuga vil tolkingen være forskjellig. Derav begrenset effekt. På den bakgrunn vil en offisiell børsmelding om POC være noe helt helt annet. Også kursmessig.

At man kunne kjøpe til lavere/samme kurs i dag som før limoneira kom med sin uttalelse var en gave, og vil være en gave om det skjer i morgen også. Det handler kun om illikviditet, teknisk analyse og psykologi enn fundamentals.

1 Like

Tror ganske så stor del av de som er engasjert i aksjen følger med såpass at de har fått med seg hendelsen. Mange nok til at det hadde blitt en solid opptur hvis det ble tolket som at en kontrakt er i boks. Men det er klart en børsmelding og omtale av den vil føre til at veldig mange flere vil inn.

Når denne dealen er i land ,så blir det førstemann til mølla for resten av de potensielle kundene.
Husk at kapasiteten for å legge ut LNC er begrenset, Ergo, det blir trangt i døra til ordrekontoret til Desert Control når Limoneira signerer. Sannsynligvis får DC mer enn nok med å dekke Limoneira om de i tillegg vil ha LNC på Avokado og andre frukter.

Bare her inne har det antallet halvert seg (antall som leser tråden) kontra når kursen var på topp. Mao; knapt noen som er engasjert relativt sett. Men mange er obs på aksjen og vil fatte ny interesse dersom selskapet viser prov på at forretningsmodellen er liv laget.

Du må gjerne utbrodere dette.

1 Like

Det var bare en kommentar til @Aaleby 's innlegg om han fyren på Hegnar forum som var uenig i tolkningen til @Aaleby om at kontrakten var i boks. Med setningen du siterer mente jeg bare at jeg kan se hvordan man kan tolke det som at kontrakten er i boks, og hvordan man kan tolke det som at innlegget ikke har noe spesifikt med kontrakten vi diskuterer å gjøre… :slight_smile:

Litt derfor jeg spør, for det fremstår ( i mitt hode) helt ulogisk at det ikke kommer en kontrakt.

Som sagt, fra dagens liste

Prøve å tolke ala dette er nytteløst.

DC går intradag i nærmest alle retninger som den alltid gjør.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Gir ingen mening at de poster det innlegget med en så spesifikk referanse til samarbeidet med DSRT hvis de ikke har intensjon om å signere en avtale :+1:

3 Likes

”Limoneira is here to clay it up!”

Dette skriver altså limoneira selv, for 6 dager siden, at noen tviler er helt uforståelig, kan man få det mer i klartekst.

3 Likes

Kunden er klar til å kjøpe.
Da setter nok ikke leverandøren seg på bakbeina og sier “Nei, dere får ikke” :slight_smile:

2 Likes

Fordelen med null konkurranse. Alt blir mer forutsigbart.

4 Likes