Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Vi får håpe at OKS leser Tekinvestor

1 Like

Don’t take the earth for granite, Limoneira is here to clay it up!

In partnership with Desert Control, Limoneira is excited to explore how to enable a climate-smart and resilient agribusiness. With a focus on finding the balance between optimal use of water, fertilizers, and natural resources and optimizing yields and quality of a Climate Smart Lemon, Limoneira believes that modern sustainability requires innovation.

Dette er altså en post som er liket av , OKS, Marty Weems og Edgar Gutierrez for 6 dager siden, gjengen som sitter i forhandlinger, de som skal signere kontrakt for videre samarbeid. Så kan man jo tro hva man vil.

1 Like

Det er “explore” som gir rom for tolkning. Uansett, snakk om uproft opplegg og legge ut en sånn post på sosiale medier uten at det eksisterer noe offisiell kontraktsmelding. Vet faktisk ikke om jeg har sett noe lignende før

1 Like

Forvirrende at de nevner DC i SoMe, men ikke i presentasjonen. Det er vel ingen NDA som hadde hindret de og snakke om det er snakk om så store potensiale besparelser som vi har regnet på. Om de nå skal redusere eget areal som de dyrker sitroner på med 28% over de neste 5 år er det ivhertfall et rødt flagg for meg med tanke på evt kontraktstrørrelse.

1 Like

Point exactly. Samarbeid om piloter er noe annet. En pilot er så lite formelt som det kan bli.

Det med å legge ned 581 av 1300 acres er gammel nytt. Dette ble formidlet 29.august 2023.

Kontraktsstørrelse er ikke så viktig, det som er viktig er teknologisk godkjenning, markedsvalidasjon, Effektivitets og produktivitetsgevinster, konkurransefortrinn, skalerbarhet, industriell innvirkning. Det er dette som gjør denne kontrakten så viktig og en massiv milepæl, og ikke kontraktsørrelse. Så det at de aktørene som har liket den posten til linkedin over her sier meg hvertfall at her skal det samabeides videre.

4 Likes

Det som er viktig er at de får kontrakter og er lønnsomme. Det er det neste steget for selskapet, hvis ikke er det fort gjort at aksjonærbasen blir sliten og selger seg ut før selskapet har fått sjangs til å modnes.

1 Like

Positivt er det ihvertfall ikke. Håper det kommer noe fra DC snart. Sjansen for kontrakt er i mine øyne redusert basert på presentasjonen.

Lønsomme tar jeg for granite

Nå må folk puste med magen her. Dsrt er og blir en berg og dalbane som påvirkes kraftig av et relativt lite antall aksjer.

Det neste steget for selskapet er å bevise at markedet omfavner teknologien. Kontrakt med Limoneira vil være det første steget i så måte. Et selskap som per i dag har 15% av citrusmarkedet i USA. Et betydelig signal om en så viktig aktør signaliserer at de ser potensialet i LNC.

Dernest er det å skape lønnsomhet. Når man har begynt å sette avtrykk i markedet.

Ja, så fin kjøpsmulighet imo, om man ikke tror OKS, Weems og Gutierrez holder verden for narr, noe som hadde vært særs merkelig.

2 Likes

Håper ikke det😊

Nei, håper de som selger får kontrakten mitt i fleisen, solgt med tap og kurs over 10 dager etter :slight_smile:

Jau, du har rett i det. det var implisitt utsagnet da man er avhengig det du sier for å i hele tatt få kommersialisert.

Potensialet er vel bekreftet og kommunisert, det neste er vel å få noe kontraktsfestet. Markedet har lavere tålmodighet til industrielle aktører som skal over i kommersialisering enn de som fortsatt er under utvikling.

Omsetningen er fortsatt for småpenger å regne, skal ha inn en større aktør med penger når kontrakt kommer.

Spørsmålet er vel om det kommer kontrakter om Yuma skal legges dødt i 2026?

Hadde de da postet videre samarbeid på linkedin?
Og Yuma skal ikke legges dødt, de skal selge vannet de ikke bruker bare, trenger jo ikke 50% av vannet når dsrt kommer inn.

Det beste hadde vært om de skal formidle LNC på gårdene de skal drifte for andre