Emisjon i Q4?
Vekst på 2% fra hva da? Backlog, salg?
Men fint det, vekst på 2% og emisjon i Q4 25, da har de god tid på å bevise bedre enn dette:)
Du selv tror ikke på at de venter så lenge med å hente penger.
Jeg tror de henter i sommer, om de ikke får støtte, grønne lån, vanlig lån eller kontrakter som overrasker på oppsiden.
Halvfullt glass take på det hele som gir mening (fra XI):
“Dette var ekstremt bull, om dsrt underleverer så til de grader og bare har en vekst på 2% i året, kjører en emisjon på 50 mill i Q4 2025 så vurderer de selskapet fullt utvannet til 7,5. Her er det massiv oppside om de leverer som guidet.
Enten har selskapet noe for seg og knuser denne veksten, eller så har de ikke noe for seg og man kan bare legge caset vekk, er mitt take.”
Terminal Value (TV) Definition and Formula Du kan lese deg opp her dersom du fremdeles er usikker på hva den 2% økningen omhandler:)
Tror skribenten her misforstår hva den 2% økningen betyr. Slik jeg forstår det har ikke 2% økning noe å gjøre med Desert sin omsetning eller liknende, men markedsverdiøkningen som analytikerne legger til grunn i perioden analysen omhandler?
Som noen påpekte på XI. 2% vekst fra 2030…
De har en backlog i USA på 100 musd og i UAE på 100 musd. 2 mrd, så hvor mye forventer de at dette konverteres til kontrakter da. Ikke mye, med en validering på 7,5, blir vel rundt 40-50 musd i mcap det. Så den fra Aaleby står seg fint den.
Bull caset er visst priset til 21 da, ref samme chat.
Usikker på hva som refereres til her med backlog. Er det den potensielle verdien av å konvertere 100% piloter/poc til fullskala kommersielle oppdrag som tilsvarer 2 milliarder?
Ja, det er potensiell full skala verdi de har i prosjektene nå, ved 100% utrulling.
Base case i FEF-analysen antar 30 fullskala-depoyments i USA innen 2030. Ganske konservativt.
Får da håpe de klarer over 30 bare i golf på de 5 neste årene.
Anbefaler å høre denne:
Snakket med en kar som sa at Desert har vært i dialog og forhandlinger med en kjøper av selskapet i lengre tid. Dersom det stemmer, må de ikke melde om bud eller om de har forlatt bordet melde om hva budet har vært?
Interesant hvem denne Karl er🤔, under alle omstændigheder skulle der stemmes om et eventuel salg blandt aktionærende.
Han heter ikke Karl Anser han som ganske troverdig, da han er en seriøs investor. I følge han er det et tegn at innsidere ikke har kjøpt noe på lang tid. Innsidere har ikke lov til å kjøpe hvis de sitter på kursdrivende informasjon. Hvorfor har ingen av innsiderne kjøpt aksjene til arvingene.
Spørsmålet mitt er når må selskapet melde noe sånt og dersom de ikke kommer til enighet må de vel melde om at det har vært bud?
Et interessant spørsmål som kan stilles til OKS? Han svarer vel på spørsmål imorgen?
Det ble vel stilt spørsmål om industrielle investorer i webcasten, men OKS hoppet elegant over spørsmålet.